Alla inlägg under december 2008

Av Tesen - 17 december 2008 20:23

Jag förstår inte vad det är som är så fel.. Jag sover inget på nätterna. Jag sover en timme eller så sen är jag mer vaken än sovandes. Det hjälper inte att jag kliver upp klockan fem, jag somnar o sover iaf inte. Är ju så trött, varför funkar det inte för då?? Kan det vara så att resenerverna börjar komma?? Eller e det farmor som är o spökar för mig?? Jag vill bara få sova en hel natt...


Puss o Kram

Av Tesen - 17 december 2008 07:07

Längesen jag skrattade så mycket...

http://pimli.se/blogg/archives/1499


Ett gott skratt förlänger livet.. Fy fan vad jag kommer leva länge efter detta.. Haha.


Puss o Kram

Av Tesen - 16 december 2008 17:30

... sen e det semester!! Gud va skönt. Har aldrig längtat så mycket. Semester i 2½ vecka. 18 dagar. Utomlands i värmen i 12 av dagarna. Känner verkligen att jag måste få komma bort, sluta tänka o bara få vara ett tag.. Helt slut i både kropp o själ.. Ligger ju iofs över mig att begravningen är bara 4dagar efter vi kommit hem. Jag får försöka koppla bort det när jag åker. Hur nu det ska gå??!!


Puss o Kram

Av Tesen - 15 december 2008 20:36

Bisättningen av farmor gick bra idag. Blir bara så fel eftersom jag, enligt min tro, redan vet att farmor dansar på molnen med farfar.. Jag tror inte på gud eller nått annat sånt krafs. Jag bara tror att själen lämnar kroppen o man får frid nånstans där man mår bra igen.. För mig e det på ett moln med alla mina nära o kära. Därför blev det ju så konstigt o se farmor ligga där, fast det är ju inte farmor, det är ju lixom bara hennes "skal".. Svårt o förklara men hon såg väldigt fridfull ut. Det va bra att jag följde med kan jag konstatera så här i efterhand! Efteråt for jag o Niklas hem hit o bara surrade skit i väldigt många timmar. Helt fantastiskt vilken underbar bror jag har... Måste nog börja rå om honom tror jag. O Linus för den delen om han har bestämt sig för att blir ordentlig..


I övrigt har det varit en väldigt lugn dag. Lite barn o mycket bus. Älskar dagarna när det finns tid till o mysa o bara få busa med barnen. Kommer då ihåg varför jag jobbar med det jag gör... Imorrn börjar allvaret med Julpyssel.. Usch o fy!!


Jag vet att nått kommer hända o jag vet att det blir stort!!


Puss o Kram

Av Tesen - 14 december 2008 17:50

Har inte gjort nått vettigt alls idag. Vaknade klockan halv ett o åkte till birsta o uppdaterade min mobil. Åkte på Bite Line o åt o nu är jag här.. Skulle kunna säga att jag har inte gjort nått alls idag. Däreomt kan jag konstatera att jag har sovit så mycket att jag har ont i huvudet o snart e det dax o lägga sig igen..


Imorrn ska jag på farmors bisättning. Jag har ju sagt hejdå men nu e det en familjemedlem som behöver mitt stöd imorrn o då ställer jag naturligtvis upp o följer med. Jag kan iofs behöva en sista titt på henne, nu när det inte blir så nytt o så dramatiskt som jag tyckte det blev sist.. Jag har nog fortfarande inte förstått att hon e borta, det kommer väl imorrn eller på begravningen..


En till fundering för dagen. När man ska Skiljas åt, är det inte passande med en puss eller kram då? Man vet ju faktiskt inte om man ses igen. Allt kan ju hÄnda. Även om man är ovänner, så ska man aLdrig skiljas utan en sista kram. Man ska iofs inte skiljas alls om man är ovännEr. Så mina nära o kära, ta för vaNa att alltid ge mig en kram innan vi skiljs åt.


Puss o Kram

Av Tesen - 13 december 2008 15:40

... har jag precis gjort. Skottat fram min bil. Dom är ju så snäll o smart dom dära professionella skottarna. Dom kommer o skottar på kvällarna när man oftast är hemma, vilket resulterar ju i att bilen blir inskottad, så då e det bara o dra på sig täckkläderna o gå ut o göra en instats!

Det va väldigt skönt ute. Kollade tempen när jag kom in igen o då va det 10- ute o ändå tyckte jag det va skönt! Konstigt!

Puss o Kram

Av Tesen - 12 december 2008 22:07

Idag har det varit jobb, powernap, julmiddag på jobbet o nu e jag hemma o ska till o dricka..

Nu ska jag fokusera helt på spriten...


Puss o Kram

Av Tesen - 11 december 2008 20:32

Vi har haft Julkonsert på jobbet idag.. Dom e ju helt fantastiska barnen när dom utklädda till tomtar, pepparkakor, lucior, sjunger för full hals inför alla föräldrar.. Tycker dom e lite tuffa som faktiskt gör det. Efter sångeriet blev det fika o mingel. Trevligt som tusan.


Har precis kommit hem från mamma. Har kollat igen 1600 bilder från deras Usaresa. Herregud va bilder o bilar! Fördelen med när nära o kära åker på semester är när dom kommer hem får man så fina presenter. Tröjor, ljus o tavlor. Väldigt fint.


Gårdagens teater va intressant. Idag har jag fruktansvärd träningsvärk efter att ha lekt mänsklig boll(?). Det är ungefär som den bild man får upp på närhinnan. Alltså INTE en vacker syn. Jag fick iaf rollen som ankan Dryg. Klart den största utmaningen jag fått. Nu blir det till att plugga repliker i sanden på stranden över jul o nyår.. Det ni!!


Puss o Kram



Ovido - Quiz & Flashcards