Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Hjälp mig..

Av Tesen - 15 oktober 2009 16:23

.. o reda ut en fundering! Som nygift får jag en massa kramar o en massa frågor. Det gör inget, det är bara roligt, men nu till funderingen.

Folk kommer fram o säger -Grattis! Är du lycklig?? Eller så kommer det ett -Grattis! Hur känns det??

Jag ler o svarar -Ja, jag är lycklig o det känns bra. Sen går vi skilda vägar osså börjar jag o fundera.

Är du lycklig?? Ja naturligvis!! Hade jag inte varit det hade jag väl inte gift mig, eller? Ska man automatiskt bli lyckligare när man e gift? Det är inte jag. Jag har alltid varit lycklig med Malin.

Hur känns det?? Ja, likadant som dagen innan vi gifte oss. Likadant som det gjort varje dag sedan vi träffades. Det känns underbart, men inte för att vi gift oss, utan för att vi har ett fantastiskt liv tillsammans, både det som varit o det som komma skall.

Jag har inte gift mig för att bli lyckligare eller för att det ska kännas bättre. Jag har gift mig för att jag älskar Malin o vill leva resten av mitt liv med henne, på gott o ont!

Är jag onormal som inte blir lyckligare för att jag gift mig? Är jag onormal för att känsla inte e annorlunda för att jag gift mig?

Jag gifte mig inte med en förhoppning att saker ska bli bättre eller att jag ska bli lyckligare. Jag gifte mig för att mitt liv, som det är, är underbart. Jag vill inte ändra på nått. Jag vill ha det som vi har det.

Är jag konstig??


Puss o Kram


  

*Min framtid är här*

 
 
Mia

Mia

15 oktober 2009 16:51

Nej men du har ju alldeles rätt!!!! Inget annat kan jag säga!!! /Mia

http://knatten.tradgardsblogg.se

 
Karolina

Karolina

15 oktober 2009 21:27

Konstig? Ja ... det är du!!

Onormal? Ja .... finns det någon som e normal?

Men dina känslor som du känner är som de ska vara - för dig!!

Du behöver inte grubbla ..... för - man blir inte annorlunda bara för att man gifter sig .... varken lyckligare eller kärare ... men man bygger däremot något stort - tillsammans med den man älskar!!

Ha det gött!! Pöss!!

http://sweetypajen.blogg.se

 
Ingen bild

Kajsa

15 oktober 2009 21:43

Hej, nä du är inte onormal, tror att många har en fantasi om att när man gifter sig så blir allt annorlunda som ett rosa skimmer, men allt är ju egentligen precis som vanligt!
Sluta fundera så mycket på det, lev och var lycklig i ditt liv som du har valt! Det viktiga är att du mår bra i ditt liv som du har valt!
Puss puss!!!!

 
Emma Passi Candell

Emma Passi Candell

16 oktober 2009 09:39

Det är himla konstiga saker folk säger när man gifter sig. Men det är inte bara när man gifter sig det kommer konstiga kommentarer.
Som när folk fár barn.
Är han/hon snäll?

Eh, nä.. vi hade oturen att fá ett elakt barn. Bättre lycka nästa gáng?!

Konstigt :)

http://www.emmacandell.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Skapa flashcards