Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Vad händer med våra hjärnor?

Av Tesen - 2 november 2011 10:41

Går in på Aftonbladet.se och ser att nån hockeykille har vräkt ur sig en massa okvädesord på nån motståndare.

Dessa ord cencureras av Aftonbladet.se.

Det är väl okej att man får ett val av att gå in och läsa om man nu är så nyfiken och veta vad som sagt.


MEN


Om man sätter detta i perspektiv med vad dom gjorde när Khadaffi dog så är det ju faktiskt otroligt fånigt.

När Khaddafi dog slänger dom ut en bild på en DÖD BLODIG Khadaffi på "framsidan", vilket inte ger en människa ett alternativ ens att välja bort!

Jag vill inte se döda människor! Jag vill kunna ha valet att inte behöva se! Jag ska väl inte behöva sluta läsa tidningarna för att inte behöva se...?


Jag tänker mig alla dessa barn som gör som jag gjorde när jag va liten, sitta mittemot mamma som läser tidningen! Tänk alla som barn som inte förstår engelska och faktiskt iaf inte förstår vad denna människa svär om men som dock förstår en bild av en död människa! Även om dom inte förstår att människan är död så förstår dom vad som kan ha hänt när man ser än blodig människa...

För ett barn är ett blodigt knä nästan livsfarligt och hur tänker då ett barn när dom ser ett blodigt omöblerat ansikte?


Har vi blivit mer "immuna" mot att ta emot saker som är otäcka? Har vi blivit "nollställda" att känna saker?


Vad är det som händer?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Ovido - Quiz & Flashcards