Alla inlägg under oktober 2008

Av Tesen - 17 oktober 2008 23:59

Full på Bodaborg! Bättre än väntat! Glad överraskning:) Saknar SÄLen bara;) Puss o Kram

Av Tesen - 16 oktober 2008 19:34

Sitter precis o läser papper om vad vi ska göra på Bodaborg. Kan säga att jag blir mer o mer negativt inställd till denna tripp. Lär känna dig, dina medarbetare, hur jag ska hantera konfliktsituationer, vilka är mina starka sidor, vad jag ska tycka o tänka osv.. Känns inte riktigt som mig. Förhoppningsvis blir det väl kanske nått bra av det hela... Men som det känns nu så vill jag bara stanna hemma. Inte illa menat mot mina medarbetare, men helgerna är mina, dom behöver jag för att komma bort från allt o bara få vara. Jobbet är jag på jämt. Varför ska jag då på min fritid (fredagkväll o lördag) vara med dom människor som jag är med (i vaket tillstånd) mer än min sambo?? Även fast mina arbetskamrater är bra, snälla o trevliga människor, så e dom ju iaf förknippade med arbete. Det känns lixom som om mitt härliga hösthumör inte behöver det. Bli nu inte elaka!!! Ja ja, skitsamma...


Va till min osteopat Kerstin idag. Hon vet hur man tar knäcken på folk. Förstår inte hur nån som gör "så lite" kan orsaka sån kroppslig utmattning.. Så trött, så ont, så sliten. Kerstin har även rätat till mitt bäcken, så jag får inte lyfta tungt på några dagar. Hur ska det nu gå på Bodaborg??!! 


Nu ska jag lägga mig i soffan o bara vara negativ! Hata världen för en liten stund!


Usch.

Av Tesen - 15 oktober 2008 19:33

Jag trodde att jag rörde mig ganska mycket på jobbet. Lite lagom vardagsmotion, men så fel jag hade.. Promenerat i 3 dagar o jag har en mördande träningsvärk!! Haha. Fy farao vad otränad jag är. O vilken kondis! Det borde vara förbud för rökare att röra sig, det är ju då man inser hur otränad man är.


Har haft en katastrofal dag idag. Hur trött som helst. Sovit illa inatt, tack till dom glada tyskarna som gick förbi kl 4 o visslade imorse. Vaknat, somnat, vaknat, somnat..


Nu ska jag o Malin bänka ner oss i soffan o kolla på NCIS.


Puss o Kram


Ps. Känns det bra nu mamma när du äntligen har fått rätt???? Taskmört. Ds.

Av Tesen - 14 oktober 2008 20:30

Är man vuxen när man inser att:

1) Man har ICAkort

2) Man vill gå o sova klockan tio på kvällen

3) Man måste planera in en kväll att hitta på saker med sina vänner

4) Man kan inte dricka kaffe efter kl åtta på kvällen

5) Man blir bakis

6) Man älskar dåliga serier på tv:n

7)Man kan inte göra det man vill när andan faller på

Är det så här livet ska vara nu??

Har haft ett intressant telefonsamtal med en kär vän. Vi konstaterade att man aldrig träffas o bara umgås nu när man är stor. Först trodde jag att det va jag som va otroligt tråkig men vid en längre fundering så kom vi på att detta gäller nog faktiskt alla som jobbar o har saker att göra... Tiden räcker helt enkelt inte till för allt o alla. Även fast man nu vill hinna träffa o vara med alla, så e det faktiskt omöjligt för att kunna behålla nån form av ork till jobb, hem o allt det andra man MÅSTE göra för att fungera! Det som slog mig extra hårt var att när man väl träffas så e det nått man måste ha hjälp med, vilket iofs är bra, för då träffas man. Det gäller ju bara att alla e med på det, så inte folk känner sig utnyttjad.. Så snälla, är det nån jag utnyttjar så säg det!!


Nog om att vara vuxen. Jag va på teatern o lekte i 2 timmar igår. Vad skönt det är o bara få vara :) Båda ögonen var med mig hela kvällen ;) Det du Malin!

Träningsvärk i hela kroppen idag efter att ha lekt amöba på teatern o promenerat igår. Tog faktiskt en prommis idag oxå, en snabb kort, men skön ändå. Lär ju ha ännu ondare i kroppen imorrn. Dessutom börjar jag känna mig risig, som om det är en förkylning på gång... Inte bra! Boda Borg kan ligga risigt till.


Sen vill jag bara säga att jag blir förbannad på folk som inte kan ta saker för vad dom är, utan tror automatiskt att allt handlar om dom!!! Så snälla, sitter man på högre positioner måste man vara lite proffisionell o inte ta allt personligt!! Lyssna, förstå o hjälpa, typ kanske!!


Många saker att avhandla idag. Tur att jag får gå o sova snart. Har öppningen imorrn o får jag inte sova mina 10 timmar blir jag ju såå odräglig (som om 10 timmar skulle hjälpa mot det).. Haha!

Puss o Kram



Av Tesen - 13 oktober 2008 18:09

Av hela mitt hjärta hatar jag måndagar. Orkar inte med dom. Veckan vore mycket bättre om man tog bort måndagar. Man vill inte kliva upp, man vill inte åka o jobba, man vill inte göra nått alls. Måndagar är bara onödigt! Livet skulle kännas så mycket bättre utan dom.

Upp till kamp! Bort med måndagar!!!!

Dessutom, mitt dumma jävla pucko, så har jag även gått med på att gå ut o gå minst fyra kvällar i veckan! Det va ju riktigt dumt av mig!! Jag trivs ju faktiskt med mitt fett. Vad vore jag utan fett?! Det är ungeför som en cigg utan tobak, eller sprit utan sprit!! Det blir ju inte alls bra. INTE ALLS!! Fast det vore ju roligt o kanske kunna ha lite kläder igen. Haha. Vi får se vart detta slutar. Om jag känner mig själv, Malin o Backis rätt, så står vi ut i en vecka, sen kommer fettet o krypa tillbaka där det ska vara :)

Ikväll e det teater o Malin ska inte med, så jag kanske kommer hem med båda ögonen ikväll ;) Efter teatern så ska jag ut o gå!!! Fy fan!!

Ni ser!! Måndagar är inte bra. Man gör dumma beslut som man får ångra.


Puss o Kram

Av Tesen - 12 oktober 2008 17:58

Jag är helt slut idag. Ont i axeln, ont i ryggen ja ont överallt. Jag är riktigt gnällig idag.

Gårdagen med bubbel o bastu, blev en lyckad o rätt lugn kväll. Otroligt god o mycket mat, gott vin, trevligt SÄLlskap.. Det va riktigt skönt. Dock blir man ju så slut i kroppen när man bubblar, så det blev en ganska tidig hemgång. Men till mitt försvar började vi väldigt tidigt på dagen ;)

Dagen har bestått av kaffe, cigaretter, powernap o tvättstuga. Va ut till mamma o hämtade lite köttbullar oxå.

Snart ska vi ut o äta o sen blir det soffläge med Navy Cis resten av kvällen.

För att sammanfatta dagen, så har det återigen varit en helt otroligt tråkig dag. Man kanske skulle ta o skaffa sig ett liv!!


Puss o Kram 

Av Tesen - 11 oktober 2008 19:02

Sitter hos mamma o kollar igenom lite bilder. Hittade en fin bild på Stevie Wonder. Några dagar efter min ögonoperation. Dom andra titta på hockey o jag ser inte alls...Haha.. Nu förtiden ser jag dock väldigt bra, tom lite för bra efter undersökningar.. Hur man nu kan göra det??!!


Puss o Kram

Av Tesen - 11 oktober 2008 13:27

Finns det nått bättre än lördagar? Man vaknar pysslar, lägger sig o vilar middag, pysslat lite till o sen åker man o gör det man ska göra.. Helt fantastiskt!

Redan denna dag har jag

1) Druckit 4 koppar kaffe

2) Rökt en massa ciggaretter

3) Läst tidningarna

4) Sovit middag (eller vad man nu ska kalla det.)

5) Druckit ännu mera kaffe

6) Rökt ännu fler ciggaretter

7) Löst korsord

8) Bakat (Det ni!)

9) Mera korsord

10) Nu bloggar jag

Kanske inte världens mest spännande saker men jag har ju iaf gjort nått.

Nu blir det till o slita upp Malin ur sängen. Det blir ju tråkigt o vara vaken hur länge som helst alldeles själv. Sen ska man väl ta o äta lite frukost o börja göra sig klar för o åka till mamma o bli lite ompysslad ikväll.

Det ska bli så skönt o bubbla, basta, äta, dricka o bara få njuta av livet en kväll.


Puss o Kram


Ovido - Quiz & Flashcards