Alla inlägg under januari 2012

Av Tesen - 14 januari 2012 17:04

Idag va det dax och pälsa på sig en massa kläder och åka ut till Berga för lite korvgrillning och mys!!

En helt fabulöst mysig dag med många skratt och mycket glädje    


                                     


Mysigt värre!! 

Av Tesen - 11 januari 2012 21:45

Idag va det dax för pilates och Ai Chi på badet!! Rejsade ner direkt efter jobbet och införskaffade mig ett årskort, så nu jävlar finns det ingen återvändo!! 

Så jäkla bra träning för min kropp! Lungt, försiktigt men tar som tusan!

Med årskortet så ingår inträde till utebadet, så nu jävlar måste det bli en bra sommar, så jag kan säla runt som f*n!    


Mamma, Anette, Mona coh Anna, ni hakar väl på nästa vecka?


_________________________________________________________________________


Vi dejtade Kajsa och Lisa på badet, som hade kört ett pass mer än oss, duktiga ni.

Så slog det mig, missförstå mig rätt, man saknar inte en vän förrän man träffas!

Kajsa och Linnea tillhör ju lixom dom närmsta som ringer och surrar skit med lite titt som tätt.

Lisa, fina Lisa, henne träffar man inte så ofta eller ringer och surrar skit med, men hon är ju så bra!! Tur vi kan träffas och säla i alla fall!


Undra vilka fler vänner jag saknar om jag träffar dom! 

Är det nån som känner sig bortglömd och försummad, släng iväg ett sms så jag får komma på hur mycket jag saknar er!!


Puss o Kram

Av Tesen - 10 januari 2012 21:23

Har bloggat på BLOGGPLATSEN/bloggagratis i över 3 års tid. 

Det har alltid funkat bra, inte en superblogg med massa finesser, utan en alldeles lagom blogg!

Men nu funderar jag skarpt på och byta blogg.

Det segar jämt när man ska logga in, det går inte och få svar om man mejlar supporten och vart fan är APPEN SOM VA I SLUTSKEDET I OKTOBER????????

Jättetrist...  

Av Tesen - 10 januari 2012 18:50

USA: The Doctors. 

Där hävdar en kvinna att alla ensamstående mammors barn, blir strippor. 

För att få unga och inte ha sex, så ska man förbjuda preventinmedel.


Hur tänker man då?


England: Matmissbrukarna.

En vuxen man sitter och gråter för att han måste äta grönsaker.

Han kan inte sitta med sin familj och äta mat utan måste sitta ensam och äta chips.


Hur tänker man då?


___________________________________________________________________


Annars då?


Glömde tippa i lite sköljmedel i tvättmaskinen så nu bara sprakar det om alla nytvättade kläder.

1 maskin av 3 fungerar i tvättstugan, och det, är riktigt jävla irriterande. 


Har gjort världens tabbe på jobbet, så nu har jag det jag gör några dagar... Typiskt!!

Idag hade chefen och jag lite småpyssel för oss. Han stog och dammade med en fin rosa disktrasa och jag kånkade runt på trasiga datorer. Vi har iaf en väldigt jämställd arbetsplats. Roligt har vi och roligt är det. 


Sover fortfarande soom en kratta. en det löser sig alltd.


Grabbarna är lika knäpp som vanligt. 


Man kanske ska ta och tina fram ur det årliga vinteridet snart.. Börjar bli lite trist att "alltid" vara hemma.


Imorrn då, vattenpilates eller teatern?


Hopp och Hej 

Av Tesen - 9 januari 2012 18:16

Efter att ha haft en vaknatt och kollat så Frun sover, katterna sover, grannen klampar runt som vanligt och den andra grannen snarkar, så är jag helt färdig! Jag är inte byggd för att ha ett heltidsjobb på dagarna och sen ett heltidsjobb på nätterna oxå!

Men tydlgen så ligger det på min lott och hålla kolla så alla rör sig och andas som dom ska! Vem vet, det kanske blir jag som blir dagens hjälte när grannen dör i en hjärinfarkt just för att jag inte hör honom snarka, eller när grannen ovanför bryter benet så hon inte klampar mer.. För jag kommer märka det!! Sen får vi hoppas att jag inte är så jävlig att jag skiter i det och passar på och sover istället!! 


Men iaf, ge mig ett hus tack! Jag/vi vill hyra ett litet hus eller ett litet gårdshus!! Ja, det är det vi vill!!

Fast mest just nu, vill jag bara sova.. 

Av Tesen - 8 januari 2012 11:08

Vi börjar få nog, på riktigt!!!

Vi måste hitta nått annat ställe och bo på.. Det funkar inte längre!!


Så alla fantastiska människor där ute, hör ni nått av nån som funderar på att hyra ut sitt hus, ring oss, vi är intresserade!!


Tänk och:

kunna somna utan att vara helt färdig för man har lyssnat på grannen i flera timmar..

kunna sitta i vardagsrummet utan att höra grannens telefonsamtal..

kunna vara nykter hemma en lördag utan att störa (kärringvarning jag vet) sig på grannens nya ljudsystem..

kunna vara hemma en eftermiddag utan att ha tvn på utan att höra när grannen får facebookchatsmeddelanden..

kunna sova längre än till 5:45 då grannens väckarklaocka börjar ringa och som sen ringer flera timmar..


Tröttochless.nu 

Av Tesen - 7 januari 2012 15:19

Min fina Fru, som det oftast alltid sitter fast för, har fullkomligt "brunnit" lös!!

Hon planerar, funderar, lägger upp scheman och tjavar på, så jag blir alldeles matt!!


Hon har:

Bestämt vad vi ska äta hela januari.

Bestämt att det är färdigätit skräpmat.

Bestämt att vi ska sluta dricka alkohol samt gå ut på krogen.

Bestämt att vi ska rensa förrådet.


Just nu sitter hon och kalkylerar upp hela 2012 rent ekonomiskt!

Hon har satt ett långsiktigt mål över ekonomin, så sommaren 2013 verkar det som vi ska bo i hus! Spännande! 


Nu låter det som det är hon som har bestämt allt, men riktigt så är det inte. Vi har väl snarare kommit överens. Men jag vet att det är ingen idé att jag gör det för då falerar allt, så det är lika bra att frun får tänka, planera och pyssla för då kanske det funkar!! När hon får göra på sitt sätt. Så kan jag bara luta mig tillbaka och bara följa med!

Spännande och se vart 2012 tar vägen!! Det blir verkigen spännande!


En krafig uppryckning av livet i familjen Nygren/Halvarssons ringhörna!! Nu jävlar kör vi, 2012 blir ett kanonår!


Puss o Kram 

Av Tesen - 6 januari 2012 12:01

Ja dom är ju duktiga!! Småkronorna! 

MEN jag är ännu duktigare som faktiskt lyckades se majoriteten av matchen!! Gjorde en ordentlig powernap på några minuter innan matchen startade!!

Sen kan jag bara konstatera (och ja jag vet min fru resonerar inte som mig, fick jag höra efter matchens slut, för att börja muttra strax efter klockan 5 på morgonen känns ju nödvändigt) att det är roligare och se en match när det blir mål, många mål!

Men så borde det ju inte bli heller när man spelar på den nivån dessa grabbar gör, för det borde ju vara ganska jämna lag där uppe på toppen!! 

Duktiga grabbar är det iaf! Och Max, han är en väldigt fin kille!!  


Men så medlajens baksida (hua vad fyndi jag är ibland)!!

Kattkräken! Eller inte en, kattkräkET!!

Efter som dom har sovit hela natten och inte vi så börjas det helt hysteriskt tuggas på tapeter, rivas i gardiner, jamas och bli allmänt hysterisk från halv sju och framåt!! Kastar man ut dom från sovrummet och stänger dörren, så blir det ett jävla liv utanför vilket resulterar i att man blir så jävla förbannad att man tillslut släpper in dom, eller att dom helt sonika lyckas öppna dörren själva!! 


Nu ska dagens spenderas med att förhoppningsvis lyckas få till motorvärmaren i Essvik och sen ska det spaas på Himlabadet!! Lövley! 

Ovido - Quiz & Flashcards