Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Tesen - 13 februari 2010 02:27

Här sitter jag, så trött att ögonen går i kors, men jag tänker inte gå o lägga mig! Jag SKA se OS-invigningen!! Jag kommer att lyckas, om så bara dom första 15 minutrarna..

Det som e mest förvirrande i detta är att, jag tycker inte ens om sport. Så varför gör jag det?? Jo, jag brukar tycka om invigningarna för alla människor, färger o allt runt omkring!! Inte för att det e sport eller att det finns så många medaljhopp (som iaf kommer sluta i besvikelse), utan just för allt omkring! Har aldrig förstått hur hela svenska folket (gäller även andra länder) kan dyrka o avguda en människa, o sen bara för att dom inte presterar som svenska folket tycker dom borde göra, bli en hatad människa som måste be om ursäkt för att man har en dålig dag..

Jag kan ha en dålig dag. Men jag blir inte hatad, jag får uppmuntrande ord o stöd. Det får inte alla dessa idrottare, därför att det FÖRVÄNTAS att dom ska vara Superman o representera sitt land med dom bästa medaljerna, dom bästa tiderna, det bästa humöret.

Jag tycker synd om dom som faktiskt har valt det "yrke" dom har valt!! Eller nä det gör jag inte.. Jag tycker synd om dom därför dom kommer aldrig prestera så bra att alla blir nöjd, dom kommer aldrig undan ett liv utan att nån ska säga åt dom göra bättre..

Även om det är självvalt o dom vet vad som kommer att komma om dom inte är "bäst", så tror jag det är svårt o ignorera pressen, folket, alla som har satt sin tillit till dom!! O bara det e ju en historia för sig! Har inte svenskarna bättre saker o lägga sin tillit på än OS-hopp??!!

Jag vet att jag tar ut saker i förskott MEN jag vet att vi kommer INTE få så många medaljer som "alla" räknar med.. Men för min del så gör det inget!! Jag tror dom är fina människor o ha bra kvaliteer utan o få medalj (alla utom Anja Pärson då! Avskyr verkligen henne, med eller utan sport) så för min del hoppas jag bara att invigningen är fin, resten bryr jag mig faktiskt inte så mycket om!!


Puss o OS

  

Skapa flashcards