Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Hemma!

Av Tesen - 12 mars 2009 19:42

Äntligen en kväll hemma, utan att göra nått, inga krav, inga måsten. Har längtat så otroligt till denna kvällen o nu när jag är här känner jag mig mest bara trött o uttråkad. Det är nog bra o vara hemma o göra inget, så jag kanske uppskattar alla saker man ska göra här framöver... Fast det kanske är så att min kropp har blivit så van o göra nått hela tiden, så den inte kan gå ner i varv när det väl händer att det finns tid för det. Eller så kan det vara så att jag har lite för mycket snurr i huvudet nu, som gör att jag inte kan landa ordentligt. Jag mår bra o trivs rätt bra med mitt liv, det e lixom alla andra som ställer till det för mig nu! Vad bra det skulle vara om alla kunde vara glad o ha det bra, så man slapp oroa sig för alla andra oxå!! Fast det blir väl så, när jag börjar vakna till liv igen, ser jag väl alla andra som inte mår så bra. Man blir ju lite lätt "självupptagen" när man inte mår så bra...


Min doktor ringde igår o berättade att alla proverna såg bra ut o hittar inget som kan förklara min mage. Så eftersom inga prover visade nått, så fick jag innediagnosen IBS (=typ, störd tarm eller nått!!) (varför jag nu va tvungen o få en diagnos??!!), som tydligen är nån form av stressmage. Jaja, det blir nog bra.

Iaf så drog hon på sig när hon skulle berätta att allt så bra ut, vilket e lite konstigt, men iaf så sa jag att det e ju jättebra att det inte är nått fel på mig, då sitter det nog bara i huvudet, sa jag o skrattade. Min doktor blev dock förtvivlad o frågade om jag kände mig deprimerad, men så är inte fallet, det va mer att då e det utomstående faktorer som göra att jag mår som jag mår, typ stress, dålig mat, för lite/mycket sömn, alkohol osv.. Så vi fortsatte prata o konstaterade att jag måste nog lägga om mitt liv lite, SLUTA STRESSA, dela på problem, inte lägga på mig allt o SLUTA STRESSA!! Så vi får väl se om jag börjar må bättre i Maj eller nått, när det finns tid till o sluta stressa. Haha.


Nu ska jag nog bara ligga i soffan o göra inget alls o stressa upp mig för att jag gör inget alls..


Puss o Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Skapa flashcards