Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Tesen - 9 januari 2009 17:34

Begravningen gick bra idag. Farmor hade fått en jättefin kista o fina blommor. Känns som hon fick ett värdigt slut här på jorden iaf! Skönt.

Malin sjöng väldigt fint. Väldigt många fina tack till henne.

Det som gör mest ont i detta är o se pappa så lessen. Har fortfarande kvar min "lilla flicka" blid av pappa. Stor o stark! O se honom så lessen gör mig ont långt in i själen, väldigt långt. Hur kommer man över att sina föräldrar dör?? Blir det lättare när dom blir gammla o förstå o komma förbi allt det ledsna??

Kan inte släppa tanken på att allt e över. Hela farmors liv över på 45 min efter en begravning. Visst har man alla minnena o allt kvar, men farmor då, hon e ju inte kvar.. Jag får trösta mig med att hon sitter på ett moln o håller kollen på mig. förhoppningsvis bara ibland, annars kommer hon bli förskräckt..

Jag har haft så dåligt samvete för att jag inte varit lessen. Jag har funderat på om jag är konstig som inte har känt mig försörd. Har kommit fram till, idag, att jag blir inte öppet lessen, jag stänger in allt o sover bort det. När jag kom hem nu så bara sov jag. Är det ett bra sätt o reda ut saker?? Är det okej o vara så?? Jag blir lite förvirrad på mig själv..


Puss o Kram

Av Tesen - 9 januari 2009 09:23

Att duscha o ta på sig finkläderna för att åka till kapellet o begrava farmor. Dagen som jag bävat för är nu här. Dagen då jag kanske slutligen förstår att hon inte finns mer på vår jord. Känner mig rätt lugn än så länge. Jag vet ju att hon håller kollen på mig från sitt moln. En bra tröst som funkar för mig!


Sälen står o sjunger upp i duschen. Hon låter som en varg.

Tack så mycket för att du sjunger idag!


Nu e det dax att göra sig klar för att möta dagen!


Puss o Kram

Skapa flashcards