Alla inlägg under oktober 2009

Av Tesen - 18 oktober 2009 19:44

.. denna härliga teater! Har kännt mig risig o halvseg hela dagen. Inte hittat motivationen till o åka ut på teatern o ha ungdomsgruppen. Men så tar man sig i kragen o åker ut o allt är bara så bra!! Dom e så duktiga o dom får mig att bli glad!! Alla ungarna e så underbara!! Härligt!

Det finns så många eldsjälar där ute som göra mitt liv till ett bättre liv! Skulle vilja ge alla en eloge som kämpar för våran teater, för alla som göra det så bra för oss medlemmar!! Härliga ni!


Nu ska jag bädda ner mig i soffan o fira "enveckasomgift"dagen!! Haha. Jag bara älskar o vara gift!! Myyysigt värre!!


Puss o Kram

Av Tesen - 18 oktober 2009 10:19

Det firar jag genom att ligga på soffan o ha ont i halsen.. Trist!

Livet som gift är däremot inte trist, utan väldigt trevligt faktiskt!!


     

*Min fru o jag*


Karolina, va lugn, det har inte hänt nått under helgen. Inga överraskningar imorrn!! Haha


Puss o Kram

Av Tesen - 17 oktober 2009 11:05

.. ana oråd redan igår kväll. Lite ont i halsen o allmänt seg. Vaknade imorse, fortfarande ont i halsen. Provade säga god morgon till frun o hur låter jag??!! Jag låter som en brunstig flodhäst (om ni inte vet hur dom låter, ring mig så får ni höra), jag brölmorrar mer än pratar!!

Idag är det teater hela dagen, vilket innebär en jäkla massa sjungande. Undra sa flundra hur detta ska gå?? Tur jag har en repliklös föreställning o inte har nått sångsolo, för då har jag haft problem.. Får hoppas att jag kan mima mig igenom dagen. Det löser sig nog!!

Ikväll är det teaterfest! Medan alla festar går jag nog lös på Prison Break i soffan med pymmen.. Orkar helt enkelt inte åka på fest o vara trevlig!!


Puss o Kram



Av Tesen - 16 oktober 2009 16:10

.. för denna vecka! Nu e det bara en fullbokad helg kvar innan det e dax för måndagen o komma igen.. Hur ska man få tiden o räcka till??


Puss o Kram

Av Tesen - 15 oktober 2009 16:23

.. o reda ut en fundering! Som nygift får jag en massa kramar o en massa frågor. Det gör inget, det är bara roligt, men nu till funderingen.

Folk kommer fram o säger -Grattis! Är du lycklig?? Eller så kommer det ett -Grattis! Hur känns det??

Jag ler o svarar -Ja, jag är lycklig o det känns bra. Sen går vi skilda vägar osså börjar jag o fundera.

Är du lycklig?? Ja naturligvis!! Hade jag inte varit det hade jag väl inte gift mig, eller? Ska man automatiskt bli lyckligare när man e gift? Det är inte jag. Jag har alltid varit lycklig med Malin.

Hur känns det?? Ja, likadant som dagen innan vi gifte oss. Likadant som det gjort varje dag sedan vi träffades. Det känns underbart, men inte för att vi gift oss, utan för att vi har ett fantastiskt liv tillsammans, både det som varit o det som komma skall.

Jag har inte gift mig för att bli lyckligare eller för att det ska kännas bättre. Jag har gift mig för att jag älskar Malin o vill leva resten av mitt liv med henne, på gott o ont!

Är jag onormal som inte blir lyckligare för att jag gift mig? Är jag onormal för att känsla inte e annorlunda för att jag gift mig?

Jag gifte mig inte med en förhoppning att saker ska bli bättre eller att jag ska bli lyckligare. Jag gifte mig för att mitt liv, som det är, är underbart. Jag vill inte ändra på nått. Jag vill ha det som vi har det.

Är jag konstig??


Puss o Kram


  

*Min framtid är här*

Av Tesen - 14 oktober 2009 21:57

.. som ett magplask! Livet efter "vigselfyllan!. Det känns väldigt bra o vara fru, men det "andra" kommer krypandes. Här har jag varit untouchable i flera dagar osså bara kommer det... Känslan att allt, hux flux, märks! Att jag börjar ta åt mig av saker. Att jag börjar bry mig i skitsaker igen. Att jag stör mig på saker. Att folk "kommer åt" mig igen. Väldigt irriterande!!! Ska försöka hålla kvar känsla o faktiskt skita i allt!! Ett bra tips till folk är:

HAR MAN INGET SNÄLLT O SÄGA, KAN MAN FAN VARA TYST!!!!

Nog tjatat om dumma människor!! Vi fick en väldigt fin bröllopspresent idag! En helt oväntad människa gav oss en present för att vi gift oss. Så, tack Ola för presenten!! Väldigt snällt!


Nu ska jag tryna ner mig i soffan o vara fru   några vakna minuter till, innan det e dax o sova!!


Puss o Kram

Av Tesen - 13 oktober 2009 17:40

.. det bara soffsoftning med min Fru! Hur coolt e inte det, att jag har en fru?? Ungefär lika coolt som att jag faktiskt e en fru jag oxå! Coolt! Tufft! Ballt! Fränt! Väldigt mysigt oxå! Det passar mig utmärkt o vara gift! Det lixom lägger sig så fint i uttalet! Fru Nygren! Fru Halvarsson! Ja, det är vi!! Härligt!


  

* Min Fru o jag *

 

Puss o Kram

// Fru Nygren

Av Tesen - 12 oktober 2009 20:29

.. känns det väldigt bra o vara gift!! Underbart o härligt! Idag har jag fått en försmak på lyxhustrulivet! Har bara varit hemma o varit gift nästan hela dagen! Haha. Nu gäller det bara o få Malin o förstå att jag ska bli lyxhustru, så hon tar o sätter lite fart med sångkarriären. Vad det skulle vara härligt! Fast livet känns ju väldigt härligt ändå, utan den ekonomiska lyxen.


Jag känner mig väldigt lyxig som får dela resten av mitt liv med Malin!!!!

Min fru!!

Lyckliga jag!!!

        



Älskar livet!! Jag känner mig som en töntig dikt just nu! Skönt o veta att det lägger sig o man "landar" tillbaka till det "normala" livet igen!! Haha


Puss o Kärlek

// FRU Nygren

Ovido - Quiz & Flashcards