Alla inlägg under oktober 2011

Av Tesen - 31 oktober 2011 10:45

.. dom svenska traditionerna...


Glögg, lussekatter, julmust, mandlar och russin ALLDELES för tidigt för att det egentligen ska vara tillåtet!

Men vad gör man när attacksuget attackerar en?!

Slängde in en mjuk pepparkaka oxå, mest för att få middagen och bli lite varierad! Haha

Av Tesen - 27 oktober 2011 19:16

Frun skulle iväg och repa ikväll, så när jag kommer hem från jobbet frågor hon mig:

-Vad ska du gör ikväll då hjärtat?

Jag svarade bara -Vara ensam.


Och jag menade inte att jag är ensam eller inte tycker om sällskap, utan jag ville helt enkelt bara vara ensam ikväll! Sitta i mitt soffhörn och låtsas att titta på tvn, när jag egentligen sitter och funderar på allt och ingenting.


För mig är att vara ensam ett val. Visst hade jag kunnat hitta på nått ikväll, gått och hälsat på nån, ringt och surra skit, men jag väljer att vara ensam.

Som jag ser på en kväll som denna, det är ungefär som Malin ser på att åka och repa, hon väljer att umgås.

Jag väljer att vara ensam, ifred, tyst, vilande.

Att bara få vara jag en kväll. Bara jag. Terese. Inte Tesen, Frun, vännen, systern, barnet, fastern, arbetskamraten mm, utan bara Terese. Bara JAG!!


Folk blir helt förskräckt ibland när jag säger att jag vill vara ensam. Folk förstår inte att man behöver få bara vara ibland.


Sen har jag turen att få välja att vara ensam medans andra alltid är ensam. Dom kan jag faktist vara med, även om jag har en "bara jag"kväll.. För det är inte roligt att vara ensam UTAN att ha valt det...


Av Tesen - 26 oktober 2011 15:22

Shoppade ett par nya vinterpjucks igår och som vanligt när man bor där det är snö så tänker man bara VARMT, VARMT, VARMT och ja, lite snyggt oxå!

Det man glömmer det är att som i mitt fall, så är jag ute där det är kallt ca 30 minuter varje dag, sen sitter jag ju innne. Så att tänka VARMT är ju bra så länge man är ute..... Inte inne!!!


 


Nu är inte min högra vad abnormt mycket större än min vänstra, utan jag bara "vilar" den lite mer på skrivbordet idag (passar på när cheferna är på kurs   )!

Av Tesen - 25 oktober 2011 20:41

Det här med utveckling och framåttänk är ju bra...



.. men bara för att man är en gnutta homo är man väl inte världens torrboll!!??
Tänk om det hade kunnat vara lika fint skrivet i det där kortet som i dom "vanliga" korten!!


Å nä Jennie, vi har inte köpt detta till er    

Av Tesen - 24 oktober 2011 18:09

.. när det ser ut så här!



Av Tesen - 21 oktober 2011 18:31

Iaf när det kommer till och laga mat!!  



Småfisarna!!


Puss o Kram    

Av Tesen - 19 oktober 2011 14:23



Man kanske ska ta och tänka lite framåt nu då....


Puss o Kram

Av Tesen - 17 oktober 2011 18:51

KatapultBarbie tittar på katten Astor och säger:

- Deer

Varav jag måste förtydliga:

-Nä hjärtat, det är en katt!!!


LIte roar små!!  

 


Sen har vi blitt servad med världens bästa soppa idag. KatapultBarbie hon kan hon (ja typ allt utom och se skillnad på djur.... )


Puss o Kram 

Skapa flashcards