Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

NU räcker det!!

Av Tesen - 16 februari 2012 07:10

Diskussionen handlade väl kanske inte så mycket om att Danny uttrycker sig "illa"! Det gäller ett ganska generellt sätt att uttrycka sig som

-Nä, jag är inte homofob, för jag känner en bög.

 Det kan man ju likna med att uttrycka sig med att säga

-Nä, jag är inte rasist, för jag känner en mörkhyad!

Och jag tycker inte riktigt det låter okej...

Inte och använda uttrycket "sånna som dig" heller!!!


Som en vän skrev igår:
"Ja, jag är nog själv skyldig till att använda liknande uttryck för att påskina att jag inte har något problem HBT. Men det är ju som du mycket riktigt pekar ut att förringa mina vänner ner till en sexualitet. Precis som du säger så är ju mina vänner just mina vänner på grund av en hel skvadron anledningar och den sexuella läggningen är inte ens med på den listan. Så varför lista dom som ett alibi på att man minsann inte är homofob...
Fick mig att fundera över hur jag uttrycker mig i allafall så tycker det var ett riktigt bra inlägg :)"


Och det är väl det jag försökte komma fram till, sen blev Danny en "kanal" att få fram det!! Jag tror säkert att han är en väldigt bra människa, så detta är inget personligt mot honom!!

Jag tycker det är väldigt bra för honom "att komma på bättre tankar", för han hade inte haft ett roligt liv och vara med killar om han inte är bög!


Är vi nöjd nu?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Skapa flashcards