Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Öhh 1, 2, 3 osv...

Av Tesen - 28 februari 2010 18:16

1) Lördagkväll. 

Vilken kväll det va igår! Återigen en trevlig kväll med god mat o trevligt sällskap! Kvällen spenderades hos Farbror Bengt o "faster" Katarina! Katarina kan laga mat hon, mycket o gott! Vi åt o åt o det va så gott o vi blev så mätt! Efter maten blev det soffdegning med OS o Melodifestival.. När allt detta va slut kom Buzzet fram, igen. Återigen satt vi till klockan 03 o spelade! Gamlingarn hänger med! Haha! Vi hande även sagt att -Det ska inte bli senare än sist!! Ändå blev vi en halvtimme längre.. Det går fort när man har roligt!! :)


2) Arbetslösheten.

Jag får många frågor nu för tiden ang min ankommande arbetslöshet.

Folk lägger gärna huvudet på sne, tittar med sorgsna ögon på mig, tar en långt andetag o frågar med en röst som dryper av "tycka synd om"

- Vad ska du göra sen då? 

Sen suckar dom lite o tittar fortfarande på mig.. I regel svarar jag

- Jag ska vara heltids Faster.

Detta säger jag med ett leende på läpparna. För just nu är det det som står på agendan.

Att bli arbetslös handlar inte om att jag inte har ett jobb, det handlar om att jag har ingenting o gå till, ingenstans o vara, ingen som har ett behov av mig som kunnig människa, ingen anledning o kliva upp på morgonen!!

Jag gör allt för att försöka se det så här, det är ett nytt kapitel i mitt liv, det som händer, händer av en anledning, det e meningen att jag ska göra nått annat nu!

Jag försöker med liv o lust o hålla mig enbart till positiva tankar! Men det e svårt när alla andra runt mig tycker så synd om mig, det e så hemskt o bli arbetslös, det e så förfärligt o hur ska ni klara er ekonomiskt, osv.. Det e inte så hemskt o farligt o ekonomiskt klarar vi oss..

Jag ser detta som en utmaning, en ny start på något nytt i mitt liv!!!

Så nästa gång nån frågar

-Vad ska du göra sen då?

Då ska jag helt sonika svara

-Skit i det du!!

För ingen har o göra med vad jag gör sen. Det vet inte ens jag o jag lovar att när jag vet, vet alla andra det oxå!!


3) Snö.

Alltså, den här jäkla snön! Räcker det inte nu?? På riktigt!! Jag e så trött på denna kyla o denna snö. Just nu e det snön som e det stora problemet! Jag har skottat fram bilen o parkeringsplatsen för sjuhundraelvfte jäkla gången nu.. Det e bra nu!!!


4) KatapultBarbie.

 Det börjar verkligen bli dax för Linnea o komma hem nu!! Saknar henne på rikigt! Det e långt kvar till April!!!!!


5) Framtiden.

Bollen e satt i rullning..


6) Min Malin.

Min underbara Fru! Hon e så bra, hon e så fin! Det bästa jag har!! Står ut med mig (oftast). Har ett tålamog utan dess like o bara är bäst! Hon har oxå beslut o ta o fundera på o jag lovar att jag ska göra allt i min makt att vara, finnas o försöka förstå allt som händer!!!


7) Jobb.

Jag fick en idé igår!! En jättebra idé! Jag ska öppna eget!! Jag ska ha truckutbildningar. Min nya firma ska heta Tesens Truckar!! Så jäkla coolt! Undra nu bara om det verkligen finns ett behov för folk o få truckutbildningar... Hmm, tåls att funderas på!!


Nu tror jag att jag har funderat klart för dagen.. Ska nog bara spendera kvällen med o pilla naveln o göra inget alls nu!!


Puss o Kram

 
 
Ingen bild

Marre

1 mars 2010 20:36

Du.. det kommer ordna sig alldeles fint att hitta nytt jobb OCH vara arbetslös. Det ÄR en utmaning och kan vara ganska trevligt ibland... Bara man verkligen ser till att göra något, jag låg i sängen och degade mest - varierat gå på gym och sen tillbaka till sängen - i måånga månader! 5-6 månader kanske... Och de första tre behövdes det verkligen. Passa på å njut lite och unna dig att vara "ledig" mitt i all arbetslöshet :) Svårt men det går! Vara faster på heltid låter inte så tokigt det heller...
Det ordnar sig och jag vet känslan av när någon lägger huvudet på sne.. Ta å vinkla upp deras huvven så känns det säkerligen bättre! Kram!

 
linnea

linnea

2 mars 2010 07:33

Jag kommer snart!!!! Tycker också att det känns långt, men vad ska jag göra? :( Puss!

http://frulindberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Ovido - Quiz & Flashcards