Direktlänk till inlägg 8 december 2008

Begravning

Av Tesen - 8 december 2008 18:15

Begravningen är bokad.. Dock är det ett väldigt långt tag kvar. Datumet är satt till den 9:e januari. Hade känts bättre o haft den innan vi åker, nu är ju det tunga kvar tills vi kommer hem.. Fast nu har man ju iaf en månad på sig o leva i förnekelse att min vackra farmor har dött. Blir lixom så slutgiltigt när det är begravning. Det är väl då jag iaf brukar förstå att dom inte kommer tillbaka.

Min kära moster sa något väldigt vist härom dagen. Hon sa - Det är inte bara det att man har tappat en mamma eller en pappa, utan det är grejen att nu är man störst. Man har ingen att luta sig tillbaka på. Ingen som täcker upp ryggen på en o som alltid finns där. Jag tyckte det va väldigt smart sagt av henne. Nu kan jag lixom förstå pappa på ett annat sätt. Jag förstår ju att det är jobbigt o förlora en förälder oxå, men jag fick ett extra sätt att se på saken. Jag kan inte tänka mig ett liv utan alla min "vuxna" runt mig. Vad skulle jag göra om jag inte hade alla visa människor runt mig?? Vem skulle passa min rygg?? Vem skulle jag få känna mig liten hos?? Nä, måtte mina föräldrar (ja, alla av dom) överleva mig! Lite egoistiskt kanske men jag vill ju inte vara lessen!!


Puss o Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Ovido - Quiz & Flashcards