Alla inlägg under oktober 2009

Av Tesen - 31 oktober 2009 16:08

.. i afton??

Efter en heldag som nunna på Birsta e jag rätt slut i kroppen. Borde kanske vara hemma o göra inget alls ikväll men det verkar väl tråkigt??!! Aveny, Memento eller soffan, det e kvällens val!! Hmm undra jag.

Kanske ska tryna ner mig i soffan o kolla om jag kan vila mig i festform.. Det tror jag är en bra plan!!

Återkommer med besked lite senare!


Puss o Kram

Av Tesen - 30 oktober 2009 06:13

.. med helgen, bortsett från springa runt på Birsta iklädd nunnedräkt Tesen nunna , tvätta, förhoppningsvis hämta bilen från Hamberg o äta familjemiddag, är att lista ut ett av dom två gröna orden!! Tror det står nått med Schendins eller nått sånt. Men under det stora ordet finns det ett litet ord som jag förmodligen aldrig kommer lista ut o jag inte får tag i en skylift som kan hissa upp mig!! Det löser sig nog! Skönt o ha nått o fundera på när man e hemma! Haha.

Inte nog med det, så hoppade min kära Fru på mig igår o idiotförklarade mig för att jag inte ser vad det står på den gröna skylten!! Tack för det!! Här kommer förklaringen till min blindhet! Efter operationen av min ögon, så har jag lite svårt att se "knalliga" o neonfärger.. Där av min blindhet! Så det så


Nu e det några timmar jobb, sen kommer helgen.. Underbart!!


Puss o Kram

Av Tesen - 29 oktober 2009 16:25

Jag älskar min soffa! Ikväll ska jag spendera all min vakna o ev även lite sovtid i soffan. En kvalitetskväll med Frun. Underbart, det har nog inte hänt sedan vi gifte oss!

Nu soffläge.


Puss o Kram


Ps. Den gröna skylten e kvar o jag tror det e ett C efter S:et.. Undra vad det står?? Ds.

Av Tesen - 28 oktober 2009 17:22

Den gröna skylten e fortfarande kvar! Hur ska detta sluta??!! Haha


Nu blir det en helkväll från typ nu o framåt.

Ska kasta mig i en snabbdusch för att sedan åka på teatern. Sen e det bara o ge sig ner till Memento o lyssna på när Frun sjunger (karaokefinal ikväll, så håll tummarna.). Låter inte som så mycket, fast detta täcker väldigt många timmar av kvällen.. Tjoho!!


Puss o Kram



Av Tesen - 28 oktober 2009 12:44

.. vilket humör idag!! Härligt underbart o soligt!!


Puss o Kram

Av Tesen - 27 oktober 2009 19:57

.. har poppat upp mitt i allt kaos! En mystisk grön neonskylt. En grön företagsskylt. Mittemot våran balkong. En grön skylt. En oordning i min soffvärld, då det enda jag ser nu när jag sitter framför datorn i soffan är, just det, en grön skylt! Jag ser inte riktigt vad det står på den. Tror den börjar på S. En grön skylt. Vem tänkte så? Klämma upp en grön skylt utanför våran ballis. Borde dom inte kolla med mig först, innan dom smäller upp en grön skylt? Det e ju min utsikt den förstör, den gröna skylten. Är det här straffet för att bo i stan?? Det poppar upp gröna skyltar som inte frågat om lov, lite överallt?? Tåls att funderas på. Jag ska låta den fortsätta vara lite mystisk genom att inte dra upp persiennen på balkongen. Då har jag ett mål i vinter, vad står det på den gröna skylten?? Undra vilket företag den gröna skylten respekterar?? Inget vettigt företag kan väl välja en grön skylt?? Det kommer aldrig o funka. Jag tar då inte en grön skylt på allvar. Jag tycker om röda skyltar. Undra nu hur det kommer bli till sommaren om den gröna skylten e kvar?? Hur ska vi nu kunna sitta o njuta på ballisen, när det enda vi ser är en grön skylt som börjar på S (tror jag)?? Det hade varit bättre om den hade varit röd o börjat på P. P är en fin bokstav. B oxå för den delen. Jag tycker om röda runda bokstäver. Inte gröna "ormar". En grön skylt. Hur har dom tänkt??


Utflippad o lite flummig?? Japp! Så nu blir det lite sova!!


Puss o Kram

Av Tesen - 27 oktober 2009 18:11

Totalt kaos är det. Jag vill sätta mig i ett hörn o bara skrika, bara för o se om det blir bättre.

Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Jag vill bara vråla!! Jag vill bli som fågeln i Shrek, skrika till jag sprängs.. Eller ja inte riktigt men nästan. Ingen fara, jag e inte deppig eller mår dåligt, jag har bara kaos i mitt huvud. Det finns två saker som jag ska göra, det är o jobba o teatra! Det gör jag o jag gör det bra!!

Nu till skrikanledningen. Allt det andra som händer mellan jobbet o teatern. Idag gick bilfan sönder, vilket innebar 2 timmar o prata med bilmekanikern, hitta en bil jag kan ha några dagar (TACK MAMMA, DU E EN PÄRLA), köra bilen till Njurunda. Det e små saker som händer hela jäkla tiden. Blir så trött.

Det e 2 veckor kvar till premiär o det räcker med den "stressen", jag behöver inge mer nu.


Efter allt jäkla tjafs kom jag iaf hem o fick trevligt sällskap!

Världens bästa Kajsa o världens bästa Leia kom o drack kaffe o välling!!



        

"Bäbisen Leia"

 

Kajsa tron

"Mamma Kajsa" 


Nu känns livet lite bättre, så nu ska jag bara duscha o lägga mig i soffan o tomglo på tvn.. Njuta av lugnet innan Frun kommer hem döv (tihi) efter bandrep ikväll!! Nu är det tid för öronvila, ingenting, huvudrensning, tomhet (på ett bra sätt)!!


Puss o Kram


Av Tesen - 26 oktober 2009 21:41

Bort, iväg, nån annanstans..


Efter jobbet tog jag lite Tesentid på Birsta. Hade 2 timmar för bara mig o shopping. Kliver in på Birsta, styr stegen mot Cubus. 10 minuter senare o över 600 kronor fattigare va jag klar!! Tjohoo vilken Tesentid!!

Ingen ro alls..


Som sagt, på väg, bort, nån annanstans...


Puss o kram

Skapa flashcards