Alla inlägg under januari 2012

Av Tesen - 31 januari 2012 20:32

Trubbel!!

Jag ska inte stressa.

Jag har egentligen inget att stressa för.

Jag har inte miljarder saker att göra.

Jag har det ganska strukturerat och ordnat.

Jag har allt i kalender så jag slipper ha det i huvudet.

Det är inte så där tokmycket att komma ihåg (eller jag har blitt van mitt arbete så det är inte så stressande och hålla 14 bollar i luften längre) på jobbet.


Så varför stressa? Jo, mina vänner, just nu stressar jag över att jag måste sluta stressa.

Bara av att sluta stressa får jag magkatarr för att jag glömmer bort och sluta stressa. Igår på träningen fick jag lov och stanna upp och andas annars hade jag nog stresspytt i bassängen! BARA för att jag ska SLUTA STRESSA!! 

Jag kan inte sova på nätterna för att jag måste sluta stressa för att jag inte kan somna.

Ja ni fattar... Hur tar man sig ur det här då?


Av Tesen - 30 januari 2012 20:50

Ja jävlar vad roligt!! Första passet aquabike avklarat. Hur roligt som helst! 

Tror jag har skrattat lika mycket som tränat idag.. Man ser ju helt katastrofalt dum ut, men det är ju så roligt!

Sen inser man ju inte hur jäkla mycket man tar i förrän man hasar upp sig ur bassängen... Kommer bli intressant och vakna imorrn! Hahahaha!

Några veckor till så kanske man kan få till alla övningar, bara balansen börjar sitta!    


Upp och hoppa, BA!!!


 


Om jag överlever morgondagen så blir det träning på onsdag igen!! Gäller och passa på nu är man är inne i ett flow!
 

   

Av Tesen - 30 januari 2012 13:54



 

Så här är det. Dagens ungdomar (japp jag är gammal), dom förväntar sig att FÅ ett körkort. Dom förstår inte att man faktiskt måste plugga och kunna köra innan man får visa att man kanske kan få det.
Dom förstår inte att man träna/öva/repetera/läsa/studera sig till ett körkort, utan det enda dom ser är körkortet, inte vägen dit!!


I ärlighetens namn så är det inte så himla många som faktiskt resonerar så här, men dom finns, och dom piffar upp vardagen lite när dom kommer. När man måste förklara för dom att dom faktiskt måste göra nått för att få nått!


Jag älskar mitt jobb! Ingen dag är den andra lik!  

Av Tesen - 29 januari 2012 11:06

Aftonbladet skriver så här angående DENNA artikel:

"Den björn som i går attackerade en jägare i Kilafors har avlivats. 
Polis och specialutbildade jägare hittade blodspår i snön under söndagsmorgonen som ledde till björnen.
Björnattacken skedde vid 13-tiden i går mellan Kilafors och Holmsveden, strax söder om Bollnäs i Hälsingland.


55-åringen var ute för att jaga älg tillsammans med brodern Tommy Hedberg, 65. Plötsligt började deras hund att skälla och en björn flög på 55-åringen. Han lyckades själv larma SOS och fördes senare till Gävle sjukhus för vård.


På söndagsmorgonen hittade jägare blodspår i snön som man följde. Innan björnen gick till attack lyckades jägaren avfyra ett skott mot den.
Samtidigt skickades en helikopter upp i luften och ett stort område i skogen spärrades av.
Vid tiotiden på förmiddagen hittades björnen och de specialutbildade jägarna som hade kallats in av polisen kunde skjuta den.


Enligt Aftonbladets reporter på plats, Tord Westlund, är björnen fullvuxen och det kan bli problem att ta den från skogen.
Polisen hade vid 10.30-tiden fått fram koordinater till platsen där björnen fällts.
– Polisen har ringt in folk som kan hjälpa till med att släpa ut den. Det är en stor björn det här, säger Tord Westlund."


Nu måste jag ställa mig frågorna:

Somnar inte en björn om när dom blir väckt?
Vad är en specialutbildad jägare och vad har dom gått för universiteslinje för att kunna bli specialjägare?
Fick jägaren in en träff på björnen så han skadesköt den eller fick han inte det?
Vilka blodspår följde dom?

Varför skjuta en björn som inte ens går till attack?

Så, gick björnen till atack för att hunden skällde eller för att jägaren sköt honom? 

Jag skulle oxå bli förbannad och attackera nån om jag blev skjuten!!

Varför spärra av ett stort område i skogen? 

Helikopter, vad det verkligen så jävla nödvändigt?

Kan dom inte bara köra ut den stackars björnen på en släpvagn? 


När jag dör, snälla, SLÄPA inte ut mig ur lägenheten även om jag är jättetjock!! 

Av Tesen - 29 januari 2012 10:30

Den största ångestdagen på hela veckan! Tycker inte om söndagar. Jag tycker om onsdagar, fredagar och lördagar! Inte söndagar. Söndagar betyder slutet på helgen. Det betyder lite sömn till veckans första dag. Det betyder härifrån och framåt, så är det 5 dagar med väckaklocka. Nä, söndagar är inte mina dagar!!


________________________________________________________________________



Funderar på om jag ska gå in och hoppa på Frun lite. Det är så trist och vara vaken själv. Eller så kanske jag måste sova en stund till?!

Bada vill jag göra idag men risk finns väl att hela Sundsvalls miniatyrer är på badhuset.. Kanske ska timea in badet i samband med middagstiden, då kanske det har lugnt ner sig..


_________________________________________________________________________


Jag är bitter. Jag hör själv hur jag låter. Jag har hamnat i nått ordentligt bitterfitteläge! Måste försöka bryta trenden och bli glad igen! Men det är ju lite svårt när man aldirg kan få sova en hel natt..

Så är det nån som har ett hus till salu? 

Av Tesen - 27 januari 2012 18:34

Sitter och kollar igenom gamla bilder.. Hittar bilderna från vår bröllopsresa och jag kan bara konstatera att vi MÅSTE ÅKA BORT!!! Jag måste få ta mig till solen, poolen, maten, äventyren och det fantastiska turistandet!!

Just precis nu dog jag lite på insidan! Ja det gjorde jag....   



Av Tesen - 26 januari 2012 12:26

Efter tre pass igår så förväntade jag mig faktiskt liiite träningsvärk imorse! Men icke!

Som vanligt klädde jag på mig för traska iväg på jobbet, och man går ju helt annat när man går ute än när man tjavar på inne. Iaf så går jag ut och traskar upp för trappen, tar fart och tjavar upp för den lilla uppförsbacken vid huset.. Då kommer den, INTE träningsvärken utan tröttheten i kroppen! Det kände som jag skulle gå av, benen skulle lossna, armarna flyga åt all världens håll... Så nog tog träningen igår, men inte på det sättet jag trodde! Jag blir trött i kroppn, på riktigt trött! Och det är väl skönt men det får gärna lägga sig efter en bra natts sömn...

Provade och köra Aqua Styrka igår och det va väldigt roligt.. Måste nog boka in mig på den nästa vecka oxå  


________________________________________________________________________


Nu snöar det Disneyflingor ute!! Ser så himla mysigt ut!!

Fast jag vill ha sommar nu.. Sol, värme och mys!


Föresten, är det nån som kan göra en snygg "nät"dörr till mig? Måste hitta nån bra lösning med katterna och ballisen till sommaren och NEJ jag vägrar näta in hela ballisen! Så därför måste jag hitta nån som kan göra eller visa mig hur jag ska få till en dörr..


Puss o Kram

Av Tesen - 24 januari 2012 11:51

Jag har hittat en hund!! VILL HA (slänger mig ner på golvet och slår, sparkar och skriker exakt som en 2-åring som inte får en tablettask på Ica)!!!! Den är ju så liten och gullig! Och den håller sig liten och gulig!

Måste utöka min farm. En säl, två katter och en hund, ja, så måste det bli!!

Först måste jag bara övertala Frun och sen måste vi bara köpa hus, sen blir det en hund! Lätt som en plätt!!  


Men vem kan mostå????



Rasen heter Prazsky Krysarik och kanske huuuur söt som helst!! 


Nån bra övertalningstaktik gentemot frun? Förslag emottages tacksamt!!


Hopp och Hej! 

Skapa flashcards