Direktlänk till inlägg 26 november 2009

Varför kan man inte lyssna..

Av Tesen - 26 november 2009 12:29

.. när kroppen börjar att säga ifrån?? Varför ignorerar man alla tecken, trycker i sig tabletter o kör på som man brukar?? Samma visa varje gång, känner hur det börjar krypa i kroppen, dålig sömn, för mycket eller för lite mat, ont i magen, ont i huvudet, hängig i kroppen o orkeslös..

Istället för att stanna upp, andas o reda ut soppan, så trycker jag i mig tabletter o fortsätter köra på. Kör på tills bomben exploderar. Vilket brukar visa sig i en hysterisk kväll med en massa tårar, ett rejält bryt o sen brukar det vara bra. Inte denna gång dock. Denna gång va det bara o åka hem o sova, kräkas o inte äta nått mer som va lösningen tydligen.. Eller lösning o lösning, det va väl kanske uppvaknandet som behövdes. Har fortfarande väldigt ont i magen, så nu måste problemen lösas. Eller problem, jag måste helt enkelt sluta tänka, sluta tänka åt o om alla andra, sluta bry mig i saker som jag faktiskt inte behöver bry mig i, sluta säga ja när jag verkligen inte vill nått. Sluta vara på 300 ställen samtidigt, sluta tänka helt enkelt..

Det e svårt, väldigt svårt. Det handlar inte om o tappa kontrollen, det handlar om att alla ska ha det så bra som möjligt, det handlar om att alltid underlätta för alla (utom mig själv då), det handlar om mitt eget värde!!

Nu måste jag börja ta tag i det här. Vara där jag är, göra det jag vill. Jag måste bli en egoist ett tag framöver.. Kan inte hålla på så här. Jag kommer knäcka mig själv igen.

Det finns alltid saker som måste tänkas på, saker som måste göras. Men måste jag tänka på dom, måste jag göra dom?? Saker som jag iaf inte kan styra över, hur mycket energi måste jag lägga på dom?? Inget alls. Så lätt o skriva, så svårt att efterleva..

Man skulle kunna tänka att jag tycker jag har hela världen på mina axlar, så e inte fallet.. Jag bara tänker för mycket, tar åt mig för mycket, försöker ordna för mycket..

Jag måste sluta "bädda" åt andra, jag måste sluta "sopa" reda efter andra, jag måste sluta göra saker som bara tar energi ifrån mig o som aldrig ger mig nått positivt eller nån glädje!! Det måste vara bra nu!!


Puss o Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Skapa flashcards