Alla inlägg under juni 2009

Av Tesen - 29 juni 2009 17:07

Den frågan måste jag bara få ställa. Det e så otroligt varmt o nej jag gnäller inte, jag bara konstaterar o undrar. Hur mycket vätska kan en människa svettas ut?? Kan man tillslut bara hamna som en torkad hög på marken, som kan blåsa bort??

Idag har jag kännt mig som en sån där "Westernboll" som sveper förbi på en ödslig gata strax innan pistolduellen börjar, precis i början när allt är så märkligt tyst, utom den där dramatiska musiken o vinet efter "Westernbollen" som sakta blåser mot horisonten.. Ungefär lika torr o fnasig som en sån boll har jag kännt mig. Har hinkat i mig vatten nu när jag kom hem, så nu börjar jag känna mig lite "gyttjg". Haha.

Snacka om meningslöst inlägg men va tusan, jag har ju inget o göra.. Tror jag ska härja upp Sälen (som har tvärsomnat i soffan) o gå in på stan o kolla tältbyggen, uteserveringar o kanske en ölkran.. Fabulöst!


Westernbollen Over and Out!!

Av Tesen - 28 juni 2009 21:43

Min helg har bestått av musik, sol o bad. Underbart!


Puss o Kram

Av Tesen - 26 juni 2009 11:40

.. Malins dag :) Eftersom jag är på fantastiskt bra humör tänkte jag passa på o vara snäll med henne heela dagen!! Hoppas bara det håller i sig, humöret alltså!!

Dagar som i dag är så bra. Jag är glad, känner mig fnittrig o bara allmänt lycklig utan en anledning.. Underbart!!


Iaf så tror jag att jag ska ta lite semester från det dagliga bloggandet. Jag har inte riktigt samma behov att skriva nu som jag har på vintrarna. Det kommer att fortsättas att bloggas men inte varje dag!! Så skriver jag inte, så har jag inte dött!! Hör av mig om jag tänkte dö. Haha! Det är inte riktigt läge för det nu, livet känns för bra :)


Återkommer när jag har nått roligt att skriva!!


Puss o Kram

Av Tesen - 25 juni 2009 18:55

.. med sol men vad trött jag blir. Idag har jag varit ute i solen (hela tiden i solen) i 10 timmar o nu e jag så trött så jag tror jag stupar snart.. Jätteskönt att det e varmt o soligt men ikväll måste jag få vara inne en stund.

Humöret e på topp o den fina röda färgen från igår hade landat i en fin brun färg imorse o nu när jag har varit ute hela dagen e jag tebax till färgen röd igen!!! Fast det gör inget, jag är nöjd ändå!!


Puss o Kram

Av Tesen - 24 juni 2009 21:20

Det e jag idag det!! Då menar jag inte partimässigt. ;)

Kaxig som man e (eftersom jag aldrig kan hålla käften), sa jag högt o ljudligt att jag bränner mig aldrig av solen!! Vad jag hade fel (igen)!! Så nu e jag insmord med nån Aloe Vera kräm o helt slut (solsting) i huvudet.. Just nu e det inte roligt o vara jag. Jag hoppas verkligen den fina illröda färgen har antagit en mer brun nyans imorrn, annars blir det lixom lite svårt o stå till svars för min egen kaxighet!!! Jag hatar när det händer.. Haha

Stackars mig ;)


Puss o Kram

Av Tesen - 23 juni 2009 20:45

.. sambo har semester nu, så hamnar jag i nån form av semesterkänsla när jag kommer hem efter jobbet. Väldigt behagligt men dock väldigt ointressant att blogga om. Haha! Så förmodligen kommer det inte bli nått intressant bloggande här framöver. Finns lixom inget jag stör mig på just nu. O det som skulle kunna störa mig, skiter jag fullständigt i!! Underbart!!


Puss o Kram

Av Tesen - 22 juni 2009 18:16

.. ideér, funderingar, ja allt man kan tänkas skriva om. Så idag blir det inget alls skrivet!


Puss o Kram

Av Tesen - 21 juni 2009 20:44

Idag har det varit roadtrip för hela slanten. Va upp till min morfar o mormors grav idag.. Tog det gamla vägen förbi deras hus, men det gick inte o tjuvkika, det har grott igen så mycket.. Tänk vad träd växer fort!! Så e det inte hemma i stan på min gata. Haha.

Det va iaf roligt o åka dit o få tillbaka alla roliga minnen..


Puss o Kram

Skapa flashcards