Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Tesen - 15 februari 2011 14:04

Jag skulle inte ha klivit upp idag!! Vilken jäkla skitdag det här blev då!!!

Usch och blä, låt mig gå hem och dö en stund!!

Om måndagar inte är bra, då tisdagar tusen gånger värre!!

Gnällig, gnälligare, gnälligast, det är jag idag det! Fy, fy, fy vilken dag!!

Av Tesen - 15 februari 2011 08:58

Jag tycker verkligen om mitt jobb!! På riktigt, riktigt mycket! Jag är där jag SKA vara, jag är där det är meningen att jag SKA vara!!

Jag tycker om om komma på morgonen, en kvart för tidigt, just för att jag ska hinna hämta kaffe, kolla igenom dagen, bryta mig in i kassaskåpet, fixa iordning alla papper jag behöver. Jag tycker om och ha den kvarten, innan arbetstid, bara och komma i fas med dagen!

Men sen jag började jobba klockan 10 börjar jag ana oråd... När jag kommer 9:45, då får jag hux flux börja fixa bokningar, svara i telefonen osv, jag får helt enkelt börja jobba (inte morgonpyssla med mitt pyssel)!! Nu är det ju ett eget val av mig att komma en kvart tidigt varje dag!!

Nu har jag bestämt mig att jag ska inte komma tidigt varje dag, ja, jag ska inte komma sent heller (vilket jag ALDRIG har gjort på något arbete), utan jag ska nog komma nån minut i 10 istället..

Om man räknar ihop antalet kvartar det visar sig att jag "bjuder" mitt jobb på, så är vi uppe i 1 timme och 15 min varje vecka!! Det blir 5 timmar på en månad, vilket nästan är en hel arbetsdag för mig, nu när jag gått ner på tid..

Skulle jag kanske kunna gå hem tidigare nån dag är det ju en sak, men nu har vi ju en sorts butik, så jag kan inte gå hem tidigare än klockan 17 varje dag..



Så, nu har jag fördrivit lite tid här hemma på morgonen!! Kanske det inte blir den där kvarten idag!!


Puss o Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards