Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Tesen - 14 februari 2010 20:08

.. o en hysterisk Faster Tesen med kamera!!

Har fått träffat mina småfisar idag o min vana trogen va ju kameran med!! Idag har jag blitt anklagad för o ge mina brorsbarn epilepsi.. Iofs så kommer man hem med 150 bilder knäppta inomhus, alltså med blixt efter ca 2 timmar, så kan jag förstå vad dom menar!! Haha!! Men jag kan inte inte hejda mig, dom e ju så fina, mina småfisar!!


Fasters Småhjärtan!!

Kusinerna

Nilo och Matilda.

 

                      

Mina Vackerbarn!!!!


Puss o Kram

Av Tesen - 14 februari 2010 13:11

Då har helgen nästa passerat! O bara mysigt o trevligt har jag haft hela helgen!! Så skönt, så välbehövligt!!


Så för att summera ihop det hela så har det sett ut så här:

Fredag:

Lite jobb, handlade presenter till Monaloo på stan, dejtade Mona på O´learys för en oplanerad middag, hamnade hon Mona efter middan drickandes vin o spela spel. Kom hem vid 2 snåret o gjorde ett tappert försök o se OS-invigningen.. Såg ca en kvart sen tvärsomnade jag.. Typiskt!!


Lördag:

Vaknade mitt på dagen o kollade in reprisen av invigningen. Jag tyckte den va otroligt bra. Det va nertonad, snyggt gjort. Mäktig!!

Sen skulle vi ju ha Leiafis hela lördagen men mamma Kajsa blev sjuk, så lillfisan fick va hemma (väldigt tråkigt).

Vi kom på en strålande plan att vi skulle spela in en låt till Mona eftersom vi skulle dit o kalasa. Sagt o gjort. Vi slog våra kloka huvuden ihop o knåpade ihop en fin text o sjöng in det (hade lagt upp sången här om jag bara hade fattat hur man gör)!! Hur roligt som helst o väldigt uppskattat av Monaloo oxå :)


Söndag:

Alla Hjärtans dag spenderas just nu med tvättning. Sen ska vi ut till Birsta o shoppa örhängen till mig, mitt ena gick av igår, så jag måste ha ett nytt!! Efter Birsta blir det familjemiddag hos A o T.. Då blir det bäbismys!! :)


En underbar helg med bara lugn o ro!! Precis vad jag behövde!!


Puss o Kram

Av Tesen - 14 februari 2010 02:40

Att använda oroväckande som ord för att beskriva en OS-dag är ju bara katastrofalt!!! Hon (dom) fick inte medalj! So what??!! Det e väl för tusan inte oroväckande, det e en dålig dag!! Att använda det ordet för o beskriva en dag om sport är, för mig, helt oförståligt!!

Nått som är oroväckande är att katastrofen i Haiti helt kommit i skymundan för OS!! Helt plötsligt fanns det nått annat o skriva om, så då skiter vi i alla riktiga katastrofer runt omkring oss.. Det är väl ändå oroväckande???!!! När media hux flux får nått annat o skriva om då försvinner "världen".. Det är väl ändå oroväckande??? Inte att Helena Jonsson, "medaljhoppet", inte kom på pallplats!!

Dessutom tycker jag så synd om henne!! Hon säger - Jag vill bara åka hem!! Då ställer jag mig frågan -Varför?? För att hon har satt den pressen på sig själv eller för att hon tror att Sverige har satt den pressen på henne?? Jag tycker så synd om henne!! Varifrån kommer besvikelsen?? Från dom själv, media eller svenska folket??

Jag kanske e cynisk o oförstående vad detta handlar om, men jag kan inte hjälpa att jag ser den stackars lilla människan som alltid kommer vara "fel" i Sveriges ögon!! Hon kommer få en ny chans o om hon inte hamnar på pallplats kommer jag iaf o tycka hon verkar trevlig o rolig!!


Puss o Kram

Skapa flashcards