Alla inlägg under augusti 2010

Av Tesen - 12 augusti 2010 09:23

.. vad jag är risig idag!! Tror jag har en skvätt feber, kan inte andas genom näsan, ont i kroppen, ont i bröstkorgen, hostar upp lungorna stup i kvarten och trött som tusan.. Eftersom det inte känns vidare värst bra och sjukanmäla sig första veckan på jobbet så är det väl bara till och knapra piller och se glad ut!! Nässpray, Bafucin och Ipren får rädda mitt liv ett tag framöver..


Nu är det dax och bege sig till jobbet. På med regnställ och fram med cykeln!!

Ikväll kommer bästa KatapultBarbie och håller mig sällskap, valdigt snällt tycket jag!!


Puss o Kram

Av Tesen - 11 augusti 2010 20:37

Så trött, så trött, så trött! Eftersom jag inte sover på nätterna och fyller mitt huvud med en massa nya saker 8 timmar om dagen och dessutom är rätt förkyld, så är jag så trött, så trött, så trött... Men det gör inte så mycket nu när jag inte har en Fru hemma som kan roa mig.


Jag har ju aldrig haft ett 8-17 arbete, så jag har aldrig förstått vad det egentligen innebär. Nått som kan konstateras är iaf, vart fan tar kvällarna vägen?? Tittade på klockan för en stund sen och insåg att jag har tusan missat två timmar av kvällen med att göra ingenting.. Annars när jag har gjort ingenting, så har ju fortfarande det mesta av kvällen varit kvar. Så detta är väldigt förvirrande!! Men man blir väl van detta oxå!

Har fått en väldigt fin jobbpresent av Bästaste Jennie med familj!

*Urban*

Urban står nu på skrivbordet (till mina medarbetares stora förvirring). Varje gång jag blir extra förvirrad tittar jag lite på Urban och allt bara släpper. Man kan ju lixom inte låta blir och skratta när man ser honom!! Inte nog med att han är söt han är duktig på att förvilla oxå. Skule jag bli förbannad, så är det bara och kasta honom i golvet och han börjar blinka, detta i sin tur gör ju att man kan inte vara förbannad så himla länge!! Väldigt bra anka, den där Urban!!


Har iaf väldigt roligt på nya jobbet. Det är väldigt mycket att ta in och lära sig, så lite nervös är jag över nästa vecka när jag blir ensam, men det löser sig alltid! Alla är väldigt snäll och hjälpsam och alla elever och föräldrar har stort tålamod som väntar när jag ska försöka få allt rätt!! Men detta jobbet kommer oxå bli en vana, även om det är svårt och förstå det nu!!


Idag efter jobbet tvingade jag lilla mamman och följa med mig och kolla på tapeter! Har ju tjatat om och göra en ny fondvägg i sovrummet. Hade helt snöat in mig på GRÖNT, men som vanligt när jag har bestämt mig för nått, så blir det inte så... Det blev en lila istället!! Konstigt så det kan bli!!

*Inte världens bästa bild men jag tror det blir tokbra jag!!*


Nu ska jag bara få upp dom och sen blir det väl och hålla för öronen när Frun kommer hem och ser att det INTE  är grönt... Hoppsan!! ;) Tur att det inte är så krångligt och göra om, om hon skulle bli helt förfärad!!


Nu är det nog dax och bädda ner sig och glo på tv. Förhoppningsvis får jag sova inatt! Mindre roligt och vakna vid 1 tiden av att grannen (som oxå är förkyld och snarkar som en hel skogshuggare) snarkar så jag vaknar!!


Puss o Kram

Av Tesen - 10 augusti 2010 21:12

Det är visst så folk ser mig nu.. Men det skiter jagi! Hellre att jag längtar och tjatar om det, än att vara nöjd att Frun är borta!! För det är ju faktiskt så.. När frun är borta mår jag inge bra.. Hon ska ju vara hemma, här, med mig eller så ska jag, vara borta, med henne!! För det här är ingen optimal lösning, alls!!! 


Puss o Kram

Av Tesen - 10 augusti 2010 09:14

.. att jag jobbar första veckan nu! Kan inte säga att det var roligt och lägga sig ensam igår. Man vänjer sig fort vid och ha nån vid sin sida!! Däremot så va jag så slut, så att jag låg bara vaken 2 timmar.. Kan bara konstatera att jag behöver mig Fru hemma!! Så är det bara! Nog klarar jag mig själv, men det va inte det jag lovade när jag gifte mig, snarare tvärtemot!! Så nu tycker jag att frun kan ta och pallra sig hem!!

Nu är det dax för dag 2 på nya jobbet! Mycket att ta in och just nu är huvudet full med snor, så jag vet inte hur jag ska få in allt.. Men men, det löser sig nog. Nästa vecka är jag ensam, så då måste jag klara allt!!


Puss o Kram

Av Tesen - 9 augusti 2010 09:20

För EXAKT 4 månader sedan gjorde jag min sista dag på mitt dåvarande arbete som jag haft i över 5 år! Idag är det dax, för nytt jobb, nya rutiner och nya upplevelser!! Spännande, nervöst och väldigt, väldigt pirrigt!!

Återkommer senare med resultat av dagen!!


Sen måste jag skriva GRATTIS till min älskade Fru som fyller år idag!!!

  

Grattis mitt hjärta!!


Puss o Kram

Av Tesen - 8 augusti 2010 18:57

1. Eftersom jag inte haft semester utan varit arbetslös, måste jag då vänta tills nästa sommar med och få en riktigt semester igen?? Det är ju skitlångt kvar tills dess! Haha!


2. Tycker det är helt fantastiskt roligt när folk pratar "skit" om en bakom ryggen och tillslut träffar nån som faktiskt säger emot och gör det ordentligt!! Mera sånna människor!!


3. Om jag nu ska vara ensam hemma i 2 veckor, vilken sida av sängen ska jag sova på?? Min sida eller Fruns?? Jag kommer ju dö i den hemska sängdrunkningsdöden.. Sängen är ju hur stor som helst när man är ensam..


4.Om man har slutat röka fast man röker ibland är man då en rökare, ickerökare, partyrökare, smygrökare eller bara dum i huvudet?? Jag är ju inte ens röksugen.. Förresten svara inte på dessa frågor, förstod det själv.. Haha!


5. Vad är det bästa medicinen om man är förkyld fast inte riktigt förkyld utan bara så där tjock i halsen, bihålorna och lite ont i nacken?? Har provat på sprit och det funkade inte, har nu gått över på honoungsvatten och det funkar inte heller!!


6. Visste borde jag ha pluggat lite körkortsgrejer inför första dagen på jobbet?? Jag borde verkigen ha gjort det, men har jag det?? Nej, nopp, icke!! Känns som jag kommer att få skämmas lite.. Hoppsan!!


Puss oKram

Av Tesen - 8 augusti 2010 13:07

.. på semstern är nu gjord!!


I fredags var det dax för kalas för Frun! Trevligt sällskap och tacotårta stod på menyn!!


     


I lördags va det dax för Roxette! Herregud vilka minnen!!


Nu är det dax och infinna sig i workermode igen. Imorrn är det första dagen på det helt nya jobbet.. Inte bara ett nytt jobb utan ett jobb som jag aldrig gjort förut!! Men men det går nog bra!


Sen lämnar Frun mig ensam i 2 veckor imorrn... Det känns mindre bra... Faktiskt!!


Puss o Kram  

Av Tesen - 3 augusti 2010 14:34

Gårdagskvällen spenderades på minigolfbanan! Jesper, Kajsa, Leia, jag o Frun<3 krigade om vinsten!!


Bilder helt stulna från Kajsa!! Dock finns inga bilder PÅ Kajsa eftersom hon bestämde sig för att vara Överste fotograf, det kanske va därför det inte riktigt gick hela vägen, fokus låg på annat eller Kajsa?? ;)


*Leia kollar in pappa Jespers teknik*


*Liiite för lång klubba*


*Frun är lika tokig som vanligt*


*Leia taktikskvallrar för mig*

 

*Resultatet*

1:a Malin

2:a Jesper

3:a Tesen

4:a Kajsa

4½:a Leia


En väldigt mysig kväll!


Puss o Kram

Ovido - Quiz & Flashcards