Alla inlägg under december 2009

Av Tesen - 23 december 2009 13:58

Sitter nu pa grannhotelet o lanar datorn.. Den funkade visst inge bra pa vara hotell!! Typiskt!!

An sa lange har det inte varit mer an en riktigt bra soldag, men da jaklar badade vi allihopa. Ska inte klaga for det e varmat anda! Mellan 20-25 grader varje dag!! Lovley!!

Nar vi kom ner hade vi en gigantisk kackerlacka som valkomstkommite.. Sa det forsta intrycket man fick va ju inte det basta.. Men nu har det inte visat sig nan fler, sa nu bojar jag slappna av!! Bara for det dyker det val upp en rejal en ikvall. Haha

Det funkar hur bra som helst med alla. 11 darar funkade visst o klamma in a samma stalle!! Haha. Fast dom andra gasterna flyr nar vi borjar narma oss poolen.. Haha. Forstar inte varfor?!

Vi ater gott, mar gott o bara njuter! Har inget alls o klaga pa.

Det hander sa mycket roliga saker hela tiden, sa det e svart o sammanfatta dom pa lite tid.. Om jag har mer tid kanske jag delar med mig av Mimmmimimii historien, nysningen som nastan fick mig o ramla av barpallen, pojkarnas upptag.. Det hander for mycket!! Haha!


Idag fyller mamma 50 ar, sa ikvall e det overraskningsfest for mamma!! Hon anar orad men vet iaf inte vad vi ska hitta pa!! Vi har dragit igang en historia involverande Chippendales, men jag tror hon ser igenom det.. Haha!!


Puss o Kram

Av Tesen - 22 december 2009 17:40

Vi lever o har det gott! Mellan 20-25 grader varmt varje dag!! Trevliga människor, bra mat, billig sprit.. Kan inte klaga på nått just nu! Återkommer så fort jag hittar en fast dator, blir lite dyrt o blogga med mobilen! Puss o Kram alla hemma i kalla Sverige!

Av Tesen - 19 december 2009 06:25

Allt e klart o jag e laddad!! Solen, nu kommer vi!!!


  


  


Beroende på datoråtkomst, återkommer jag kanske först om två veckor!


Puss o Kram

Av Tesen - 18 december 2009 22:14

.. på språng!! Har haft hela dagen bokad.. Men nu lägger sig lugnet.

Tvätten e tvättat, väskan e packad o ompackad (hade lite övervikt), hejdåt e sagt till alla, väsken e en extra gång kollad, handbagaget e packat o nu stundar lite sömn.. 06:00 ringer klockan, 7:30 åker vi hemifrån, 15:00 åker vi från Arlanda, sen e det fulla fart med flygbyten o landar förhoppningsvis inte allt för sent på Grancan!!


Jag e så otroligt trött att jag orkar inte tänka mer. Har inget vettigt o säga. så jag går o lägger mig!!


Återkommer förmodligen under resans gång!! Skulle jag inte göra det, så

GOD JUL o GOTT NYTT ÅR på er alla!!!


Puss o Kam

Av Tesen - 17 december 2009 20:22

T: Prosit ;)

B: Ehm va?

T: Det lät precis som det va nån som nös 2 gånger i ditt vardagsrum.

B: VA! Det hoppas jag inte, för jag sitter på Bite Line.

T: Haha. Då va det nog i en annan lägenhet. Hoppsan!


Konversation mellan mig o min granne Vaktisbackis!


Jag kan konsten o skrämma upp folk jag!! Roligt va det iaf innnan alla sms va levererade..


Puss o Kram

Av Tesen - 17 december 2009 19:39

Nu e det bara 1 dag kvar, sen åker vi!! 11 dårar (Jag o Malin, Jennie o David, Mamma o Tom, Mona, Backis, Anna, Hannes o Robban) från samma släkt, på samma hotell i många dagar.. Kan bli intressant! Tror det kommer bli hur kul som helst!! En faslig blandning i åldrar, från 8 till 52. Underbart!!

Har dock en gnagnade känsla i magen att nått kommer hända.. Kan inte sätta fingret på vad. Förhoppningsvis e det bara resfeber!! Kanske e det dom ångestfyllda mardrömsnätterna som har satt sina spår..

Allt händer av en anledning!! Så e det bara o jag kan inte göra nått åt det. Nu gäller det bara o slappna av o ha en underbar semester!!

Jag lämnar mina bihålor o min huvudvärk hemma o åker o njuter 2 veckor!!


Nu e det dax o för sista Milleniumboken, spännande!!


Puss o Kram

Av Tesen - 17 december 2009 14:09

Det har jag! Hon sitter hemma o pysslar o donar o grejar så min blogg ser fin ut!! Tack så mycket för min nya fina header!!


  

*Syster NUTID!*


  

*Syster DÅTID*

 

Tack så mycket igen!! Lite extra tack för att du faktiskt står ut med mitt tjat!!

Possimoss på dig!


Ps. Snart åker vi, Jennie. D.s

Av Tesen - 16 december 2009 11:02

Jag klipper o klistrar in samma sak som förra året!!


Om jag dör vill jag ha svarta o röda rosor, en billig kista till begravingen, kremeras o jag vill även ha en gravsten mina nära o kära kan gå till.

Lars Demians låt Sista resan ska spelas på min begravning. Den finns på vinden nånstans (lycka till) hos oss, skivan heter Pank.

Jag tror inte att jag ska dö men jag vill att min vilja finns nånstans.. Ska även tilläggas INGET BRÅK, Malin bestämmer!!! Skulle Malin oxå stryka med finns det ett "önske"brev hos en anhörig. Det som står på brevet gäller.

Angående min begravning, eller begravningsplats, ser jag helst att jag blir begravd tillsammans med min Fru!

Kom ihåg bara, inget dravel. Va lessna, stoppa ner mig i jorden o ta en skål!!


Puss o Kram

Skapa flashcards