Alla inlägg under april 2009

Av Tesen - 8 april 2009 20:15

Jag har en väldigt klok syster (lägger in en väldigt söt bild på henne lite längre ner). Hon har fattat konsten med att inte göra nått alls. I detta fall märks det att vi e släkt. Synd bara att jag har en sambo som inte riktigt kan anamma konsten att göra ingenting. Jag som älskar att göra ingenting, bor med Fröken Rastlös. Har man inget o göra, så ser man till att man skaffar sig nått att göra. Vi e inte riktigt överens i frågor som rör ingentinget. Fast det e väl bra, för tänka vad jag hade blitt förslappad annars.. Tur man e olika!


Annars har det inte hänt nått speciellt alls idag. Skönt med dagar när man inte behöver bekymra sig om nått. Det är så skönt när allt börjar lugna ner sig o det inte e så mycket konstigheter i huvudet.

Jag lixom bara lever o mår gott nu. Så skönt!!


Puss o Kram

Av Tesen - 7 april 2009 20:32

Så står det på varenda jäkla sida man e inne o kollar, på det globala internettet..

Vad gör man då om man redan har hittat kärleken i sitt liv??

Ska man bara vara tråkig o inte göra nått??

Jag blir så trött på att vilken sida man än går in på, så ska man finna kärlek, lycka o en massa jäkla blaj.. Varför inte prova kliva utanför dörren?? Kan vara så att jag missat nått men det har alltid funkat för mig! Inget ont till dom som lyckats hitta kärleken i sitt liv på nätet, men jag fattar det då inte!!

Är det nån som behöver lite kärlek, ring eller kom förbi. Jag tror jag/vi har så det räcker till nån ensam stackare oxå!


Puss o Kärlek till alla!!

Av Tesen - 7 april 2009 19:54

.. känner jag mig idag. Fattar inte varför. Har även en känsla av stress i kroppen, fast jag har inget o stressa över. Tokigt.


Idag har jag varit o hämtat alla Steffes grejer som vi fått lånat till teater. Tack så mycket för lånet! iaf så va det 4 stora plåtar, så nu låter min lilla bil som ett stort jäkla monster när jag kör. Det låter så mycket att inte ens min sångröst eller bilstereon överöstar skramlet... Tur att jag bara behöver ha dom i bilen tills imorrn!


Sen har jag varit ut till Mona o hämtat lite grejer.. Väldigt fin lägenhet hon har flyttat till. Även fast den va liten!


Nu blir det bara till o kolla mejlen o småpyssla lite. Blommorna är såå lessen på mig. Dom stackarna. Tur dom fortfarande lever. Sen e det dax för sovning, väldigt tidig morgon imorrn!! Usch o fy för tidiga mornar!!


Puss o Kram

Av Tesen - 6 april 2009 17:55

Jag har blitt vuxen! Vad jag kan skratta åt saker, som tidigare hade gjort mig såå lessen.

Det e så fantastiskt att se 2 människor som inte riktigt känner varandra, göra ett tappert försök att bli vänner. Allra helst när Person 1 skiter fullständigt i det. Det e så roligt o stå på "sidan" o se denna bedrövelse utspelas framför en. Enda anledningen dessa 2 männsikor, enligt Person 1, pratar är för att få utbyte i skvaller o diverse andra saker som kanske inte alla bör veta. Men iaf så tror Person 2 att dom är på väg att bli "bästisar" o hakar på allt som Person 1 säger o spär på allt som sägs lite extra. Så med andra ord så ska dom egentligen inte ens prata med varandra, för det kan aldrig föra nått gott med sig.

Men vem är jag att lägga mig i??!!

För att komma till det som skulle kunna göra mig så lessen, så är det nästan lite mobbingvarning, fjårtisfasoner på det som sker. Det som skulle kunna vara det som gör mest ont, är besvikelsen av att ha männsikor nära o som sedan sviker gång på gång! Detta gäller nu inte bara mig, utan det finns fler i min omgivning som oxå reagerat illa på detta. Vill folk skvallra om mig, låt gå. Men då förtjänar jag iaf efter tag att få förklara o säga vad som är riktigt!! Jag har iaf kommit på att jag orkar helt enkelt inte bry mig, blir det stora konsekvenser, måste jag ju bry mig naturligtvis. Jag orkar inte ens bemöda mig i att få dom o sluta skvallra, jag bara rycker på axlarna o går därifrån..

Men det finns folk som borde få reda på vad som sägs... Men vem är jag att skvallra??!!

Förhoppningsvis kommer jag aldrig att sjunka så lågt som dessa männsikor. Skulle jag någonstans få en tendes till det, så snälla, säg till mig ordentligt o funkar inte det, ge mig en käftsmäll. Jag vet att jag inte är världens bästa människa men jag hoppas o tror att jag iaf är bättre än dessa!!

Av Tesen - 5 april 2009 20:48

Ingen mer teater.. Nu e det dax för livet att återkomma! Lär ju iofs vara trött ett tag nu framöver, men nu finns det ju tid till att vara trött.

Det e med glädje o lite sorg i hjärtat att allt är slut. Det har varit otroligt roligt att både spela o vara med ungdomarna i år!!


Nu e det bara o försöka krya på sig o sova.. Ladda inför en sista vecka innan Stockholm! Ska bli så skönt o komma bort en liten  stund!


Puss o Kram

Av Tesen - 4 april 2009 18:03

Har provat att shoppa bort förkylingen idag!! Funkade INTE! Men nya fina kläder har jag iaf..

Vaknade imorse o åkte till teatern för kolla på gästspelen. Kollade på ett sen gav jag upp o åkte o shoppade. Orkade lixom inte med allt folk som va runt mig på teatern.. Nu är jag iaf hemma o ska bädda ner mig i soffan. Orkade inte åka ut till Kuben festa nykter med alla fjårtisar ikväll. Känns som det bara blir soffan. Fast man vet ju aldrig. Har ju varit nykter nu för att kurera mig o det funkar ju inte, så man kanske ta sig en sup ikväll. Det kan ju iaf inte bli värre.. Sprit dövar väl bakterier, eller???


Puss o Kram

Av Tesen - 3 april 2009 18:24

.. ska jag göra hela kvällen. Precis vaknat efter en powernap på 3 timmar o nu ska det bara intagas mat, sen blir det mera sova. Ett tappert försök till att kurar mig tills imorrn då det e teater o kolla på hela dagen. Sen måste jag bara piggna på mig, så jag kan rock lös i Stockholm nästa helg!!!


Nån som vill nått, skicka sms!


Snor o Host

Av Tesen - 2 april 2009 17:21

Det låter som jag har druckit whiskey i fler år nu. Har en härlig ny röst.

Tänk om jag hade kunna spelat in en skiva nu när man låter lite frän, tufft som tusan hade det säkert blitt, eller hur Sälen??!! Haha.. Nä, skivor e inget för mig. Min sångröst e så illa att inte ens bilstereon kan överrösta mitt rossel.. Haha


Sen måste jag säga FÖRLÅT till alla. Känns som jag har försummat hela min familj o halva min bekantskapskrets (den andra halvan är redan på teatern) nu när teatern har varit.. Inte nog med det, så har jag glömt en massa saker som varit inbokad, som jag nu har lyckats boka över.. Inte min mening. Jag lovar att återkomma till livet med både minne o hjärta bara teatern är slut!! 


Fick deklarationen idag o det såg väldigt bra ut. Känns som jag kommer bli väldigt rik när jag har gjort alla avdragen.. Haha. Kanske inte rik men en liten extra semesterkassa kommer jag att få. Det krävs lixom inte så mycket för att jag ska känna mig rik. Så allt extra e välkommet!! Förunderligt hur ekonomin kan skifta genom åren!!


Ikväll blir det iaf bara till o ligga i soffan o passa på sjunga när Sälen e på teater.. Nä jag ska nog bara vara så tråkig o ligga i mitt soffhörn med tvn o korsordstidningen (ja ja, jag vet att jag e tant)..


Puss o Kram

Skapa flashcards