Alla inlägg under januari 2010

Av Tesen - 10 januari 2010 16:22

Till mina nära o kära: PELVIS

Ett välanvänt, fint ord!!


Min framtid: DEADLIEST CATCH

Det skulle vara så tufft o få vara KrabbTesen, om så bara för en dag...


Puss o Krabb

Av Tesen - 10 januari 2010 15:55

Jag har blitt överraskad!! Hade en klar bestämd uppfattning om filmen Twilight innan jag sett den! Såg den igår o får faktiskt ge vika o säga att den va väldigt bra.. Snyggt filmat, bra karaktärer o en jäkligt snygg film!!

Eftersom den va så bra måste jag på bio o se New Moon ikväll!! Så det så!


Puss o Kram

Av Tesen - 9 januari 2010 13:57

Igår va vi bjudna på middag hos Farbror Bengt o "Faster" Katarina. Blev en pajkväll till max. Haha! Tacopaj till middag o en underbart hembakad äppelpaj till efterrätt, eller??!! Haha!

Det va riktigt mysigt! Dock va det en lite trött Nilofis, som va lite sjuk o en hysteriskt pratglad Matilda!! Fasters småfisar!!

  

*En inte allt för pigg o kry Nilofis!!*

 

*En pratglad Matilda i Faster Tesens knä*  



Efter middag o lite middagsmys skickade vi hem barna med tillhörande familjer o sen kom Buzz fram!! "Drygare" spel får man leta efter!!   

Herregud vilket jäkla spel!! Tur man e bäst!! Haha!

Hur roligt som hels när 4 vuxna människor sitter som ett barn på julafton! Underbart! Glada skratt o elaka kommenatarer!! Härligt!! Jag o Katarina var ju bara bäst, på o dricka vin iaf!! Tur att man inte bryr sig så mycket om man vinner eller förlorar.. Lika bra o låta dom dåliga förlorarna vinna, så det blir lugnt i "lägret". Haha


Nu e det dax för en dag med Fina Flickor!! In på stan o fika i sig lite Citymacka med goda vänner o underbara Frun! Sen ikäll e det KatapultbBarbievakt som gäller med tillhörande utgång är jag rädd för.. Haha


Puss o Kram


Ps. Snart varit nikotinfri i en vecka. Jag e sååå duktig! Ds.

Av Tesen - 8 januari 2010 06:15

Energin o orken börjar sakta men säkert lämna min kropp på allvar nu!! Vet inte hur många nätter jag har varit mer vaken än sovandes??!! Fattar inte vad det e för fel?? Är det rökningen (eller bristen på den) som gör att jag inte kan sova eller e det nått annat?? Jag har ju inte ens nått som ockuperar min hjärna, så det borde inte vara svårt o sova.. Det jag vet är iaf att jag måste få ordning på det här. Börjar känna av "huvudet" nu!! O det e inte värt o åka på en depression bara för att jag inte kan sova!!

Hur löser jag det här nu då?? Känns lite dumt o ringa till vårdcentralen o säga

-Ge mig sömntabletter, för jag har slutat o röka!!

Haha! Det går ju inte!! Eftersom jag e så jäkla trött är det ju så svårt o tänka fram en lösning på vad som är problemet eller hur jag ska göra nått åt det.. Blir lixom som en ond cirkel!!

Är det nån som har nått bra förslag så lämna gärna en kommentar.. För här e det slut på ideér.. All hjälp mottages varmt!!


Puss o Kram



Av Tesen - 7 januari 2010 20:35

.. halvsovit på soffan av o till i 2 timmar, så e det nog dax o hasa sig till sängen.. Ska bara dravla lite först!!

Idag är första dagen, på den korta vägen som är kvar, till "slutet". Om några månader börjar ett nytt kapitel i mitt liv! Skrämmande, intressant, roligt, nervöst o en smula utvecklande!! Många tankar, många tycken.. Undra vart detta kommer sluta??!! Allt löser sig o det kommer vara så roligt o se vart det slutar, till slut!! Vägen fram kommer vara jobbig men väl där så löser det sig nog!! Jag e full av förhoppning o tillit för framtiden!! En riktigt skön känsla av trygghet, gläje o stabilitet!! Inget kan rucka mig o mina tankar! Framtiden, nu jävlar kommer jag, snart!!


Har varit nikotinfri i snart 5 dygn! Ingen lust eller röksug att prata om!! Dock kom våran vaktmästare förbi på jobbet idag, nyrökt, så det blev ett extra långt andetag brevid honom! Haha!

Nått jag reagerat på är allas kommentarer om smaksinnet o luktsinnet, att det skulle vara nått bra att det kommer tillbaka! Kan inte direkt hålla med om det!! Helt plötsligt så är det inte lika gott o doppa stripsen i dressingen, helt plötsligt så luktar allt så jäkla mycket.. Så för mig som e så otroligt tråkig när det kommer till smaker osv, så innebär det en katastrof att helt plötsligt känna mer smaker o mer lukter!! Fast om man ska se det positiva i det, så kanske jag inte går upp dom där "sluta röka"kilona.. Haha!


Nä, nu ska jag sova!!


Puss o Kram

Av Tesen - 7 januari 2010 12:28

Jag hamnade i ett totalt "efter maten"koma.. Blev hur trött som helst!!

Ikväll skulle vi tvätta men jag orkar verkligen inte.. Ikväll/natt SKA jag sova!! Inne på 6:e dygnet jag inte sover, så börjar det kännas ordentligt!!

Det lixom känns att man har varit hemma i över 19 dagar o inte behövt ställt en klocka, inte behövt använt huvudet, inte behövt bekymrat sig om nått alls.. Därav chocken när klockan ringde imorse (fast jag va ju vaken, men ändå).. Därav chocken att behöva kliva ur pymmen o i "normala" kläder!! Haha!

Det e väl kanske bra att jag klev upp så tidigt, för det lixom känns inte som det kommer bli några problem o sova inatt.. Jäklar vad seg o trött jag är!!


Måste komma ihåg o stanna på en mackjäkel o köpa en ny kupévärmare! Min har tydligen bestämt sig för o låta som en traktor!! Skitgrejer!!


Några timmar kvar, sen e det sova!!


Puss o Kram


Ps.

Jag vill tillbaka!!

 

Jag längtar tillbaka till solen, pojkarna, palmerna...

Ds.

Av Tesen - 6 januari 2010 20:53

Blev på riktigt jäkla dåligt humör. Känner mig riktigt pissig. Är inte det minsta röksugen, så det kan inte vara därför. Däremot så e jag så jäkla trött men det går itne o sova. Eller så e det verkligheten som kommit över mig igen.. Har ju varit "hemma" i över 2 veckor o imorrn börjar jag jobba igen! Hur bra jag än trivs på jobbet, så e det förjäkla skönt o vara ledig, vara i solen, njuta av vädret osv.. Har nog lite Gran Canaria abstinens!!


Nu ska jag lägga mig i soffan o vara sur några timmar innan det e dax o flytta sig till sängen o vara vaken några timmar innan det e dax o åka o jobba...


Puss o Kram

Av Tesen - 6 januari 2010 19:11

Nu har snälla syster fixat o donat med bloggen igen. Najs som tusan! Hon har fixat Sälens oxå, den blev supersnygg!!

Najs med lite fler bilder på headern o lite mer pyssel!!

Tack Jennie för dom fina!! O tack för dom fina naglarna oxå!!


Nu sitter vi hos kvar hos Jennie o väntar på Davve D som ska komma med mat till oss, innan vi svälter ihjäl, som om det skulle vara nån risk.. Haha!!

4 dygn utan cigg. Jag är väldigt duktig!


Idag har jag träffat Johan, min coach! Kan bli intressant det här!! Spännande!


Puss o Kram

Skapa flashcards