Alla inlägg under maj 2010

Av Tesen - 31 maj 2010 14:55

Ny vecka, nya saker att inte göra!! Intressant! Arbetslösheten gör mig ogott. Tur Frun snart har "sommarlov" så jag har nån o göra ingenting med :)

Sen har jag kommit på vad beroende jag e av Fiona. Malin har haft min bil i snart två veckor, då hennes har varit på lagning. Snacka om o känna sig låst. Ingen lunch på firman, inte tagit mig iväg o hälsat på nån.. Väldigt intressant hur fort man vänjer sig vid o vara "mobil"! Visst jag har ju Fanny, men o cykla till Birsta eller upp på firman gör jag bara inte!! Så lat e jag!


Nä nu måste det nog bli lite sola på ballisen!! :)


Puss o Kram

Av Tesen - 30 maj 2010 19:41

Efter gårdagens fantastiska Marinarace med historier, så har jag idag träningsvärk!! Herregud va jag skrattade!!

Kvällen spenderades på Railway med en spelande Fru o hur många underbara vänner!! Helt hysterisk rolig kväll vart det iaf! Skönt o få skratta av sig lite!!


Nu blir det soffan resten av det lilla som e kvar av helgen!! Borde kanske jaga lite mat....


Puss o Kram

Av Tesen - 29 maj 2010 12:16

Det e ju idag det gäller!! Idag, idag, idag inte igår!! Åhh vad trött jag blir på mig själv (igen)!!! Jaja på´t igen bara!! Fast först pizza o powernap!!


Puss o Kram

Av Tesen - 28 maj 2010 13:14

Varje gång jag frågar

-Hur mår du?

Får jag svaret

-Inte så bra. Ont här eller där. Trött eller less.


Varje gång jag frågar

-Visst ska vi ha roligt?

Får jag svaret

-Ja, vi får väl se..


Varje gång jag frågar

-Visst hade vi roligt?

Får jag svaret

-Nä, så roligt va det inte.


Varje gång jag frågar

-Ska du med?

Får jag svaret

-Nä, jag tror inte det. För jag har ont eller så passar inte resten av "gruppen" människor in.


Varje gång jag frågar

-Du blir väl med?

Får jag svaret

-Japp det blir jag. (men sen får man sitta hela dagen/kvällen o höra hur katastrofalt tråkigt o trist allt är)


Man får absolut vara trött, less, grinig, känna sig obekväm, ha ont, tycka synd om sig själv, det får man o det gör man. Jag e expert på att alltid tycka mest synd om mig själv, ofta, men jag kan göra det med glimten i ögat! Jag vill inte heller göra allt jag gör, men gör jag ett val att göra något så försöker jag iaf göra det med gott humör o göra det bästa av situationen. Är det något som verkligen inte passar eller jag verkligen känner att nä detta vill jag inte, då gör jag det inte heller.

Alla har ett eget val att göra. Får man en fråga att göra något, så ska man fundera om det e nått jag vill, eller om det e nått jag kan ställa upp o göra även fast det kanske inte e vad jag hade tänkt, eller om jag verkligen inte vill. Sen måste man ta beslutet från det..

Jag försöker o se till att alla har det bra.. Men ibland blir jag så trött på dessa människor som bara sitter i sitt jäkla "hörn" o ser svår o uttråkad ut. Allt som oftast bara för att nån ska komma o tycka synd om dom!!

Jag måste sluta bry mig, jag måste sluta fråga, för det e iaf ingen idé. Jag ska inte nedslås av andras negativitet, för jag kan ha roligt, jag kan skratta, jag kan skoja, jag väljer själv vad jag vill lägga min energi på, därför väljer jag då att göra saker som är bra för mig!!


Sluta va svår o put on the Happy Face!!!



Puss o Kram


Av Tesen - 27 maj 2010 08:12

Det där med frukost e verkligen inte min grej.. Vaknade i morse o insåg att jag måste upp på Frendo o köpa mjölk till kaffet, för det klarar jag mig verkligen inte utan! Sagt o gjort, hämtade rallyFanny från förrådet o bikade upp till Frendo o handlade mjölk. Kom hem o gjorde två morgonlyx mackor med skagenröra, skinka o ost, bänkade mig i vardagsrummet med tidningen o tvn o en kopp kaffe. Lyckades få i mig en halv macka sen mår jag så illa att jag får slänga resten... Snacka om slöseri men vad gör man??!!

Jag tror varje morgon att det ska ha ändrats o att jag kan äta frukost o jag blir lika besviken varje gång jag inser att det inte funkar.. Tänk o få kliva upp en lördagmorgon o äta världens hotellfrukost, det skulle vara grejer det, men icke!!

Ja ja, nytt försök imorrn!! Haha!

Idag får jag hålla till godo med en kopp kaffe med mjölk i!!


*Mmmm frukost*


Puss o Kram

Av Tesen - 26 maj 2010 21:53

.. för en ny tatuering!! Tiden e bokad o motivet e bestämt. Nu gäller det bara att tatueraren kan ordna till det lite åt mig, men det kan han nog!! :) Riktigt bra ska det bli!!


Puss o Kram



Av Tesen - 25 maj 2010 20:12

Kvinna A:

Har varit tillsammans med samma man i 15 år.

Jobbar som lärare på en skola.

Har två barn.

Har ett hus.

Har en sommarstuga.

Har gemensamma lån på snitt 800 000 kronor med mannen.


Kvinna A o mannen bestämmer sig för att skiljas. Dom säljer huset o sommarstugan, dock med förlust. Barnen bor varannan vecka hos mamma o pappa.

Kvinna A går varje dag till sitt arbete, trots sorg över ett trasigt förhållande, för att hon måste, för att kunna betala räkningarna på den nya lägenheten, kläder till barnen, bensin till bilen o ha en dräglig liv!


Kvinna B:

Har haft samma pojkvän i 8 år.

Jobbar som, ja jag har inte listat ut det än.

Har inga barn.

Bor kvar hos sina föräldrar, typ.


Kvinna B o hennes pojkvän bestämmer sig för att gå skilda vägar. Kvinna B åker ut o reser. Kvinna B "sjukskriver" sig i över 2 månader.


Kvinna A är vilken kvinna som helst i "våran" värld.

Kvinna B är prinsessan Madeleine.


Av Tesen - 25 maj 2010 16:03

Efter massagen idag va det dax o dejta Kajsa o Leia på stan!! Efter en drös shopping blev det dax för den dagliga räkmackan o latten (gud va jobbigt det e o vara arbetslös. Haha)!! Bänkade ner Leia i stol o matade henne med räkor, helt otroligt att hon äter allt den lilla fisen! Tillslut så fick Leia tag på "trädet"!! Hon va så fantastiskt söt, så jag kunde inte låta bli o knäppa kort!


*Sötfisen!*


Sen såg hon ut så där ett bra tag! Det va nog inte så gott o äta men söt e hon!!

Vi promenerade runt ett bra tag innan vi insåg att "trädet" hade försvunnit, dock inte i bäbisen utan runtomkring i molekyler i vagnen!! :)


Nu e jag helt klar med shopping på ett tag!! Nu är det o spara pengar till BRÖLLOPSRESAN!! Måste kunna shoppa på semestern oxå!! :)


Puss o Kram 

Skapa flashcards