Alla inlägg under september 2009

Av Tesen - 8 september 2009 21:24

.. det blir när man får för många alternativ. Här har vi fått en massa nya inställningar o färgval o grejer o jag kan inte bestämma mig! Irriterande till max! Tror iaf att jag hittat bra färger som jag kan trivas med ett tag nu!!

Hoppas, hoppas, hoppas.. Det blir så jobbigt om jag måste göra om allt igen, då är det ju fler beslut som måste tas.. Haha

Efter en lång dag, så e det iaf dax för mig o  sova nu!!

God natt o sova gott, världen!!

Puss o Kram

Av Tesen - 8 september 2009 14:19

Här kommer jag hem efter jobbet o ska skriva ett snabbt blogginlägg.. Loggar in på min sida o allt ser konstigt ut!!  Inte för läsarna men för stackars mig! Tydligen så har dom gjort om allt, utan o fråga mig!! Konstigt!! Det e ju jag som bestämmer!!!

Iaf så tänker jag tillägna detta inlägg till o prova allt nytt som finns o tillgå på den nya sidan!!

Btw så heter det BLOGGPLATSEN nu INTE bloggagratis!!! Förvirrande e det iaf!!

Test 1.

Ögon





Då har jag lyckats lagt in en miniatyrbild! Då va det klart!


Test 2.

Oskyldig

Smiley inlagd. Då va det klart!


Test 3.

Här kan man köpa roliga kläder o grejer!!

Nu kan jag ju för tusan länka grejer oxå!! Herregud vilken lyx!!


Det va viss bara dom grejerna som va ny här.. haha

Finns massa roliga inställningar jag måste sätta mig o pyssla med...


Om bloggen ser konstig ut e det bara jag som e lite förvirrad!!

Under uppbyggnad, så att säga!


Puss o Kram

Av Tesen - 7 september 2009 15:16




 *Tjock? Jag? Nä, nu har du fel!!! Eller???*


Så skönt o se lillfisen växa o blir stor! Nu e han ju iaf en riktig bäbis!! Haha!! Riktiga Fasternypakinderna kinder!! Lovely!!


Puss o Kram

Av Tesen - 6 september 2009 11:31

Igår va det pappas 50årsfest! Väldigt trevligt o mysigt. Men som det kommer bli nu o framåt kommer lixom andra människor i centrum hela tiden.. Typ Faster lillhjärta!! Lilleman tvärdäckade på pappa o Birgittas säng. O elaka faster kunde ju naturligvis inte låta bli o knäppa kort!!


*Fasters lilltjockis*




Nu e jag tillbaka till verligheten igen! Efter att ha gått ner 3 kilo på mindre än en vecka ger jag nu upp bantningen o återgår till mitt normala liv igen. Nu vet jag iaf att jag kan gå ner i vikt om jag vill. Kände helt enkelt igår att min pappa fyller bara 50 år en gång o då ska jag inte ens kunna ta ett glas vin med honom. Så det avgjorde slutet på min diet. Vilket inte gör nått!! Jag är nöjd ändå!


Idag e det dax för den måntliga familjemiddagen hos Anna o Tommy ute i Berga. Fram till dess blir det söndagssoft i soffan med Csi o kaffe!!


Puss o Kram

Av Tesen - 5 september 2009 15:25

Då har man spatserat runt på stan som nunna i några timmar. Tänk vad man gör för teatern.. Roligt har det varit iaf. Många kommer fram o frågar, så det har inte varit svårt o marknadsfört JUBILEUMSFÖRESTÄLLINGEN (12-15 november. köp biljetter på Entre nu!!!)!!


*Tesen goes stark o elak nunna*


Ikväll vankas det 50-årsfest för min kära pappa! Lite trist att vi dricker drycker så det blir varken mat eller dricka ikväll! Men vi kan säkert ha det bra ändå!!


Puss o Kram

Av Tesen - 4 september 2009 19:12

En helg i min värld betyder: 

  • Ta igen sig
  • Hämta krafter
  • Vila
  • Koppla av
  • Avstressa
  • Relaxa,
  • Ta det lugnt
  • Softa
  • Rasta
  • Slöa
  • Slappa
  • Sova


Denna helg är det följande som gäller:

  • Tvättning
  • Teaterjobb på stan
  • 50-årsfest
  • Kalas
  • Familjemiddag

Nånstans gick inte denna helg enligt min planering. Nu e det ju vissa roliga saker som ska göras o andra mindre roliga saker som ska göras.. Som jag känner just nu, med tanke på mängd snor o hostattackerna, så vill jag bara krypa ner i sängen o inte kliva upp förrän måndag.. Men det e ju bara o se sig i himlen efter det.. Japp, jag e bitter. Hade inte räknat med att vara förkyld denna helg, därför blir det för mycket för mig. Inte nog med det så är det bara sport på tvn! Fattar inte att det inte blev en sportfri när vi ändå köpte en ny.. Haha


Puss o Kram


Av Tesen - 3 september 2009 21:09

.. efter jobbet, väldigt trött. Börjar fundera på vad jag ska roa mig med fram till klockan sex då vi ska vara på teatern o hämta kläder..

Funderingarna börjar med : Ska vi ta en sväng på stan?? Ska vi slöa i soffan eller ska vi..

VÄNDA UPP O NER PÅ VÅRT VARDAGSRUM??? Ja, det va visst det vi skulle göra! Det började med en liten tanke att kanske flytta upp datorn vi aldrig använder till vinden o sen bara spårade det hela ur!! Haha.

Nu har vi burit saker till vinden, vänt bokhyllor, flyttat byråsar, skurat (eller rättare sagt sanerat) allt i vardagsrummet, ordnat dvdsar, städat i lådor o massa andra småpyssel. Resultatet blev faktiskt oväntat bra (än så länge), det blev ett mycket större rum. Vilket e väldigt intressant eftersom vi inte har slagit ut nån vägg.. Haha

Detta ryck kan kanske ha o göra med att jag legat på samma ställe o stirrat på samma saker i 3 dygn, vilket inte är roligt!! Så för att ladda till nästa sjukdomssvep, så "byggde" vi om lite. Man måste ju förbereda!!


Btw så ska vi vara NUNNNOR PÅ STAN på lördag!! Kom ner o få en fin present av oss!!


Nu däremot e jag så tröttt, så jag tror jag avlider.. Fast jag kanske struntar i det o går o lägger mig o sover istället!! ;)


Puss o Kram

Av Tesen - 2 september 2009 12:09

.. är jag feberfri, så imorrn blir det jobb!! Så skönt!!


Kan nu sammanfatta lördagkvällen lite. Mådde inte sådär kanon men jag hade väldigt trevligt. Att höra Kajsa sjunga norsk karaoke slog allt!! Helt underbart!


*Födelsedagsbarnet på rätt plats*




*KaraokeDrottningen för kvällen*


Så roligt det va. God mat o trevligt folk!! Lovely! Glitter o Glamour fanns i måttliga mängder som tur är. Så jag slapp bli blind. Haha.


Måste även lägga in en bild på Linnea som va med oss på festen, för att klockan tolv åka hem o sova o sen lämna oss för Båstad ett halvår!

Våran KatapultBarbie har blitt stor o står på egna ben nu.. Det e ju så det rullar en liten tår ner för kinden!! Men hon kommer ju hem igen, får vi hoppas, om hon inte hittar nån rik, snygg man därnere som spelar tennis eller nått annat skit, så hon blir kvar!! Vad gör vi då??? Då har vi problem!!


*KatapultBarbie*


Nu e det dax o återta mitt hem efter en katastrofsjuka med flyttning från sovrummet till vardagsrummet! Nu blir det ordning o reda igen.


Puss o Kram



Ovido - Quiz & Flashcards