Alla inlägg under mars 2010

Av Tesen - 15 mars 2010 22:22

.. tummar o tår, hårt!!

Kan det vara så att det e nått som börjar gå min väg?? Kan det vara så att saker börjar ordna sig?? Kan det vara så att att det löser sig?? Kan det vara så att det vänder?? Kan det vara så att det börja lätta??

Hoppas, hoppas, hoppas!!


Puss o Kram

Av Tesen - 15 mars 2010 16:38

Vilket underbart ord!! Om alla (inklusive jag) kunde använda den tanken, det ordet innan man gör något, vad bra saker skulle vara då!

Detta ord kan alltid användas! Om det så kommer till o lägga skitiga strumpor på golvet, hoppa över o handla på väg hem från jobbet.. Om jag lägger mina skitiga strumpor på golvet, så måste jag plocka upp dom sen innan nån kommer o hälsar på eller så måste jag göra det nån annan dag.. Om jag hoppar över o handlar blir konsekvensen att jag blir utan mjölk till morgonkaffet dagen efter eller så måste jag åka o handla sen!! Så är det nått jag verkligen försöker anamma så e det just ordet konsekvensanalys, i vad jag än gör.. Om jag tänker något, säger något, gör något eller bara hoppar över saker o göra!!

Mer konsekvensanalystankar åt folket, inklusive mig själv!!


Puss o Kram

Av Tesen - 15 mars 2010 16:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Tesen - 14 mars 2010 21:03

.. kommer alldels för fort nu för tiden.. Det känns som om helgen alltid har passerat, utan att jag lixom märkt det.. Konstigt!


Idag har vi iaf varit på familjemiddag o träffat Nilo! Fasters lillhjärta! Han kryper, busar o myser! Underbara unge!


     

*Fasters lillhjärta!*

 

Efter middagen va det dax o röra sig ut mot Njurunda kyrka där svärmor med kör skulle sjunga med Py Bäckman.. Väldigt bra va det!! Intressant!!


Nu blir det slappning resten av kvällen, det lilla som e kvar!!


Puss o Kram





Av Tesen - 14 mars 2010 13:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Tesen - 13 mars 2010 11:13

Måste börja inlägget med o säga grattis till Lillfisan som blir 6 månader idag!!


Fasters lillhjärta!

  

*Lillfisan nykläckt*


  

*Lillfisan nästan 6 månader (5 månader o 2 veckor)*

  


När mitt hem ser ut så här..


 

*Monaloo, Martina, Frun o Lisa* 


.. då är jag nöjd! Goda vänner o familj! Finns inga kvällar som är bättre än kvällarna som bara blir, dom oplanerade kvällarna som bara händer.. När man bara kan luta sig bakåt o inse att det är så här livet ska vara!!! Underbart!!


Sen kan jag meddela att jag o Frun har eventuellt nått en deal ang elgitarren!! Måste bara finslipa den lite.. Just nu verkar det som om hon får en gitarr om jag får en tatuering!! Tror det e en bra deal!!

Sen kan jag även berätta att Tomtejäveln verkar ha dött! Högerörat i full status igen! Bara man önska sig nått riktigt mycket blir det visst så! Haha!


Idag vankas det middag hos Backis o lite Melodifestival!! Bästaste Kajsa ska komma ner o ha en myskväll ikväll! Härligt!


Nu ska jag nog gå o lägga mig igen, bara för att jag kan!! Älskar lördagar när man bara kan tjava på hemma.. Traska runt i pymmen o bara vara! Lövley!


Puss o Kram

Av Tesen - 12 mars 2010 18:39

Min älskade syster heter Jennie Inga Kristina Hären! Hon e en underbar människa, en fantastisk syster o lika knäpp som jag!

Idag fick jag ett sms där det stod att hon nominerat mig till Mix Megapols tjejplan! Jaha tänkte jag.. En stund senare fick jag ett till sms med motiveringen hon hade skickat in!!

Den lyder:

Min fantastiska syster,

som skiner med sin lyster.

Hon på sitt jobb snart sluta,

därför behöver hon sig mot en solstol luta!


Min underbara syster! Tack för att du finns o jag älskar dig!


Possimoss!

  

Av Tesen - 12 mars 2010 18:30

Nu har tomtefan trummat så hårt att jag hör inget på höger öra!! Fan va trött jag blir!! Hör verkligen ingenting! Inget alls! Det e som ett tomt, trist ingenting i högerörat!! Förvirrande! Det kanske e därför jag lixom tippar lite!!?? Eller så beror det på nått annat!! Jag vet inte, men otroligt irriterande e det iaf, både o vara döv o tippa!!! Humpf!!


Puss o Kram


Skapa flashcards