Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Vuxenfunderingar

Av Tesen - 14 oktober 2008 20:30

Är man vuxen när man inser att:

1) Man har ICAkort

2) Man vill gå o sova klockan tio på kvällen

3) Man måste planera in en kväll att hitta på saker med sina vänner

4) Man kan inte dricka kaffe efter kl åtta på kvällen

5) Man blir bakis

6) Man älskar dåliga serier på tv:n

7)Man kan inte göra det man vill när andan faller på

Är det så här livet ska vara nu??

Har haft ett intressant telefonsamtal med en kär vän. Vi konstaterade att man aldrig träffas o bara umgås nu när man är stor. Först trodde jag att det va jag som va otroligt tråkig men vid en längre fundering så kom vi på att detta gäller nog faktiskt alla som jobbar o har saker att göra... Tiden räcker helt enkelt inte till för allt o alla. Även fast man nu vill hinna träffa o vara med alla, så e det faktiskt omöjligt för att kunna behålla nån form av ork till jobb, hem o allt det andra man MÅSTE göra för att fungera! Det som slog mig extra hårt var att när man väl träffas så e det nått man måste ha hjälp med, vilket iofs är bra, för då träffas man. Det gäller ju bara att alla e med på det, så inte folk känner sig utnyttjad.. Så snälla, är det nån jag utnyttjar så säg det!!


Nog om att vara vuxen. Jag va på teatern o lekte i 2 timmar igår. Vad skönt det är o bara få vara :) Båda ögonen var med mig hela kvällen ;) Det du Malin!

Träningsvärk i hela kroppen idag efter att ha lekt amöba på teatern o promenerat igår. Tog faktiskt en prommis idag oxå, en snabb kort, men skön ändå. Lär ju ha ännu ondare i kroppen imorrn. Dessutom börjar jag känna mig risig, som om det är en förkylning på gång... Inte bra! Boda Borg kan ligga risigt till.


Sen vill jag bara säga att jag blir förbannad på folk som inte kan ta saker för vad dom är, utan tror automatiskt att allt handlar om dom!!! Så snälla, sitter man på högre positioner måste man vara lite proffisionell o inte ta allt personligt!! Lyssna, förstå o hjälpa, typ kanske!!


Många saker att avhandla idag. Tur att jag får gå o sova snart. Har öppningen imorrn o får jag inte sova mina 10 timmar blir jag ju såå odräglig (som om 10 timmar skulle hjälpa mot det).. Haha!

Puss o Kram



 
 
emma halvarsson

emma halvarsson

14 oktober 2008 21:23

Men usch va vuxen jag kände mig när jag läste det här inlägget

http://emmzan80.blogg.se

 
Ingen bild

Mamma

15 oktober 2008 17:00

Välkommen till vuxenvärlden. Äntligen har du insett det! Det blir bättre när du närmar dej 50. Då behöver man inte sova så mycket eftersom alla måsten inte tar knäcken på en. :-)
Du kan väl inte utnyttja nån eller....:-)
Kram Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Ovido - Quiz & Flashcards