Alla inlägg under november 2009

Av Tesen - 18 november 2009 13:45

.. kan få ordning på vem som helst! Igår va jag så trött, så ofantligt trött! Kom hem runt halv fem o satt mig i soffan. Försökte desperat hitta nått att göra, så jag skulle hålla mig vaken. Kändes lite dumt o gå o sova klockan halv fem för natten.. Satt o surrade med Britta ett bra tag, sen masade jag mig i duschen (blev INTE piggare av det), gjorde fika o läste lite! Klockan 20:00 gav jag upp! Klockan 20:00 borstade jag tänderna o gick o la mig! Tvärsomnade, vaknade vid halv tio när Frun kommer hem, mumlade ett -Hej (tror jag att det lät som) o somnade om. Sen sov jag till klockan 7:15 i morse när klockan ringde!! Helt otroligt. Har aldrig sovit så mycket på en vardagskväll! Men käre värld va skönt det va!! Behövde nog verkligen sova så mycket. Idag känner jag mig pigg o rätt okej. Väldigt skönt.


Ikväll kommer min kära syster förbi o fixar mina o Kajsas naglar. Bara för det bröt jag av en till idag!! Typiskt!! Men min syster kan säkert trolla til nått bra. Hon e ju så duktig!!  


Jennie

*Min underbara syster! Lill Inga*


Puss o Kram

Av Tesen - 17 november 2009 18:56

Min absoluta bästa vän i hela världen. Hade jag varit fjårtis hade hon varit min bästis. Haha. Min Britta!!


            

*Väldigt fina blandade bilder på Britta, mig, Brittas pojkvän Manolis o min mamma!

Från när vi va i Grekland o hälsade på 2008*



Nu är ju livet så orättvist så Britta fick ju förmånen (ibland nackdelen) att vara halvgrek. Så när hon blev "stor" tog hon sitt pick o pack o flyttade till varmare breddgrader, den fegisen!! Haha.

Iaf när man sitter hemma i tråkiga Sverige o pratar med Britta via msn är jag så glad att jag är född på "rätt" århundrade! För egentligen, vad enkelt det är o hålla konakten med människor nu!

O vad glad jag är att ha en vän jag kanske inte pratar med på flera månader osså när vi väl gör det så är allt precis likadant (nästan) som när vi satt mittemot varandra på Coffee House för över 10 år sedan!! Det är vänskap, på riktigt!!


Puss o Kram

Av Tesen - 17 november 2009 06:31

Idag e det jobb, massage, handling o Tesentid som står på schemat! När allt e klart för dagen ska jag åka hem o bara lägga mig i soffan o bara vara! Sova, läsa, göra inget alls låter som bra planer från fyrasnåret o framåt!! Frun e borta hela kvällen, så det lämnar avstamp för exklusiv Tesentid!! Haha!


Har fortfarande inte kommit överens med tanken att teatern e slut än.. Kanske kommer den ikväll, när jag inte behöver tänka på nått. Synd e det iaf att den e slut! Jag vet ju att den är slut, men har nog inte riktigt fått in det i huvudet!! Det känns bara trist, tomt o tråkigt!!!


        


Alla roliga minnen, alla roliga människor!! Är så tacksam!!


Puss o Kram

Av Tesen - 16 november 2009 21:51

.. då va livet tillbaka igen då!! Känns som nått saknas!!


Puss o Kram

Av Tesen - 15 november 2009 20:58

För mig har denna preiod varit det bästa i mitt liv. det har varit en succe från början till slut. Det har varit en otrolig resa med många fantastiska människor.

Det är med stor sorg i mitt hjärta vi nu har packat ihop allt på Tonhallen. Hade jag fått som jag hade velat hade vi kört denna föreställning hur länge som helst.. Men det går ju inte. Vi har ju alla ett "normalt" liv att återvända till.

För alla inblandade i denna teater har det betytt så mycket, så olika. För mig handlar det om att slippa ett vinterdepp, slippa känna ångest över att vakna på morgonen, slippa känna att jag inte orkar mer. För mig har detta betytt allt. Förhoppningsvis klarar jag resten av mörkret utan att må dåligt men gör jag inte det, så har jag iaf skjutit fram det hela med 2 månader. Det gör en stor skillnad när det kommer, om det kommer.

Det är så synd, så trist att det är slut.. Det e så sorgsamt.

Den värme o gemenskap som finns på teatern har jag aldrig skådat någon annastans. Så underbart! Det finns så många människor som gjort så mycket för mig, utan att veta om det, som förtjänar ett tack. Men det finns en speciell som gjorde nått jag aldrig varit med om. Det finns en människa som inte har det så himla lätt men bortser från det o bakar en tårta åt mig på min födelsedag o tar med sig till teatern. Helt otroligt, underbart tacksamt!!!Tack Susanna!!


Nu ska resten av kvällen spenderas med att vara sogsen över att allt detta är över, för att imorrn vakna med ett leende på läpparna o vara glad att ha alla underbara minnen!!!

Kvartersteatern, vi är o förblir bäst!!


Puss o Kram

Av Tesen - 14 november 2009 12:15

Frun kom precis hem med en present till mig! Eller kanske mer ett överlevnadskit för dagen!!

  


*Överlevnadskit*


Det här är precis det jag behöver för en dag med 2 föreställningar o en lång kväll!!

Tack så mycket!!


Puss o Kram

Av Tesen - 14 november 2009 11:14

Att åldras:

  • Äldre
  • Gråna
  • Vissna
  • Tackla av

Bara några av alla synonomer som förklarar mitt liv!! Haha


Återigen har ett år gått! Födelsedag igen. Tänk att man aldrig lyckas smita. Samma visa varje år. Stackars mig ;)

Idag har vi två föreställningar, så det e fullt upp!! Sen kommer familjen hem hit o tar en öl innan alla ska in mot stan! Känner jag mig själv så kommer jag inte vara så sugen o gå ut.. Det tar lite på kroppen o ha två föreställnigar efter varandra!! Eller e det så att jag verkligen börjar bli gammal?? Haha!! Nu måste jag ju uppnå en ålder där jag kan börja skylla på den. Eller måste man vara äldre ändå??

Typ -Ska du med ut? Nä jag orkar inte, jag e för gammal.

Eller -Hej, hur mås det?? Jo tack jämna plågor.

Sånna saker måste man väl få börja säga nu??!! Haha. det gör mig inte så mycket o bli äldre. Det innebär ju bara lite mer rynkor o lite mer minnesförlust!! O vem har dött av det??!! Haha

  



Nu e det dax o göra sig klar för två föreställningar o en, förmodligen, lång kväll!!


Puss o Kram

Av Tesen - 13 november 2009 22:36

Nu e det bara 3 stycken kvar. Sen e det slut, över, förbi. Trist, tråkigt o synd. Så bra som detta är vill jag aldrig att det ska ta slut. För det e bra, riktigt jäkla bra!!


Nu ska jag lägga mig i soffan o låta min kropp vila lite!


Puss o Kram

Ovido - Quiz & Flashcards