Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Tesen och djuren, på riktigt!!

Av Tesen - 1 maj 2011 11:03

Igår låg vi hemma i varsitt hörn i soffan och gjorde inget alls på helda dagen. När eftermiddan började närma oss, bestämde vi oss helt enkelt för att åka till Jesper och Kajsa och vålsdgästa lite!! Kom alldeles lagomt till äppelpajen!! Ibland har man tur! Haha!! Efter lite fika åkte vi upp till Sidsjön för och tittade när dom tände brasan, eller trasan som Leia sa! Lillifsan!  


*Sista aprilpuss!!  


  

*"Familjen", Bäbis med mamma, pappa, och två av tre tanter!   *    

 

Sen, efter ett tag frysandes uppe vid brasan åkte vi hem och klädde på oss lite mer sen "kidnappade" Frun mig till skogen, Påriktigtskogen eller rättare sagt Njurundaskogarna men, ja lång bort från alla asfalt va jag iaf!!

Efter en skogsdrink med päronsoda och sprit vid brasan, så bega vi oss ännu längre in i skogen! När bilen stannade, dörren öppnades insåg jag sakta, med näsan, att jag är på landet, alltså på riktigt, PÅ LANDET!! När första chocken lagt sig och orden börja infinna sig igen kunde jag inget annat än och konstatera att "värdparet" är bönder, på riktigt.

Nu när jag va i skogen med en massa djur måste jag ju ta tillfället i akt!

Detta resulterade i:

*Jag gick med hästen, Häst!*  


*Jag klappde en ko som hette Ullis*  


Missade dock och klappa hönsen och änderna.. Får samla mod och göra det nästa gång!

Men en väldigt rolig kväll med både djur och människor. Ett stort tack till Ann och Emil för ni visade mig en liten bit av en helt annan värld!!  Måste nog göras om här framöver!!   


Puss o Kram

 
 
Karolina

Karolina

1 maj 2011 20:26

Weee vad du kan :) Leda en så stor häst e bra grejjer ;) Mysigt har ni haft iallafall!!

Kramen

http://sweetypajen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Ovido - Quiz & Flashcards