Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Tesen - 1 juni 2010 09:35

Så, imorse ringde klockan, jag hasade mig upp ur sängen, kastade mig in i duschen, sminkade mig, fixade håret, klädde på mig, kastade i mig en kopp kaffe, tvingade i mig 2 mackor, tar upp almanackan o kollar dagens schema o inser till min fasa att mötet jag har gjort mig klar inför är IMORRN, inte idag!!  

Lite förvirrad?? Svar ja!!




Eftersom jag nu fick lite tid över, så sätter jag mig o kolla igenom Taxfreekatalogen. Vi ska ju åka på bröllopsresa den 23 juni till Gran Canaria som hör till Spanien, som har Euro som valuta, vilket för mig betyder att dom e med i Eu, men ICKE!!

Detta gör nu en skillnad på:

9 liter sprit o 600 cigaretter!!

Nu hade jag iofs inte tänkt o handla för hela ransonen men det hade varit roligt o kunna köpa o "prova" lite nytt..

Hur kan Gran Canaria inte ha samma införselregler som Spanien?? Dom hör ju för tusan till samma land, eller?? Hur kan Gran Canaria inte höra till Eu men ha Euro som valuta??

Jag fattar då ingenting!! Hjälp o förklaringar mottages tacksamt!!


Puss o Kram

Ovido - Quiz & Flashcards