Direktlänk till inlägg 3 juli 2010

När drömmar blir sann!!!

Av Tesen - 3 juli 2010 12:33

När en dröm bli sann då står man där förvånad, smått förvirrad och faktiskt lite road!


Min dröm: Jobba som receptionist på en körskola.

Mitt nya arbete från och med augusti: Receptionist på en körskola.

Vägen dit: Väldigt förvirrande och roande!


Det hela började för ett och ett halvt år sedan, då jag missade och söka en utannonserad tjänst som just receptionist på en körskola. Att jag missade och söka det jobbet har gnagt mig väldigt länge, för det va ju lixom MITT jobb!!


För några veckor sen skickade jag in "helt appropå" CVn till 4 olika körskolor, mest på skoj eftersom jag skulle börja plugga till hösten.

För två veckor sedan ringer en viss Arne (min blivande chef) från en körskola som jag inte ens sökt jobb på och undrar om jag kan komma in på en arbetsintervju...(?)

Han hade lite på skoj bara gått över gatan till den andra körskolan och kollat om dom hade nån receptionist till övers till hösten, för dom behövde en då. Tjejen hystade fram mitt CV (tack och lov att hon hade sparat det) och gav det till Arne.

Arne ringde, jag svarade, vi pratade, vi la på och jag bröt ihop och höll på och skratta ihjäl mig!! Det kunde ju inte vara sant!! Nu va jag bara en intervju från mitt drömjobb. Helt otroligt!


Väl på intervjun så bländade (naturligtvis) jag både Arne och Mattias.

Nu står jag här, med mitt drömjobb, heltid, fast tjänst, efter sommaren! Helt otroligt! På ritktigt, HELT JÄKLA OTROLIGT!!!


Jag tänker inte tillåta mig själv ens en liten negativ tanke just nu, för det här ÄR vad det va meningen vad jag skulle göra! Precis det här!! SÅ enkelt är det!

Så nu e det väl bara och leta fram teoriboken o plugga tills sig lite, så man kan assistera alla finniga småtrynen som inte förstår.. ;)


Just nu ska jag bara njuta av sommaren och njuta av att jag faktiskt, återigen, får som jag vill!! :D


Puss o Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Ovido - Quiz & Flashcards