Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Tesen - 23 februari 2010 17:43

*1)

Jag har en fundering ang mitt tidigare inlägg idag "Att träna eller icke träna, det är frågan". Har kollat lite på andras bloggar o hört mig för lite.. Det verkar som alla som tränar i den takt jag gör, går ner i vikt, blir smalare, känner sig piggare o mer nöjd..

Jag gör tydligen på andra sätt, eller min kropp gör tydligen på andra sätt..

Jag går UPP i vikt, känner mig precis lika TRÖTT o jag e precis lika PESSIMISTISK som innan jag började träna.. Det gör iofs inget, det som stör mig är väl, att alla andra går ner i vikt o får en slankare kropp!!

Jag, ja lixom bygger om bara! Möblerar om fettet lite. Lite mindre häng där, lite mer tight där...

Jag blir inte slankare utan jag ökar i storlek i stället. Eller inte i storlek, mer i omfång!! Allt lixom har "lyfts" lite.. O det e ju tydligen nått positivt!

Så, betyder detta att jag hade bra "grundmuskler" o nu bara "bygger" jag mina redan befintliga muskler eller betyder det att jag va äckligt senig o hux flux har jag börjat få muskler??

Förvirrad AB, det e min hjärna just nu iaf!!

Ska tilläggas att jag tycker det e roligt o träna, så jag kommer inte sluta.. Får börja bära tights jämt om inte annat ;)


*2)

Pjär har precis lämnat byggnaden efter o ha slipat o målat vårt badrum! Just nu sitter jag i en väldigt målarfärgsluktande lägenhet (kanske därav mina totalt orelevanta funderingar)! Det blir så fint, så bra, så fräscht!! Synd bara att det e duschförbud med en drös timmars mellanrum. "Men ska man få fint, får man lukta äckligt", eller hur va det nu igen??!! Haha!

Håller tummarna att glada Monaloo kommer o hjälper mig/oss med det sista i slutet av veckan! Lite, väldigt lite småfix kvar bara! 

Förhoppningsvis kan vi lägga ut lägenheten till helgen.. Skulle vara så skönt o veta att vi blir av med den, fast det kommer iofs inte vara nått större problem, men ändå. :)


Nu ska jag spendera resten av kvällen med o "sniffa" målarfärg o glo på mina lår!! Haha! Tjohopp!!


Puss o Målarfärg

Av Tesen - 23 februari 2010 15:42

Just denna vecka kommer det inte bli så mycket träna.. Håller på o få badrummet fixat, vilket resulterar i duschförbud just dom timmarna efter träningen man vill duscha. Dålig ursäkt, jag vet!! Men har jag ett badrum hemma, ställer jag mig inte på gymmet o duschar, så det så!!

Sen gör det faktiskt inte så mycket om min kropp får vila en vecka. Den har rört sig 3 gånger i veckan sen i början av januari!! Vilket betyder att jag har tränat 21 gånger på 7 veckor, vilket e betydligt mer än vad jag har rört mig, sammanlagt, dom sista 15 åren!! När man skriver ut det, tusan va duktig jag/vi är!!! Haha!!

Nu till resultatet av träningen.. Jag är nog den enda människan som inte är nöjd med att få muskler!! Hux flux sitter inte min jeans längre som dom gjorde.. Dom e lixom lite tight! Är det nått jag saknar så det e det faktiskt min ben! Mina härligt slappa, otränade ben!! Det är förmodligen ingen märkbar skillnand för blotta ögat, men jag känner det.. Känner det så pass att jag inte längre vill ha jeans på mig! O visst jag får längre inte ryggskott av o springa, rumpan har lixom hittat en annan plats än o "slå" mig i ryggen när jag springer.. Men det känns inte bra, inte alls!!

Jag kanske helt enkelt ska börja sticka som hobby istället! Haha!!


Puss o Kram

Av Tesen - 23 februari 2010 06:01

Herre jäklar vad det e kallt ute! Dom där 10 metrarna till bilen, är en oändlig stig att vandra varje morgon!! Även fast (min nya, väldigt braiga) kupévärmare står o går, så det e det fortfarande så jäkla kallt att passagerardörren inte går o öppna..

När ska det ta slut?? När räcker det med kyla o snö?? För tydligen ska det komma mer sånt oxå..

Det här jäkla tjatet om den globala uppvärmingen verkar ha missats just precis här, där jag bor!! För inte fan e det varmare, det e snarar kallare!! Det måste verkilgen vända snart.. Annars går jag i idé, för det räcker nu, på riktigt, det räcker!!! Det e inte meningen att man ska behöva snöskor o skoteroveroll när man går 10 meter till bilen, bara för o undvika risken o frysa ihjäl!! Är det nån som provat köra bil med snöskor?? Det går förmodligen inte så bra.. Kanske ska införskaffa mig ett par sånna, så har jag en ursäkt o inte köra nånstans!!

Fast nånstans ska jag vara väldigt tacksam, för min underbara Fru, hon får inte stå på motorvärmaplatsen, bara för jag e gnällig.. Inte för att det gör nån större skillnad, men ändå..


  

*Verkligen, det räcker nu!!!!*

 

Puss o Is

Skapa flashcards