Alla inlägg under februari 2009

Av Tesen - 14 februari 2009 20:04

.. jag hatar Melodifestivalen, så bloggar jag istället. Min kära sambo o min goda vän Linnea e väldigt intresserad över detta fenomen, så nu kan man jag säga att jag e ensam i en o en halvtimme...

Jag förstår verkligen inte vad det e o titta på! Avdankade svenska artister som inte kan längre.. Ett sista hopp o göra nått innan man försvinner från rampljuset. Eller så kan man ju göra som Lilli o Sissie o hoppas att man efter 20 år äntligen ska få komma tillbaka till rampljuset, vilket förmodligen inte kommer att funka. O vem tycker egentligen att Amy Diamond är bra?? Hon har ju för fan hållit på sen hon va bäbis, låt hon vara för tusan!!!

Nä, tacka vet jag förra året!! Christer Sjögren är min hjälte!! Haha!!

Kan bara meddela att Markoolio älskar mig!! ;)


Har kollat igenom datorn på alla bilder! Hittade två fina från vårat teaterrep för ett tag sen. Första bilden säger mer än tusen ord! Nervsammanbrotten va väldigt nära! Hittade även en fin bild på min fina tofflor som jag fick av Linnea, bara för att hon får åka med oss! Tack så mycket för dom! Dom e lite extra passande eftersom jag spelar anka i år..


För övrigt vill jag bara önska alla en glad alla hjärtans dag! Även fast det är ett kommersiellt jävla skitjippo men ändå!! Kan meddela att min sambo va upp klockan halv fem o plockade fram presenter till mig! Bara så jag skulle ha den när jag vaknade! Detta gör mig till den sämsta sambon som lever, eftersom jag inte tycker om o fira detta jippo, så hade jag inte köpt nått! Kan man inte tycka om varandra alla dagar, så varför måste man göra det på alla hjärtans dag??!!


Puss o Kram

Av Tesen - 14 februari 2009 16:58

Klev upp klockan nio o åkte o teatrade lite. Nu har jag precis avslutat en powernap! Ska åka till Bite Line o käka om en liten stund o sen blir det bara soffan med Csi hela kvällen! Massa olika vänner ska komma ner o bara mysa med oss ikväll. Ska bli riktigt skönt o trevligt! Inget hysteriskat Alla hjärtans dag jippo, utan bara kompismys i högsta grad!!


Kunde inte släppa manus idag men nästan, så det ska nog gå till sig tills på onsdag. Gäller nog bara o peppa mig själv lite att jag faktiskt kan det! Lite tro har väl aldrig skadat nån??!!


Känner mig lite flummig i huvudet, kan bero på att jag precis har vaknat! Haha.. Jaja, nu ska jag göra mig klar o åka o käka!!


Puss o Kram

Av Tesen - 13 februari 2009 20:04

.. repliker, inte ord, utan repliker med meningar o väldigt många ord, har jag i årets pjäs (Bakgården Nästa, spelas i Mars).. Hade även satt ett personligt manusstopp imorrn men det e lika bra o ge upp! Får plugga manus som satan i helgen o veckan så jag klarar det på onsdag, då det riktiga stoppet är! Förstår verkligen inte hur jag ska lyckas med detta. har aldrig haft mer än typ 5 rader i tidigare pjäser o ca 10 min scentid. I år e jag på scen fullt ut en timme o har hur mycket som helst o säga! hur ska man få in allt i huvudet??

Är det nån som har en bra lästeknik på lager, så för tusan skriv ett inlägg! All hjälp är bra hjälp nu! Nästan ett måste!


Direkt efter jobbet åkte jag hem o duschade o åkte till min kära moster som fyller år idag. Blev bara en snabbvisit (förlåt Mona, vi tar igen det nästa gång) pga att jag måste plugga manus. Så nu har jag läst o skrivit men inget fastnar!! Nu blir det bara mera läsning o kanske lite Csi, hämtade dom 4 första säsongerna idag, så helgen är räddad!! Haha


Puss o Kram

Av Tesen - 12 februari 2009 22:15

Du vet fortfarande vem du är...

När allt kör ihop sig så vet du att det finns alltid plats i vårt hem!!! Lägg dig aldrig för nån när du vet att du har rätt o du vet vad du tycker. Stå på dig!!


"Det finns dagar som är som trappor, man måste välja om man ska gå upp eller ner."

Puss o Kram


Av Tesen - 12 februari 2009 13:05

Idag har jag idag sumerat ihop månaden med olika saker.

1) Jag tror att jag håller på att dö! Har 3 möten med olika läkare o olika "instanser" denna månad!! Herregud va sjuk jag blev nu då!!

2) Har planerat in en helg med inget alls denna helg! Insåg dock att det va alla hjärtans dag på lördag! Måste man göra nått då eller funkar det o dega i soffan??

3) Teater hela tiden. Känns som jag har flyttat hemifrån. Antingen på jobbet eller teatern.. O då e e det ändå rätt långt kvar till premiär! Hur gick detta till nu då??


Låter inte så mycket kanske men i min lilla inrutade värld så det e det rätt mycket att göra o att tänka på! Hade man kunnat slippa tänka o bara göra, hade det varit en helt annan sak..


För övrigt vill jag bara säga: Vårdcentralen Centrum borde stänga!! Jag åker hellre upp på akuten än dit! Det går inte o få en tid utan gnäll!! Jag har fått feldiagnoser 2 gånger. Så nu har jag gett upp! Jag kan tydligen inte ens få en hörselkoll. Rätt intressant! Jobbet har skickat mig o göra en sån, men det går inte.. Vilken service vi har, vi som bor istan!! Ska man bli sjuk är det bara o hoppas att man får åka ambulans! Man måste vara döende för att få vård på en Vårdcentral!! Härliga Sverige, eller så ska jag nog inte säga.. Dom i Indal fick en tid o göra allt på en gång, utan gnäll, tjat o tjafs!! Man kanske ska bli skogsbo för o få hjälp!!


Puss o Kram


Av Tesen - 11 februari 2009 22:12

.. efter en väldigt lång dag, i mina ögon mätt! Har varit fullt upp sedan 5:15 imorse, så lockar sängen..


Teatern ikväll har gått bra. 2 st genomdrag kan dock ta knäcken på vem som helst. Lite hispig inför manussläppet om en vecka. Fast det är ju bara o ta sig i kragen o läsa men det sitter lixom som en spärr.. Känns som jag aldrig kommer att lära mig allt!! Måste tänka positiva tankar!!


Nä nu e det nattning som gäller.. Är alldeles för trött för o orka med o skriva o sortera ut vad som hänt mer idag!


Puss o Kram

Av Tesen - 11 februari 2009 06:16

Jag höll på o dö, igen, när klockan ringde imorrse.. Det kan inte vara meningen att människan ska vara uppe denna tidiga morgon! Allt före klockan sex är alldeles för tidigt! Nåväl, hasade mig ur sängen, gjorde mig klar o gick ut till bilen!

När jag öppnade dörren ut till parkeringen kom verkligheten i kapp mig väldigt fort.. Satan vad kallt det är idag!! 5 meter till bilen, va alldeles för långt, det va en kamp om livet där ett tag. Väldigt glad att kupévärmaren iaf bestämt sig för o funka idag!!


Nu e det bara o bita ihop o hoppas att dagen går bra.. Slutar klockan två, sen tänkte jag hinna med en powernap innan teatern.. Men det återstår o se vad som händer under dagen. Mina planer brukar ju spricka nånstans..


Puss o Kram

Av Tesen - 10 februari 2009 21:53

Ohh herregud, säger jag bara!!! Har spenderat 2 timmar av min kväll med riktiga fjårtisar. Inte bara beteendemässigt utan sånna där riktiga! Jag är fortfarande i chock. Kommer nog aldrig återhämta mig!

Ikväll har jag varit med Linnea o Kajsa på deras teaterrep med sina fjårtisar. Alltså riktiga fjårtisar!! Jag har skrattat som aldrig förr. Dom e ju så söta o så "dumma". Dom e lite av en egen art! Jag hoppas innerligt att jag inte varit sån men om det skulle vara så, så ber jag om ursäkt till mina föräldrar.

Jag vet inte hur många typ,ba, lixom eller alla andra givande ord jag har hört ikväll! Helt fantastiskt!!

Va man så berkräftelsesökande, låtande, fnittrande o totalt okoncentrerad när man va fjårtis?? Kommer bara ihåg att jag va det viktigaste o vad jag tyckte va det som räknades;) Haha.

Efter denna kväll har jag iaf konstaterat att, jag e så fruktansvärt glad att jag e gammal. Så nöjd med mitt liv, mina kläder, mitt tyck o tänk, min tillvaro i livet... Gud va jobbigt o alltid kämpa för o passa in, ha dom rätta kläderna o alltid se bra ut. Nä, tacka vet jag pymmen i soffan med goda vänner (dom oxå i pymmar naturligtvis)..

Måste dock ge fjårtisarna ett väldigt stor plus. Har aldrig sett en så bra omgång av Captain on Deck.. Finns det några som kan falla som man ska, då e det iaf Kajsa o Linneas fjårtisar!!!


Puss o Kram

Ovido - Quiz & Flashcards