Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Tesen - 8 februari 2009 21:02

Fy fan va snö det är ute nu!! Överallt! Skottade fram min bil förut. Helt slut efter den pärsen!! Tycker verkligen att det kan sluta snöa nu. Det e dax för sommar! Tydligen så ska det inte bli så mycket bättre på snöfronten framöver heller.. Hopplöst när det kommer så här mycket o jag måste ta bilen till jobbet!! Tröttsamt!!


Puss o Kram

Av Tesen - 8 februari 2009 11:59

Vilken trevlig kväll jag hade igår!! Det blev verkligen en superkväll även fast det inte började bra. Väldigt trevliga människor i alla färger o former. Många roliga projekt o lekar! För övrigt så vann mitt bord med bara 4 lagmedlemmar medan dom andra lagen va runt 7 st!! Så man kan säga att det e svårt o vara ödmjuk när man vunnit 2 kvällar i rad! Kan ha varit lite mutning av domaren som tog oss nån vart igår iofs!! Haha.

Han hade ju en fin kycklingpung!! Haha..


Hamnade i många roliga diskussioner. Jag bröt den stora tabun att man ska inte diskutera religion på en fest, men naturligtvis måste man ju när man hamnar på fest med en massa kristna människor! Jag blir så nyfiken hur dom tänker o hur ser på saker. Ska sanningen fram så e dom ju som mig. Haha. Jag har lite svårt o förstå själva grejen med att gå till kyrkan o hela den biten men det e ju upp till var o en! Det e med skrämmd förtjusning jag diskuterar med kristna människor. Det e rätt farsinerande o samtidigt så olikt mitt liv o tyck o tänk! Det som störde mig mest i alla diskussioner va när frågon om homosexuella o den kristna tron kom upp. Tydligen e det helt okej o vara homo nu för tiden, eftersom prästerna oxå e det! Men, måste jag då fråga mig, om det inte hade varit präster som varit öppet homo, hade det varit okej för andra o vara det o ändå accepterad?? Eller e det bara legalt o vara homo när en präst kliver fram o säger att det e okej?? Så med andra ord kan man inte leva det liv man vill o få den acceptans man förtjänar om inte en präst har gjord det före, eller?? Lite insnöat tycker jag men då har jag ju valt att inte tro på Gud o hans polare.. Tur är det iaf att alla människor e olika o tycker o tänker olika!


Idag blir bara soffläge o tvättstuga.. Finns viss risk för Bite Line sen.. Undra jag om man ens tar sig ut genom dörren idag, tusan vad snö det har kommit!!!


Puss o Kram

Ovido - Quiz & Flashcards