Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Tesen - 15 augusti 2011 08:28

  • Vaknar av att Astor kommer och ger mig en godmorgonpuss.
  • Hasar mig upp ur sängen med småkissarna efter.
  • Hittar in i badrummet, gör mig klar.
  • Håller i Dexter medans Frun försöker gå på jobbet. Rymningsbenägen.
  • Världens längsta mjau, för Frun har åkt på jobbet. Ont i hjärtat då!!
  • Letar regnbyxor som en tok. Hittar dom inte.
  • Tittar ut och inser att det regnar ju inte, så det är nog lugnt.
  • Klär på mig ytterkläderna, tar ett svep runt lägenheten och kollar att allt är avstängt och släckt.
  • Dexter hinner inse att jag ska gå. Ställer sig demonstrativt vid dörren och vägrar flytta på sig. Jag flyttar på honom, han springer tillbaka... Så håller vi på några gånger, tills jag tillslut får "kasta" in honom i lägenheten och slänga igen dörren innan han hinner fram... Fy fan vilken dålig kattmamma jag är!!!! Usch och fy på mig!!!
  • Kommer ut och inser att himlen har öppnat sig.
  • Sätter mig på cyklen i spöregnet, UTAN REGNBYXOR, kommer fram till jobbet BLÖT SOM ETT HELT JÄVLA HAV, lyfter upp min väska ur cykelkorgen och vad ligger inte där, jo mina jävla regnbyxor REGNBYXOR!!!!
  • Börjar sakta plocka fram grejerna på jobbet, samtidigt som jag inser att det har slutat regna!!
  • Hade jag bara väntat 5 min med att cykla på jobbet, har jag inte behövt sitta som ett blötdjur fram till lunch!!!

Måndag, jo jävlar, tydligen!!!

Skapa flashcards