Alla inlägg under april 2010

Av Tesen - 30 april 2010 20:18

.. i mitt nya hem!! Vårat underbara nya hem! Har med stor hjälp av MAMMA, PAPPA, BACKIS, MONA, ANNA, KAJSA, LEIA, ANNA O, HENRIK, ANNETTE, CHRISTER O SOFIA fått ordning på det mesta!! Tack för er hjälp, detta hade inte fungerat alls utan er, så TACK, TACK TACK o åter TACK ni är guld värda!!!


Nu blir det soffan med ett glas vin o trevligt sällskap, i det nya hemmet!!


Puss o Kram

Av Tesen - 29 april 2010 23:21

Nu e det bara möblerna kvar, sen bor vi i nya lägenheten, på riktigt!! Tokfort har det gått!!

Imorrn e det pappersskrivning, sen e den våran, min o min Frus!! Tufft!!


Nu e det dock dax o sova sista natten i 67:an... Lite vemodigt e det allt!! Det har ju trots allt varit mitt hem i 5 år.. Den längsta tiden jag någonsin stannat på ett o samma ställe...

Ja ja, nu ska vi se framåt!! :)


Puss o Kram

Av!

Av Tesen - 28 april 2010 21:40

Jag tror jag går av snart.. På mitten eller så lossnar det en arm eller två, kanske benen, kanske till o med huvudet lossnar.. Nått kommer gå av iaf innan detta är över!! Som tur är, är det bara möbler o lite småkrafs var.. Sen e det bara projekt Packa Upp kvar, men det kan man ju ta lite hur som helst eftersom JAG BARA ÄR HEMMA HELA DAGARNA (så fan heller men vill folk tro det, så varsegod)!!!


Måste ge min MAMMA o MONALOO en eloge för bärhjälp dom här två dagarna!! TACK SÅ FANTASTIST MYCKET!!!


Nu torkar den sista maskinen tvätt o när den e klar blir det stupning i säng!!


Puss o Kram

Av Tesen - 27 april 2010 08:43

.. med stormsteg!! Hoppas, hoppas, hoppas att vi får nyckeln till nya lägenheten idag! Skulle vara så skönt o börja köra kartonger, för att sedan ta med dom tillbaka o packa mer iofs.. Haha! Det måste börjas köra saker nu, för det e sån oordning att det inte gå o avgöra vad som är packat o inte (har aldrig varit med om en mer oorganiserad flytt)!! Väldigt förvirrande!

Jag hoppas verkligen att  vi får nyckeln idag!! Hoppas, hoppas, hoppas!


Nu blir det mer kaffe, en sväng på Af, upp på firman o käka, ut till Birsta o köpa köksbord o stolar, sen håller vi tummarna att det kan börja bäras!!!


Puss o Kram

Av Tesen - 26 april 2010 15:52

Mitt hem e min borg, på riktigt!! Har byggt en fin borg i vardagsrummet o ett fint utkikstorn i köket!!

Just nu e vi uppe i 33 packade kartonger i lägenheten o fler kommer det bli... Hur mycket skit kan man dra på sig på 5 år??!! Tydligen fruktansvärt mycket!!

Just nu har jag ett kraftigt dilemma.. Jag kan inte packa nått mer förrän vi kan börja köra! Vi har ingen plats för fler kartonger i lägenheten...


    

*En liten del av borgen i vardagsrummet*


*Tornet i köket*

 

Väldigt bra träning för Fröken Manisk Ordning det här... Fast nu räcker det!! jag behöver inte ha mer träning nu... Jag fattar vinken, okej??!!


Puss o Kram

Av Tesen - 25 april 2010 10:04

Nu är slutet nära.. Bara en föreställning kvar idag, sen e det över! Med sorg i hjärtat e det dax o packa ihop Paradiset!

Dom otroligt duktga Kidsen har slitit hård o är så jäkla duktiga!! Dom borde ha fått köra en vecka till, tycker jag iaf!! Men jag får visst inte som jag vill jämt... Typiskt!

Till er som läser!

Kom ner på Svaeteatern o ha en heldag o titta på alla otroligt duktiga Kids vi har i Sundsvall! Första föreställningen går av stapeln klockan 12 sen e det fullt teaterös fram till 21 ikväll!!! Sista chansen i dag!!!


Puss o Teater

Av Tesen - 24 april 2010 11:11

Hade hela kvällen planerad igår! Jag o pymmen några koppar kaffe.. Sen på nått mystiskt sätt hamnade jag på teatern, på nått mystiskt sätt blev det bestämt att vi skulle gå ut på krogen, på nått mystiskt sätt blev vi kvar hemma i soffan surrandes istället... Snacka om söplajs!! Haha!

Hade en väldigt trevlig kväll igår! Tack Jennie o Sara för trevligt sällskap o mycket surr!!

Så skönt o bara sitta hemma o surra en massa. Vi hade säkert haft superroligt om vi gått ut oxå men just igår blev det en hemmakväll, o det gör inget.. 


Så planer för dagen då??

Ja, inte vet jag! Kanske ska bege mig in till stan o kolla på lite gästspel, eller så kanske jag blir hemma o packar lite, eller så sätter jag mig på ballisen med en kopp kaffe, eller så går jag o lägger mig igen, eller så får vi se vad som händer...


Ikväll vankas det packfest.. Hur nu det ska gå eftersom det mesta redan e packat.. Det kanske bara blir en packadfest istället!! Haha!


Puss o Kram

Av Tesen - 23 april 2010 21:32

.. o vara jag just nu!! :)

Även fast jag har "vänner" som trycker ner mig i skorna o bara e elak med mig... ;)

Ikväll blir det Open med dessa "vänner"!! Fyra Förvirrade Flator på stan, FFFps!! Kan inte annat än o bli en riktigt najs kväll!!


Puss o Kram

Skapa flashcards