Alla inlägg under december 2010

Av Tesen - 6 december 2010 17:56

När jag tänker på dåtiden blir jag glad, varm och känner mig väldigt nöjd!

När jag tänker på framtiden blir jag längtasfull, entusiastisk, och varm!

Sen är det det här med nutiden. Just nu, känns inget vidare värst bra!

Om min kloka farmor hade levt hade jag åkt till henne fått ett farmornyp på kinden, en frukt och några ord om att livet blir bättre!

Saknar min vackra farmor...  

Av Tesen - 5 december 2010 11:11

.. i pussel nu då!

Igår shoppades det in mer pussel, så nu har vi startat pussel nummer 2. Dock hittade vi inte nått mer Chrismas Edition, så denna gång blev det ett Mysterypussel! Intressant det med!

Detta pussels ska byggas utifrån vad som händer när den lille killen i gult har kastat sin blomkål!

Så återigen har vi inte en klar mall att gå efter utan vi får bara gissa oss till det f'ärdiga motivet.. Hjärngympa på hög nivå!!

Japp, vi är nog lite lätt töntiga, men ack vad roligt det är och väldigt avslappnande (så länge inte hysteriska pussel Kajsa är här ;))

Sen är det nog lite tur att vi är töntiga, så alla kan komma hit och vara töntiga med oss!! :)

Nästa sväng ska det funderas ut lite mer i förväg när det ska shoppas pussel. Är ju roligt och ha Julpussel när det är jul..


Ett och två, tönta på!!


Puss o Kram

Av Tesen - 4 december 2010 12:38

Många barn idag har skilda föräldrar. Många familjer fixar och trixar så det ska bli bra för barnen över jul. För det är ju så, julen är en högtid där man bara MÅSTE träffa sina barn, eller?? Jag har inte riktigt förstått det hela med att man måste vara med sina barn på julafton, för det finns väl fler dagar?? Men ja, skitsamma, alla resonerar inte som mig..


Det som gör mig mest förbryllad och faktiskt lite förbannad, det är det här med juldagen och nyår! På julafton är det ett måste att vara med sina barn, men sen kommer vi till juldagen och nyår, som är dom största "festar"dagarna under året och hux flux är det ingen jäkel som vill ha sina barn längre!

Föräldrar slåss för att få vara med sina barn på julafton!

Föräldrar slåss för att slippa sina barn på juldagen och nyår!

Är inte det lite konstig??

Av Tesen - 4 december 2010 11:25

.. att pusslet skulle räcka fram till jul!! Men så är man ju gift med ett pusselgeni, dessutom har vi visst helt pusseltokiga vänner runt oss, så vi har ju lyckats gjort klart julpusslet på en vecka!!


Så nu måste vi införskaffa oss ett nytt pussel! Det blir nog ett likadant pussel, fast med ett annat motiv! Dom va ju faktiskt riktigt roliga och bygga när man inte har nån aning om vad det ska bli.


Puss o Pussel

Av Tesen - 3 december 2010 19:18

Jag vill ha en spark! Inte en typ -Ska ge dig en spark i arslet (det kan nog göra jävligt ont!!), utan en spark! En spark! Kan lova att jag blir den enda som tar sparken på jobbet i city!! Haha!

Ge mig en spark nu!!


  

Av Tesen - 1 december 2010 21:02

.. vi tar väl och skiter i det här då!!

Här hade jag skrivit värsta långa urvräkningsinlägg och precis när jag ska okeja det, då lägger datorn av (vilket kanske betyder att det va lite för många svordomar i det.... ?)!! Bra, tack, häliga tider!! Tur det bara öser ner skit över mig just nu!! Nått mer som kan hända?? Kanske en svätt av jordens undergång eller så? Kanske jag ska se till och ramla och bryta ett ben eller två när jag ska ner till tvättstugan?? Kanske jag kan bli överkörd av tomtefan med alla jäkla renar imorrn på väg till jobbet? Inte vet jag vad som kommer hända men som det känns just nu, så kan jag nog vara förberedd på en otroligt spännande dag imorrn!!!

Staus just nu?

1. Jävligt iririterad.

2. Jävligt ont i magen.

3. Jävligt tycka synd om mig själv.

4. Jävligt less.

5. Jävligt trött.


Det kanske är dax och säga -Hej till den där jäkla vinterdeppen som alltid sätter in!! Ja men va kul då, -Hej på dig!!!!


Och ingen jävla chokladkalender fick jag tag på idag heller....


Bläääääää!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards