Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Tesen - 3 juni 2010 09:19

Härom dagen skulle jag traska upp till mamma. Det blåste o va inte allt för varmt, så lite smågnällig va jag väl..

Kommer upp till järnvägen o ser att det e ett vägbygge på gång. Dom har stängt av vägen för bilar men man kan smita förbi gropen om man går.

Jag börjar närma mig bygget o ser en lastbil o en grävskopa, vilket betyder ett jäkla liv!! Kommer lite närmre o hör hur någon visslar! Tittar ner i denna grop o där står det en yngre kille, ensam o skottar grus. Han tittar upp, rätt på mig o ger mig ett leende o säger

-Hej!

Jag tittar tillbaka o säger

-Hej!

Sen vänder jag mig framåt igen o börjar gå, med ett leende på läpparna, bakom mig hör jag denna kille fortsätta vissla o skotta grus, ensam i en stor grop bland stora låtande maskiner...


Helt underbart!!



Puss o Kram

Skapa flashcards