Alla inlägg under februari 2011

Av Tesen - 14 februari 2011 11:39

Jag tycker inte om måndagar! Det är alltid så ofantligt mycket och göra och jag hinner aldrig med mig..

Jag tycker om onsdagar och helger!! Så ge mig en onsdag!!!


Puss o Kram

Av Tesen - 12 februari 2011 20:16

.. är verkligen inget för mig, så jag håller mig till öl, katten och gelehallon!! Inte fy skam det heller :)


Har precis överlämnat presenten till Monaloo, som fyller år imorrn, får se om jag kanske lägger ut den här på bloggen imorrn, om jag får tillåtelse vill säga...


Puss o Kram

Av Tesen - 11 februari 2011 13:06

.. det rör på sig!!

Äntligen helg (snart)!! Lövley!!


Tjohopp!


Puss o Kram

Av Tesen - 10 februari 2011 08:11

Så nu är det bara och försöka vända humöret..

Hatar när det blir "fel" på morgonen..

Idag har jag hur mycket som helst att göra på jobbet..

Fortfarande halvrisig och precis lika gnällig som igår!!

Undra hur jag ska vända detta nu då?

Av Tesen - 9 februari 2011 22:29

.. Typ en förkylning eller så! Känt mig riktigt sliten hela dagen.. Ont i örat, snorig och allmänt gnällig! Vid tretiden idag kom chefen och satt sig brevid mig  med en alvedon och ett glas vatten, men dom snälla orden - Inte din dag idag va? Röksugen, halv risig och gnällig!! Haha! Väldigt snällt sagt!! Hahahaha!!

Snällaste mamma kom och levererade lunch i form av fläskapannkaka som Katten hade gjort. :)

När jag kom hem från jobbet traskade jag till Mona och fick i mig lite middag, sen kom Snällaste Anna och planterade om mina blommor! Tack och lov, så behövde jag bara sköta dammsugaren och vinpåfyllningen!! :D Det där med blommor är inte riktigt min grej när det överstiger mer än vattning!

Nu sitter jag och väntar på Frun som har varit på gala ikväll.. Har inte träffat henne alls idag och det känns väldigt konstigt... :( Nu får hon ta och komma hem till mig!!!!!

Visst är det skönt och vara ensam ibland, men nu är jag ju sjuk och då ska hon ju vara hemma och ta hand om mig!! Haha!!


Puss o Kram


Av Tesen - 9 februari 2011 08:59

I min morgondiffusa dimma hör jag nån ropar

-Håll igen.

I ren reaktion så spänner jag magen.

Dvalar tillbaka in i sömn igen. Vaknar till av att nån ropar

-Håll igen.

Spänner återigen magmusklerna och somnar om.

Sen pågår detta kanske 3 gånger till innan jag vaknar till så pass att jag inser att, nä, jag är inte på Helex och tränar, utan jag ligger i sängen och sover!!

Hör ett sista

-Håll igen.

Sen hör jag världens brak och ner kommer snön (förmodar jag).

Att vakna till en drös takskottare som vrålar till varandra kanske inte är det mest optimala sättet och vakna, men för och se det hela lite positivt, så fick jag mig iaf ett litet träningspass innnan jag vaknade til ordentligt!! Haha!


Puss o Kram

Av Tesen - 8 februari 2011 13:48

Ni vet i amerikanska filmer om någon har gjort ett brott, då plockar FBI fram körkortsbilden och klistar upp den på en anslagstavla! Ofta ser ju dessa bilder alldeles hiskeliga ut på dom misstänkta!

Om dom gör samma sak i Sverige (och jag skulle råka hamna av nån outgrundlig anledning som misstänkt), då skulle jag åka dit, helt utan att någon ens funderar över det!!

Vad säger man? Livsfarlig fånge eller???



Hahahahahahahahahaha!! Jag dör vad jag ser knäpp ut!!

Tur att man bara behöver dras med det här körkortet i typ 10 ÅR!!!!


Ett annat konstaterande är ju att jäklar vad mycket det är som händer på 10 år...



Från gullig och söt, till livsfarlig brottsling!! Hur kunde detta hända!!! Hahahaha!!!

Jag kan verkligen inte sluta skratta... Hahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!


Puss o Garv

Av Tesen - 8 februari 2011 09:00

Att vakna i vild panik klockan fyra på morgonen för att jag är under attack av vägglöss är inte en bra känsla!! Jag har ingen aning vad det kom ifrån, men herregud va otäckt! När man väl vaknade till, så insåg jag ju att allt bara va en dröm, men hua vilken känsla innan man vaknar så man lyckas ta sitt förnuft tilll fånga!!

Jag kan för mitt liv inte fatta vad vägglössen kom ifrån. Det är inget nån har pratat med mig om eller nått annat som kan ha gjort att hjärnan just fastnat på vägglöss.. Konstigt!!

Vad är det som gör att man får vägglöss? Vad kommer dom ifrån?

Jag törs inte googla på dom, för då får jag nog upp en massa bilder, och det behöver jag verkligen inte se...


Nu ska jag försöka skaka av mig luskänslan och göra mig klar för en dag (ensam) på arbetet..


Puss o Lus

Skapa flashcards