Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Tesen - 20 mars 2011 21:18

3:e inlägget! Vilken dag!! Haha!


Röster, jag älskar röster! Det finns så många olika med olika betydelser. En röst kan göra mig så lugn och trygg likväl förbannad och irriterad!

Det finns tre röster som poppar upp i mitt huvud, när man nämner röster.

Min Frus, min underbara Fru som kan prata mig lugn, sjunga mig till sömns och få mig att känna mig trygg och älskad!

Sen är det Vin Diesel, tänk er honom sitta på sängkanten och läsa godnattsagor? Lövley!!

Sen har vi Patrick Dempsey. Hans röst är kärleken personifierad! Efter alla dessa tårar till Grey´s Anatomy, så är hans röst så förknippad med känslan av kärlek att jag blir alldeles "bubblig" när jag hör hans röst!! Härligt!!


Sen måste jag meddela att jag har gjort en rejäl fintning av min Fru idag!!

Jag har haft samma parfym i över 3 års tid, men så slutade den att säljas i Sverige för ca ett halvår sen.. Har nu använt en "panik"parfym tills jag hittar den nya rätta igen.. Nu visar det sig ju att min Diorparfym inte kommer säljas i Sverige igen, så jag fick lägga upp en strategi för att hitta igen den..

Nu är det ju så min parfym är jäkligt dyr, även om man får tag på den i Sverige..

Ja ja, idag hittade jag igen den gamla parfymflaskan i badrumsskåpet.. Insåg att det va några droppar kvar i botten.. Sprayade på mig den och gick ut till Frun och meddelade att

-Jag saknar den här parfymen, den är ju så jag..

 

Frun närmade sig mig, lutade fram huvudet mot halsen, tog ett djupt andetag, sniffade in min vanliga doft och utbrast

-Det luktar sommar, det luktar kärlek, det luktar ju du!!

 

Jag tog tillfället i akt och sa

-Jag måste hitta den nånstans.


Frun svarar

-JA, det måste du.

 

5 minuter senare va det en flaska beställ från en internetbutik nånstans i Norden.. Lite dyrare än vanligt men ack så uppskattad!!

Ibland tänker man till!!! Haha!!


Puss o Kram


Av Tesen - 20 mars 2011 19:49

Satt och la in lite bilder på facebook på mina brorsbarn.. Kan bara konstatera att herregud vad tiden rusar förbi!!!


Nilo

Juli 2009

 

Mars 2011

 


Matilda

September 2009

 

Mars 2011

 


Fasters småfisar!!!   


Puss o Kram

Av Tesen - 20 mars 2011 13:05

Jag läser hur många bloggar som helst varje dag! Har min lilla kvällsrutin och går igenom alla bloggar! Jag har till och med en mapp på favoriter som heter bloggar, dessutom har jag en undermapp i bloggmappen som heter Tesens bloggar, det ni!!

Ibland drabbas jag av nån form av "herregud va jag och andra lämnar ut av/om sig själv" men samtidigt så skriver iaf inte jag saker som jag inte står för, så för min del gör det inte så mycket. Sen dom bloggar jag läser verkar inte heller vara så där "omöjliga" och uthängande!

Ibland kommer det över mig att jag snokar i nån annas liv när jag läser bloggarna, sen kommer det över mig igen, att dessa människor som skriver i bloggarna faktiskt skriver för att andra ska se.. Eller?

Vissa bloggar läser jag för att jag känner dom, andra bloggar läser jag i nån form av feel good syfte, vissa läser jag bara för att dom är så himla bra skriven!!

Har ni nått tips på bra blogger, länka dom gärna till mig!!


Tänkte dela med mig av dom jag läser, utan inbördes ordning...

Nu är det ju så att vissa av dessa bloggar uppdateras aldrig, men jag kan inte ta bort dom, för när det väl skrivs så är det nått klokt!!


Fruns

Kajsas

Syrrans

Johannas

Lisas

Susannas

Johans

Jennies

Saras

Sofias

Karolinas

Jennys

Olles

Ronicas

Ericas

Elins

Teza

Victoria

Malins

Saras

Emmas

Sara G´s

Calle

Anitha

Alex

Amanda


Just nu är det dessa jag följer.. Hojta gärna till om det finns fler roliga/tråkiga/bra/ bloggar färute, jag läser det mesta jag!!


Sen funderar jag på att byta bloggplats.. Har ju redan en adress på ett annats ställe så jag kanske ska göra ett byte.. Får fundera lite till tror jag!! 


Puss o Blogg

Skapa flashcards