Alla inlägg under juni 2009

Av Tesen - 12 juni 2009 17:45

Just idag är det så. Inte ens när man försöker fuskstäda kommer man undan... Man kan inte ens trotsa tynglagen när man är så glad som jag är. Jag skulle fint plantera in våran gigantiska pappersåtervinningspåse i garderoben o stänga dörren o låtsas att den inte finns i kväll, då slog tyngdlagen till o jag föll som en fura o vem e snabb som fan fram med kameran?? Jo, SÄLen. Tack för det!.. Haha. Tokigt! (se bild nedan)


Kan meddela att Lisa hade rätt svar på gårdagens fråga.. Haha. Duktiga Lisa :) Tesen goes monchichi!!


Ikväll ska jag Sommarinviga ballisen med skumpa, jordgubbar o trevligt sällskap. Underbart!!


Puss o Kram

Av Tesen - 11 juni 2009 18:18

.. jag bygger om.

Iaf i mitt huvud o gud va skönt det är när saker börjar falla på plats. När jag når beslut som är jobbiga o ta men ändå ger en sån positiv effekt på mig när dom väl är tagna.. Underbart!!

Härliga livet!!


Dagens fråga:

Vilken 80-tals leksak föreställer jag på bilden??? Haha.


Puss o Kram

Av Tesen - 10 juni 2009 19:45

Onsdag utan powernap, har väl sällan hänt tidigare. Idag va det iaf dax för den stora icke powernapsdagen.

Har varit till sjukgymnasten idag o även han konstaterade diskbråck, så nu e det bara o träna så gott det går. Fick ett litet träningsprogram som jag ska göra när det börjar släppa lite mer i ryggen :) Underbart!!


Sen har jag pratat med 2 väldigt bra människor idag. Sånna där som verkligen betyder nått o som verkligen är underbara. En av dom låter mig vräka ur o sen får mig att le o vara glad igen. En sån som bara är perfekt (i vissa lägen. Haha). En människa som märker vad jag behöver o gör mig glad igen.. Tack för att du finns Haugen!!

Den andra människan att höja till skyarna är en människa som har ett väldigt bra förnuft o är en människa som man kan prata med. Som inte ger sig bara för att jag tycker det utan ger sig in i en diskussion. Få människor som jag kan diskutera med o som inte blir elak på mig eller jag på dom för den delen. Härligt att vara olika. Sen får hon en extra stjärna för att hon kallade mig klok!! Haha. Mona du e en klippa!!!

Måste även nämna min sambo Sälen nu oxå som alltid står ut med mig, vilket jag kan garantera inte e det lättaste! Vad skulle jag göra utan dig??!! Tack för att du finns! Det blir bra igen bara det slutar göra ont (för oss båda. Haha)!! Extra puss på dig!!


Idag har jag lyckats fått tag i en ny ring! En Efva Attling. När den kommer hem ska allt läggas bakåt o med ett leende jag ska gå framåt. Nu får det vara slut på skit o gnäll. Nu e det "jag" som ska gälla!! Nya tankar, nya sätt, nya jag. det som har hänt, har hänt. Det som kommer att hända, kommer att hända. Det som är gjort kan jag inte göra nått åt, det som har gjort ont kan jag inte heller göra nått åt. Däremot kan jag bestämma vad som kommer att hända o bestämma mig för att, saker som har gjort ont o varit jobbiga ska få HA VARIT det. Det är inte jag o det är inte nu (Karolina, hur va det där med tankens kraft??). Så nu ska skiten bort. Nu ska det vara JAG!!! O jag ska ha ett underbart, resten av mitt liv, med min sambo o alla jag älskar!!


Puss o Kram


Av Tesen - 9 juni 2009 21:34

Vad jag älskar att skratta. När jag skrattar hela vägen från hjärtat o ut till tåna, då e livet som bäst. Allra helst när man inte har nått att skratta åt, utan man bara blir hysteriskt skrattsugen. Underbart!! Att dessutom få dela det med en människa som förmodligen gett upp hoppet att jag ska le igen, gör ju saken bara ännu mer skrattigt. :)


Gjorde ett tappert försök till att vara "tjejig" idag. Lyxade till det o köpte vaxremsor till pälsbollarna under armarna. Hem från affärn, glad i hågen, laddad för smärta o ett väldigt lent o pälsfritt resultat till slut. Läste bruksanvisningen, tog sats o drog. Höll på o svimma av smärtan, kletade vax överallt o när tårarna slutligen började avta i nerforsning på kindera o synen började återkomma inser jag, pälsbollarna är kvar!! Nu har smärtan gått över till o vara jäkligt irriterad, så fram med hyveln o tvålen o raka bort pälsbollarna.. Nu kan jag säga att mina armhålor inte riktigt är vad dom ska, sviterna efter dagens vaxning o rakning har satt sina spår. Så kontentan av det hela är: Jag är ingen tjejig tjej. Tacka vet jag rakhyvlar!!

Så här i efterhand när allt är över o jag sitter med ispåsar under armarna kan man inte göra annat än o skratta åt saken.. Haha.


Jag har haft en underbar dag.


Puss o Kram



Av Tesen - 9 juni 2009 07:33

.. o vakna o bara känna att dagen kommer bli bra. Bara känslan att saker kommer att ordna sig till det bästa. Nu e det bara o hoppas att tanken håller i sig hela dagen! O det kommer den o göra! Så det så.


Alla ni där ute. Ha en bra dag, för det tänker jag ha!!


Puss o Kram

Av Tesen - 8 juni 2009 15:13

Det är idag..

Av Tesen - 7 juni 2009 17:38

.. eller så frös den ihjäl!!

Av Tesen - 6 juni 2009 10:54

.. är ett ord jag får höra rätt ofta. Så ofta att jag inte längre blir förvånad när jag hör det, utan jag blir med lugn. Få ett dumt leende på läpparna o jag blir varm i själen.. Underbart!


Idag ska jag bara vara en livsnjutare.


Puss o Kram

Ovido - Quiz & Flashcards