Alla inlägg under december 2011

Av Tesen - 10 december 2011 12:35

Intressant att gå tillbaka ett år och läsa DETTA inlägg som jag skrev på bloggen!

Det är extakt så nu oxå, exakt sammalika!!

Ångesten kommer som ett brev på posten så fort det planeras nått som innefattar att jag måste masa mig utanför dörren!! Skitjobbigt!! Att behöva sitta 20 minuter och djupandas för att åka till Ica och handla, tar knäcken på vem som helst!

Mina dagar får inte innefatta mer än att kliva upp, gå på jobbet, jobba och gå hem igen! Blir det nån avstickare som inte är planerad, då blir det djupandning och ångest!


Malin mitt hjärta drar ett ofantligt lass.

Hon handlar, hon planerar och hon pysslar, utan att ifrågasätta varför hon måste göra allt jämt.. Hon lixom bara biter ihop och hoppas på bättring!

Hon likväl som jag vet att det blir bättre, snart, eller om ett tag, men just nu måste jag sitta i min bubbla och vara livrädd för omvärlden, det stora onda utanför dörren...

Min Fru får verkligen uppleva "i nöd och lust", fast den tråkiga delen av det hela!!

Min fina Fru, det bästa jag har   

Av Tesen - 8 december 2011 19:31

Dom senaste månadernas nattrutiner:

Lyssna när grannarna dammsuger

Lyssna när grannarna klampar med klackeskorna i trapphuset, kväll/natt som natt/morgon

Lyssna när grannarna snarkar

Lyssna när grannarna parkerar bilen i garaget

Lyssna på grannarnas väckarklockor klockan 05:45, som sen står på tills jag kliver upp klockan 06:30


Det sätter sina spår... Ordentligt!

Jag har nu sån magkatarr att jag inte kan ligga ner och försöka "sova" (jag kan ju inte sova eftersom jag måste lyssna på grannarna)

Jag är grå och glåmig

Jag är konstant arg

Jag är konstant trött

Jag är en riktig jävla satkärring


Idag briserade det.. Fick nog allt jävla tjat och sa ifrån! Hade ju kunnat uttryckt mig lite vänligare men vad gör man när man är tokstressad, lider av kraftig sömnbrist och är så jävla döle så man inte vet hur man ska betee sig som människa längre?


Konsekvensanalysen fick slänga sig i väggen en liten stund och jag är helt införstådd i att det kommer bli konsekvenser och jag kan ta det! Jag kan be om ursäkt för HUR jag uttrycker mig, men jag tänker inte be om ursäkt FÖR att jag uttrycker mig!!


Btw, så ska Telenor sluta sända sin reklam!!


Av Tesen - 5 december 2011 21:13

För oss 80-talister finns det en sak som är förknippat med jul, ja det finns ju många saker, men kanske just för mig och ganska många andra är detta JUL!!! COCA-COLAreklamen!!!



Och nu har dom dumma j******a Telenor totalt rippat min julreklam och försökt sig på nått som bara blir uruselt och tarvligt!

Som Ronica sa, man blir ju mer sugen på Cola än och ringa när man ser den!! Men det spelar ingen roll!!!! Dom är en riktigt jäkla JULtjuvar, dom där jäkla Telenor!!

Kommer ALDRIG ALDRIG ALDRIG ha nått med Telenor och göra, så det så!!!


S**t Telnors j****a s**t reklam.


 


Upp till kamp COCA-COLA!!!!! 

Av Tesen - 4 december 2011 11:31

Efter så många år med otroligt urusla julkalendrar så har dom lyckats i år!


Jag tycker den är helt fantastisk!!

Inte alla som är 30+ som sitter med julkalendern i knä och tittar storögt på avsnitten!



Man förstår ju som vuxen hur allt kommer att sluta men hur förklara man för barnen som kollar att man faktiskt inte får stjäla? Fast det är ju ganska bra gjort, så egentligen så uppmanar den väl ändå inte till stöld?


Ja ja, skitsamma. Det kanske är en kalender för vuxna i år. Jag tycker den är snygg, bra gjord, fina färger, stulen musik (det låter som Kvartersteaterns Frankensteinslinga), roliga karaktärer, ja helt väldigt bra!! 

   



Av Tesen - 3 december 2011 20:50

Jag började sjunga på den gamla reklamjingeln om Kalaspuffar, och min fru bröt ihop!! Hon hade aldrig hört och ville genast spela in min fina sång med tillhörande "sittapåsoffan"dans! Jag sa ju natruligtvis ifrån, eftersom mitt artisteri inte riktigt är redo för de stora vida världen, eller är det kanske den stora vida världens som inte är redo för mitt artisteri?  


Iaf så hittade jag igen reklamen  

Detta är nu innan den där hemska gula monstret dök upp som Kalaspuffarnas ansikte utåt!

Det här, ÄR den gamla goda tiden! Det här är barndom på hög nivå!!

Av Tesen - 2 december 2011 10:05

Har fått en ny vän på jobbet!! Hon heter Mimmi och är röd!


Nu har jag skrapat ihop ganska många i min jobbfarm!

Från vänster:

Mimmi: hon är nyast och lite blyg.

Lennart: En glad jäkel som är full i fan.

Urban: Han har varit här längst, lite kaxig och uppkäftig, blinkar när han bli arg.

Kerstin: Hon ser så liten ut men har ett jävla humör.


Sen har jag ju oxå

Sven-Bertil och Sven-Göran:

Tvillingarna som alltid är glad. Roar både mig och mina kunder!


Tesen och hennes farm   

Ovido - Quiz & Flashcards