Alla inlägg under januari 2012

Av Tesen - 23 januari 2012 20:11

Ja livet alltså, det är skittråkigt!! Hur tråkiga kan man bli? Hur trist är ni då? Men åhh ni vill ju aldrig göra nått!!

Så ser folk på oss nu för tiden! Toktrista gamla jävla kärringar! Men åhhh vad skönt det är! Inga måsten, inga baksidagar, ingen ångest utan bara livet!

När man bestämmer sig för att sluta drcka, då blir man ganska trista. Det är inte så mycket man kommer sig för att göra..

Det finns ju hur mycket som helst man kan göra men vi har lixom inte riktigt kommit på hur man ska göra med en helg när man inte är full på lördagkväll och bakis med ångest hela söndagen!! Men vi lär oss! Eller jag lär mig, för frun hon är ju alltid full med äventyr!

Man kanske ska ta och åka runt till folk och bjuda in sig på kaffe/te och spela spel? Ja det kanske är så man umgås när man inte dricker längre!

Det låter som en liten lätt alkisvarning på livet vi hade förut och nånstans så är det nog så.. Kan nog räkna på en hand hur många helger som har varit alkoholfri dom senaste åren. Nu har vi inte alltid supti oss asplakat och spytt bakom husknutar, utan bara det där "nuärdethelg"glaset med vin på fredagkvällen! 


Ja ja nogdravlat om att vi är så jävla präktiga!!

Nån som bjur på kaffe nått till helgen? 

Av Tesen - 22 januari 2012 17:28

Det här med att sluta röka är ju lixom inte min grej, det här med att börja röka är jag mycket bättre på!!

Iaf så rökte jag min sista cigg på väg hem från jobbet i fredags. Sedan dess har jag spenderat helgen med min lilla dator i knät, hörlurar på huvudet och Big Bang Theory!! Har lyckats blåsa av 2 och en halv säsong sedan i fredags.

Frun har aktat sig så pass hon bara har kunnat och vi har faktiskt gått slutarökakonfliktfritt hela helgen! Tog en liten paus och återkom till livet fram och tillbaka nu för och handla upp lite inför veckan. Men nu är jag tillbaka i soffan i min lilla bubbla!!

Nu ska resten av helgen fortsätta spenderas i det fullkomligt osocialhetens tecken, fast jag väljer att se det som att det blit konfliktfritt istället!

Av Tesen - 20 januari 2012 13:43

 

"-Eftersom jag är så bra på att börja röka, så måste jag nog börja sluta igen imorrn!!!"

 

Så jag bör nog hanteras med varsam hand och mycket lite irritation och frustration i helgen!

Jag förstår inte problemet egentligen, för när jag väl bestämmer mig för i princip allt annat, så blir det ju så, så jag fattar inte vilket jävla jidder det här skulle bli nu då!!

Nu jäklar är det nog (igen).


Vilken tur att vi har planerat in en massa grejer i helgen, typ:

  • Sova så länge det bara går.
  • Dega i soffan.
  • Kolla ikapp en fasligt massa serier.
  • Leka komaleken, samt "inte ta på sig skorna på hela helgen" leken.

Nu när jag ser vad jag skriver, så verkar det som jag ska ha en lockdown i helgen, tusan vad skönt!! Ja, så får det nog bli!!


Några timmars jobb kvar bara, sen blir det pymme, pv och pova, dom 3:pna!   

Av Tesen - 19 januari 2012 19:59

Tror vi har nått spöke ute i hallen!! Dexter är helt hysterik och ska typ upp PÅ badrumsdörren!! Han bara går runt i hallen och jamar/skriker! Så man blir fan lite halvnervig när man är hemma för

1. Har vi ett spöke i hallen?

2. Låter han så här när vi är på jobbet, då är vi snart vräkta (fast iofs så gör det inget, då kan ju nån annan roa sig med våra grannar.)

Skumt är det i alla fall!!

Tog en fin bild av grabbarna när dom vilade lite ute i hallen förut!! Nä, DOM ser väl inte alls besatt ut??!!


   



________________________________________________________________________________



Ja men annars då?

Lite så där småförbannad på folk som inte tar hand om sina barn.

Tranar och badar väldigt mycket. Känns superbra att ha hittat "rätt" när det kommer till träning.

Äter ordentligt och ganska så rätt.

Dricker ingen alkohol.


Känner mig rätt nöjd med livet nu för tiden!!


Puss o Kram 

Av Tesen - 17 januari 2012 21:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Tesen - 16 januari 2012 19:53

Idag efter jobbet gjorde vi i ordning lite käk och sen tassade vi ner på Himlabadet, inte för att träna utan mest bara för och säla runt och basta lite. Väl där va vi alldeles ensamma på hela äventyrsdelen. Huuuur skönt som helst!!

Så här i efterhand va det ju lite dumt att vi inte passade på och åka alla kanor.. Men men, det får väl bli nån annan gång!

Det är ju så otroligt skönt att ha ett band, så man kan gå ner när man vill och kanske bara för och basta!! Detta kan ha varit det bästa inköpet som någonsin gjorts. Även om man bara simmar runt en liten stund, så har man iaf rört sig mer än om man degar ner sig i soffan!

På onsdag är det bokat för Pilates och Ai Chi. Riktigt najs det med!


Nu ska jag iaf dega ner mig i soffan med gott samvete och titta på frun när hon kollar på nån idrottsgala!!


Puss o Kram 

Av Tesen - 15 januari 2012 21:42

Efter kalaset hos mamma idag så gjorde jag en chansning och åkte på Birsta för och lämna igen mina trasiga vinterskor. Eftersom det va en hippsomhappresa så hade jag ju natrurligtvis inte med mig kvittot, men jag tänkte ge det ett försök i alla fall!! Garderade mig med att ta med mig Moster Mona som skydd om dom skulle onda på mig.. Haha!!

Iaf så började vi fundera i bilen på väg till Birsta när jag köpte dom, så kom vi på att jag skrev det på facebook.

Så då gick jag in på facebook, letade mig fram till oktober då jag köpte dom, följde länken till bloggen och insåg att jag köpte dom den 25 oktober.

Väl framme går vi fram till kassan och lägger upp skorna och säger att jag inte har nått kvitto kvar, varpå tjejen i kassan säger att då får du lämna tillbaka dom men till priset dom rear ut dom nu OM jag inte har ett kontoutdrag med mig. Efter en liten snabb snilleblixt kommer jag på att jag har ju för tusan en Swedbankapp på mobilen, så jag knappade helt enkelt fram den 25 oktober och mycke riktigt där stog den Din Sko och summan. Tjejen okejade det och jag gick nöjd och glad ut från Din Sko med 2 par nya skor samt 201 kronor i handen!!    

Vad gjorde man innan smartphonen fanns!! 

Av Tesen - 14 januari 2012 20:25

Blir helt jävla vansinnig!!! Nån av dom satans grannarna, nä, inte den som snarkar, inte den som som klampar runt i inneskor jämt, inte dom med små barn och hundar, utan det är en ny jävel, som har fått/köpt nått nytt ljudsystem!!

Det bara dånar i hela vardagsrummet.

Förra helgen dånade tills vi fick nog och gick och la oss klockan ett. Man ska väl för fan inte behöva stänga in sig i sovrummet för att man ska höra vad dom säger på tvn i samma rum??

Det bara dånar i hela huset och det är inte ens i vår trappugång den spelande grannen bor!! 


Jag må låta som en gnällig jävla kärring men nu får det fan räcka! Vi har bott här i snart 2 år och inte en enda kväll/natt har jag fått "vara ifred"!! Det är alltid nått ljud, från nån granne som hörs.
När grannen brevid sitter i sitt vardagsrum och pratar i telefonen, vilket hon gör varje kväll, så är det nästan så jag hör vad människan i andra sidan luren säger!!


SÅ.JÄVLA.TRÖTT


Sen är det ju inte bara det att vi hör grannarna, utan man tassar ju ständigt på tårna för att eftersom jag hör dom, så hör dom mig!

Man törs ju för fan inte ens fisa i sitt eget hem!

Visst kan väl vi skita i att grannarna hör oss, men det funkar inte så. Jag är uppväxt med att "inte störa, inte vara i vägen, inte vara otrevlig" mm, så det sitter i ryggraden och går inte och få bort!

Jag får magkatarr för att grannarna kan höra vad jag gör!!  


Kommer aldrig någonsin bo granne med mer än en granjävel när jag flyttar!! 

Skapa flashcards