Alla inlägg under juni 2011

Av Tesen - 30 juni 2011 13:30

.. tänka att det är någon som ser en!!

Man ska ALDRIG sitta i en bil mitt i stan och peta näsan, för det är ALLTID nån som ser en.

Man ska ALDRIG sitta i en bil och försöka byta kläder, för det är ALLTID nån som ser en.

Man ska ALDRIG spegla sig i ett skyltfönster, för det sitter ALLTID nån innanför fönstret och tittar ut.

Man ska ALDRIG ställa sig mot väggen, lyfta upp kjolen och dra ut trosorna, för det är ALLTID nån som ser en.

Man ska ALLTID göra och betee sig som om någon såg en!!! För allt som oftast, är det faktiskt nån som gör det!!!


Herregud vilka syner man får när man jobbar bakom 2 gigantiska skyltfönster.. Vissa förskräcker en andra roar en!! Haha!


Puss o Kram

Av Tesen - 30 juni 2011 07:23

.. två gånger, en vana!!!

Igårkväll gjorde jag som vanligt och hoppade in i duschen för en "nervarvning dax att gå och sova"dusch.. Slår på vattnet och väntar, och väntar, och väntar...

Inget varmvatten!!! Ja ja bara och kliva ur duschen och väldigt snopet påta på sig pymmen utan och duscha!! Nu gör ju inte detta så himla mycket (eller jo, det var ju överjävligt varmt igår, så det hade varit trevlig med en dusch innan man kröp ner i sängen!!) om det händer nån gång, men nu är det andra gången det händer på ganska kort tid.. Undra om det har nått med alla jäkla grävningar som är överallt?


Sen visade jag min väldigt mänskliga sida en sväng igår, till min Frus upprymda glädje!!

Kom hem bytte om, kastade grejerna ner i tvättkorgen. Vi tog varsinn tunna och tjavade ner till tvättstuga för att ha tvättkväll. Låser upp dörren till tvättstugan och inser att någon redan tvättar.... Konstigt!! Tittar på bokningen och inser till min stora fasa att det va IGÅR (förrgår) vi skulle ha tvättat... Haha!! Hoppsan!!

Men ja ja, nu vet vi vad vi ska göra på fredagkväll då.. Haha!!


Puss o Kram

Av Tesen - 29 juni 2011 13:42

Det enda jag har och säga idag, har jag visst redan sagt!!

Läs bara inlägget jag skrev för två år sedan! ------------------------------------->


Ett och två, smälta på!!


Puss o Kram

Av Tesen - 27 juni 2011 17:25

Det första som ska sägas är, att det är inte ett bittert inlägg på nått vis alls! Det är bara ett konstaterande!

Här ser man ljust på framtiden, att äntligen ska saker börja funka igen! Men vad händer? Jo, allt går åt pipsvängen igen. Eller ja kanske inte pipsvängen men saker blev en smula omständig...

Kan inte göra annat än och se det som en utmaning av den högre skolan.. Haha!!

Tur det är ljust ute, så jag iaf kan skratta åt saker!!


Puss o Kram

Av Tesen - 27 juni 2011 07:04

.. Nyhetsmorgon har tagit sovmorgon nu för tiden!! Betyder detta att man inte behöver kliva upp förrän lite för sent? Ja ja, jag får väl sova lite längre på mornarna då!!


2 veckor kvar till semester! Lövely!


Puss o Kram

Av Tesen - 26 juni 2011 11:32

Så har midsommar passerat.. Mysigt, trevligt och fantastisk god mat! Ja herregud va vi har ätit. Det va en vän som skrev på facebook "-Möjligen åt jag så mycket att någontong gick sönder" och ja, jag kan inte annat än hålla med.. Herregud va jag har ätit denna helgen!!!


Diverse lösa bilder från midsommar:

       


Tack mamma och Tom för en väldigt trevlig och mättsam midsommar!!


Nu ska jag åka och hämta Fiona som har varit hos doktorn några veckor!!


Puss o Kram

Av Tesen - 22 juni 2011 19:27


There's no place like home!!!!


Av Tesen - 20 juni 2011 22:34

.. vad fel allt blev!! Lite miss i planeringen så jag glömde säga hejdå till Frun imorse, så där påriktigthejdå eftersom hon sover borta inatt... Typiskt!!

Det är ju väldigt trist och inte ha Frun hemma, hon lixom piffar ju upp tillvaron lite!!    Man saknar inte kon förrän båset är tomt, eller, man saknar inte Frun förrän sängen är gigantisk!!!


Kvällen har iaf spenderats med bästa Linnea och en stund med bästa Kajsa med pappa! Lite shopping han jag även med.. Som Frun sa -Man kan inte lämna dig ensam, för då shoppas det hejvilt.. Haha! Fast så illa va det inte.. Kom ju bara hem med ett nytt puder, 2 almanackor och några ögonskuggor.. Hoppsan!!


Nu är det nog dax och försöka ta och knoppa.. Brukar dock inte gå så bra när jag är ensam.. Men men, jag måste ju sova!!


Puss o Gonatt

Skapa flashcards