Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Tesen - 16 februari 2010 20:31

Dom senaste 2 timmarna har spenderats med att sortera papper!! Jag e i vanliga fall en väldigt duktig sorterare men nu har det varit ett för stort flöde på alla jäkla papper, så jag har helt enkelt inte hunnit!! Men nu sitter dom där, fint i pärmen, med egna plastfickor indelade i betyg, uppsägningar, anställningar, TRR-papper, coachpapper, kompetens o cv-häften. Alla med en post-it lapp med datum o innehåll på!! Nu jäklar e det ordning igen!! Så skönt!

Hade inte i min vildaste fantasi kunnat tro att det skulle vara så jäkla mycket pyssel o papper med o bli uppsagd! Dessutom är det alla man ska ringa alla som ska pratas med.. Förstår inte!! Det e ju för tusan som o ha ett halvtidsjobb vid sidan av det riktiga jobbet o få ordning på allt!!

Gick in på Kommunals hemsida o kollade lite med A-kassan! Det gjorde mig bara förbannad, så jag la ner det projektet! Dom har för fan 37 arbetsdagars handläggningstid!! Vilket betyder att jag får ingen A-kassa på över 7 veckor!! Låter väldigt lovande när vi är mitt i en flytt där i faggorna oxå!! Men jag ska inte låta mig nerslås!! ALLT LÖSER SIG!!!


Ohh herregud va fula OS-medaljer!! Såg precis en på tn:n.. Dom va ju skitful!! Vilken tur att jag inte e med o OSar, för en sån hade jag inte velat ha! Har ju inga örhängen som passar till dom fula medaljerna!! Haha!


Så dagen då??

Jo, jobb, sen skulle jag hem o vila lite men det gav jag upp.. Hade redan börjat sortera papper i huvudet, så då fick jag ingen ro o sova!! Istället för o kliva upp o börja med det hela, så ligger jag kvar o bara blir arg för det e så mycket o göra!! Gav upp efter ett tag o masade mig till Helex för lite Pump med bästaste Kajsa! Idag fick jag iaf till tekniken, för jädrar vad jag är mör i kroppen nu! Skönt!! Sen har jag bara sorterat papper o funderat ihop allt, dock inte kommit fram till nån lösning!


Nu har jag gjort ett riktigt ordentligt urvräkningsinlägg, så nu e jag nog nöjd några dagar!! Haha!


Nu ska jag nog bara spendera resten av kvällen med o vara Fru till min älskade Fru!! Titta gärna in på Frun o Martinas OSblogg!! Amatörerna spekulerar!! Dom e inte riktigt riktigt dom där två.. Haha!!


Puss o Kram

Skapa flashcards