Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Tesen - 9 februari 2010 19:45

Det stundar en flytt!!! Om 3½ månad men ändå. Lika bra o skaffa sig ett magsår nu!!

Jag/vi måste gå igenom:

Vinden:

1. Städa.

2. Sortera.

3. Packa.

4. Packa om.

5. Slänga.

6. Sortera lite till.


Förrådet i källaren:

1. Städa.

2. Sortera.

3. Slänga.


Lägenheten:

1. Packa.

2. Sortera.

3. Städa.

4. Skura.

5. Putsa fönster.


Sen måste vi:

1. Lägga ut lägenheten (inte den nya då) på blocket.

2. Fixa bilder o en bra pres till den.

3. Fixa lite småjox som inte ser så bra ut.

4. Bestämma om vi ska budgivning eller fast pris.

5. Bestämma ett utgångspris.

6. Ringa Hsb o få alla papper.

7. Sälja det som ska säljas i möbelväg.

8. Hitta några härliga goda vänner (några frivilliga???) som kan hjälpa oss med flytten.

9. Hitta en stor lastbil som vi kan stuva in allt i (har en plan om vem jag ska muta, så det borde gå smärtfritt).

10. Hitta nån som kan köra till tippen med en sjujävlars massa skräp.

11. Hitta nån som kan hämta grejer (som vi ska handla) från Ikea.

12. Hitta nån som kan köra hem o installera en tvättmaskin o takfläkt.


Dessutom mitt i allt ska jag bli arbetslös o behöva springa runt på arbetsförmedligen.

Ha en premiär med kidsen på Sveateatern!!


Känns skönt o veta att magsåret snart kommer med en väldans fart!!

Men jag är iaf lycklig!


Puss o Kram



Av Tesen - 9 februari 2010 06:05

.. det här med en sjuk Fru!! Jag klarar verkligen inte av det, VERKLIGEN INTE!! Har så svårt o se när nån jag älskar inte e nå pigg. Det e ju "bara" magsjuka, men ändå!! Jag får åt nerverna! Jag känner mig så maktlös. Jag kan ju lixom inte göra nått åt det! O min "normala" reaktion är o försöka ta mig så långt bort som möjligt, vilket inte är så snällt. Har så svårt för sjuka människor. Jag blir rädd på nått vis, så jag förvandlas till ett egoistiskt monster istället för o vara där o hjälpa!! Väldigt konstigt. Även fast jag vet om att jag blir sån så kan jag inte hejda det... Förunderligt!!

Så hjärtat om du läser detta, FÖRLÅT!! Jag ska försöka tänka på det o vara snäll o hjälpsam!! Behöver du mer blåbärssoppa??


Idag e det stora "få tag i banken"dagen! Måste försöka få ta i min bankpolare Per, så han hjälpa oss med allt som ska fixas till lägenheten, både den nya o den gamla!! Fast det ska väl inte vara så svårt??!!

Hoppas allt går smidigt nu då!! Kan inte skaka av mig att nått måste gå fel!! Hoppas verkligen inte det!


Puss o Kram




Skapa flashcards