Alla inlägg under oktober 2008

Av Tesen - 24 oktober 2008 23:59

Har varit på whiskeyprovning ikväll.. Klart intressant o prova. Dock är det fortfarande inget för mig. En väldigt trevlig kväll men det ska bli rikitigt skönt o gå o sova nu.

Skriver lite utförligare imorrn...


Puss o Kram

Av Tesen - 23 oktober 2008 22:31

... blir jag så trött på. Det känns som jag aldrig får vara hemma. Det enda jag göra är o komma hem o duscha o sova. Jag orkar inte med det. Jag måste få vara hemma o bara andas lite nån gång oxå!

Måndag: Teater till kl 21. Va hemma halv tio o skulle varva ner.

Tisdag: Kvartar på jobbet till kl 22. Kom hem o kunde verkligen inte varva ner.

Onsdag: Besök av bitterfittan. Har fortfarande inte varvat ner efter den incidenten.

Torsdag: Kooperativträff på jobbet till kl 21. Har ännu inte varvat ner.

Fredag: Whiskeyprovning i Essvik. (Vet inte tid o tyck om det ännu)

Lördag: Fest (På hemligt ställe. Vet ej om personen i fråga läser min blogg)

Söndag: Sova lite iaf o sen middag på Bite Line.

Sen börjar allt om igen. När får man landa??!! Nu e ju allt inte tråkigt, men fortfarande e det nått att göra hela tiden.

Fortfarande upprörd över bitterfittan. Kommer nog o gnälla om det ett tag nu. Men det va väldigt skönt o få vräka ur sig igår!


Nu ska jag gå o försöka sova.


Puss o Kram


Av Tesen - 22 oktober 2008 20:48

30 minuter, 30 jävla minuter va vad som behövdes för att det skulle komma en kärringjävel o göra mig orätt!!! En parkering, 2 bilar, 2 parkeringsbevis. Det tog en kärring i huset 30 minuter (vi har haft parkeringen i över en månad) o komma på att jag kopierat parkeringsbeviset!! Kärringen kom o knackade på dörren en halvtimme efter jag kommit hem från jobbet (har varit vaken sen kl 5:15, så jag va inte i skick att mucka med) o förklarade att man inte får ha 2 st parkeringsbevis, i egenskap av en styrelsemedlem för min bostadsrättsförening, kärringen alltså. Skulle tro att dom har hunnat haft ett styrelsemöte o gått igenom denna fråga o tagit ett beslut att min handling (kopieringen alltså) nu va oriktig. Har nu lusläst kontraktet o även dom speciella bestämelserna som gäller o det står INGENSTANS att man inte får kopiera dom. Jag betalar för min plats, därför måste jag ju faktiskt få bestämma vem som får stå där, eller????? Kärringen har alltså kollat på SÄLens bil, som stod på parkeringen, o sen pinnat ut till vägen o kollat min bil o konstaterat att det va samma nummer på bevisen (hur fan visste hon att det va min bil???), sen skyndat upp till mig o förklara att så får det ju inte gå till. Återigen i egenskap som styrelsemedlem. Kan känna en aning till maktmissbruk. Har dessa jävla bitterfittor inget annat o göra på dagarna än o letat fulkopierade (som visade sig senare INTE vara en felaktig kopiering) parkeringsbevis??!!

Nu må detta låta som en skitsak, men jag blir så jävla förbannad på folk som gör fel mot mig. När jag för en gång skull inte gjort nått fel, så får man skit för det oxå. Funderade på o ta mitt kontrakt o köra upp det i nyllet på ordföranden o verkligen kolla om hon(kärringen/bitterfittan) gick i egenskap som styrelsemedlem eller om hon bara va en jävla kärring/bitterfitta som tycket att det va fel o agerade på eget bevåg!! Agerade hon på eget bevåg, så e det onekligen ett fall av kärring/bitterfittmaktmissbruk!! O då ska hon fan bort från styrelsen. Jag har ju faktiskt inte gjort nått fel!!! Det är ju inte så att vi står på nån annans parkering. Det är ju den jag betalar för vi står på!


Har lite svårt o släppa det hela just nu!! Mest bara förbannad o orättvist behandlad!!! Detta är inte över än!! Jag ska vinna eller jag kan ju inte göra annat, för JAG HAR JU FAKTISKT RÄTT!!!


Nu ska jag försöka varva ner så jag kanske kan sova inatt o INTE drömma om kärring/bitterfittor!!!


Hat o Ondsak

Av Tesen - 21 oktober 2008 12:48

Tydligen är döingens lägenhet såld. Med andra ord ska vi få nya grannar! Det är en ung tjej som ska flytta in. Hoppas hon e lika knäpp som oss andra i huset...

Detta måste ju betyda att döingen har flyttat upp till vinden till dom andra, eller man får ju iaf hoppas på det, för tjejens skull.

Känns lite skönt o ha ett litet spökhak ovanför på vinden. Ha några som håller kollen på en.. Eller hur Malin??


Hsb ska laga mitt hål i min garderob. Kanske man kan sluta lukta matos nu då. Väldigt skönt att nån tar mig på allvar o verkligen gör nått åt det. Den andra killen som va o kollade la skulden på att vi stängt ventilerna ovanför fönstrena men tji fick han.. Det är ju för tusan ett hål i garderoben!! Känns extra skönt o stänga ventilerna så det slipper bli 15 garder i lägenheten! Älskar gammla otäta hus!!!!


Nä, nu måste jag ut o arbeta igen.. Ladda inför samtalen ikväll.


Puss o Kram



Av Tesen - 20 oktober 2008 21:50

Ringen är tillbaka!! Jag hade den i två veckor sen har den bott på Guldfyd i 3 veckor. Nu e den tillbaka där den ska sitta. Känns så skönt. Säga vad man vill om Guldfynd men dom har en fantastisk människa som heter Ylva som jobbar där! Helt underbar. En sån människa som får andra människor o kännas sig normal :)


Har precis kommit hem från teater nu. Denna älskade teater. Pjär va med. Han skötte sig exemplariskt ;)

Vi blir indelade i grupper nästa måndag, ska bli roligt o se med vilka man hamnar o vad man får göra! Hur det än blir, så blir det säkert bra.


Fick reda på idag att min farmor ligger på sjukhuset o har så gjort i en veckas tid. Helt fantastiskt hur kommunikationen i min familj funkar. Till min käre fars försvar har det ju faktiskt varit en tragedi i hans liv, så det va väl kanske inte det viktigaste o ringa mig. Farmor kommer att överleva, tydligen bara en släng av lågt blodtryck..


Ja,ja.. Nu väntar sängen. Får se om jag överlever morgondagen!!


Puss o Kram

Av Tesen - 19 oktober 2008 18:50

Det är vad jag är. Totalt jävla trasig.. Trodde jag skulle ha träningvärk idag men det visade sig vara nått annat. Min axel har pajjat igen. Trodde det skulle gå bra men jag hade fel (igen). I benen är det härlig gammal vanlig träningsvärk i men axeln är nått helt annat. Hur dum får man vara som leker lös i flera timmar??!! Jag vet ju hur lätt det är o få ont. Så dumt, så onödigt, så jävla irriterande. Imorse när jag vaknade sa jag för mig själv -Det va värt det. Men nu ångrar jag mig. Kraftigt. Vi får se hur det går o jobba imorrn. Måtte det lägga sig under natten annars bryter jag ihop!!!


Sitter hemma i min ensamhet o är förbannad o bitter. Kollar på Prison Break. Säga vad man vill men han e otroligt vacker, Wentworth Miller!! Det finns få män som man kan kalla vacker, men han lyckas han! Tur att man får drömma ;) Eller vad säger du SÄLen?? Sara kanske??


Nu ska jag fortsätta stirra mig blind o hoppas att allt känns lite bättre imorrn. Det vore ju kanske en idé o ringa doktorn, så jag kan få några roliga tabletter! Men då får man väl en tid om nån månad, så det känns ju så meningslöst!


Allt man inte dör av blir man starkare av!

Får väl försöka leva efter det några dagar nu då.


Puss o Kram

Av Tesen - 18 oktober 2008 16:47

Nu har jag kommit hem igen. Borta bra men hemma bäst!!

Måste faktiskt säga att jag blev riktigt överraskad över fredagens kurs. Fick lära mig väldigt mycket om mitt eget behov, humör osv.. Det mest intressanta på hela dagen va o se skillnaderna mellan oss i arbetslaget. Rätt coolt o se hur otroligt olika vi är. Hur vi reagerar o hanterar saker.

Fredagkväll efter kursen blev det bastning, vin, mat, mer vin, karaoke, ännu mera vin, försök till besök hos Ryssarna (dom bodde i korridåren brevid o va inte det minsta intresserad o vara med 6 st dagisfröknar. Haha), ännu mera vin, hysteriska rysskämt o slutligen ett totalt hysteriskt skrattanfall på alla, sen kunde vi somna o sova väldigt gott.

Vaknade kl halv nio imorse o åt frukost. Sen har vi lekt på Boda Borg hela jäkla dagen. Kommer ha sån otrolig träningsvärk om ett tag. Vill nog inte vakna imorrn.. Haha.

Nä, nu ska jag hoppa ner i badet o se om man kan få lite smärtlättnad.


Puss o Kram

Av Tesen - 18 oktober 2008 01:49

Klapp eller ryss? Ryssfemma? Ryssligt roligt vi haft ikväll! Rysskigt o sova! Eller bajspackning? Stora frågor att lösa i afton.. Haha. Kanske dax o sova nu! Puss o Kram

Ovido - Quiz & Flashcards