Alla inlägg under januari 2009

Av Tesen - 31 januari 2009 14:52

Nu har jag precis vaknat efter en powernap. Ska ta o börja komma in i festhumöret igen, ladda om efter gårdagen. Fast det krävs nog inteså mycket omladdning. Känner mig inte så värst sliten. Kan väl kanske säga att den sista drinken hemma innan sängen va lite onödig men det e ju lite försent o inte dricka den nu. Haha..


Gårdagen va trevlig. Alltid lika roligt o träffa Anita! Det gick faktiskt o hålla sig i skinnet med alkoholen även fast hon va med. Jag drack tom päronkånjak o klarade livet idag iaf! Jag kanske håller på att bli vuxen??!! Ingen ångest o ingen ny jacka behövs köpas, så man får väl kalla gårdagen för lyckad. Haha


Nu e det bara till o vakna till på allvar o kanske börja göra sig klar så man inte säckar ihop i soffan. Känner att jag faktiskt längtar efter kvällen o den känslan dyker inte upp så ofta nu för tiden! Fast man får ju inte hoppas o längta för mycket, för då blir man ju bara besviken! Fast jag ska unna mig o ha en riktigt bra kväll med många roliga o trevliga människor, till pojkarnaas stora förtret!!


Haugen: Det e dax att du visar att du e mogen för detta steget nu. Visa att du kan. Visa att du klarar dig. Visa att du inte gör mig besviken!!! Jag litar på dig till fullo så se till o gör denna kväll till nått bra. Inget nytt nyår!! Okej?? Det är bara o ringa om det blir för mycket.. Jag litar på dig. Du kan festa utan mig, jag lovar!! Haha


Puss o Kram


Av Tesen - 30 januari 2009 12:16

Ja då va det fredag igen.. Tusan vad fort veckorna går nu.

Tänkte lägga in ett någolunda vettigt inlägg nu, det lär väl bli nått på fyllan sen.. Haha. Lite självkännedom har jag!

Iaf så e det några timmar jobb kvar av dagen, sen bär det iväg hem o packa grejer för en bubbel o myskväll hos mamma. En riktig skön kväll!


Jag längtar tills imorrn när det blir tjejfest hos Monaloo! 12 tjejer o en massa god mat o alkohol. Det är alldeles för sällan man bara träffas o stannar hemma, man går ju alltid ut o festar! Det e ju lite synd. Skönt o bara få åka o umgås, inte behöva klä upp sig, sminka sig allt för mycket o hålla på med allt pyssel det alltid blir innan en krogkväll! Ska bli riktigt trevligt!!


Dagens undran: Jag skulle vilja ha tag i Starzinger! Kommer ni ihåg den tecknade filmen med Prinsessan Aurora, Djorgo, Haka o Cogo?? Undra om man kan få tag i den nånstans??!!


Vi lär väl höras lite senare i afton, i vad jag förmodar inte så nyktert tillstånd! Haha


Puss o Kram

Av Tesen - 29 januari 2009 21:09

.. som en bäbis!!

Har precis avslutat ett avsnitt med Grey´s Anatomy o herregud vad jag gråter! Stenhårda, tuffa Tesen gråter som en bäbis! Vad e det som e fel??

Kan det vara kraftiga PMSbesvär?? Kan det vara för lite sömn?? Kan det vara för mycket i huvudet?? Kan det vara så att jag håller på att bli sjuk?? Eller är det så enkelt att det va ett helt otroligt bra avsnitt?? Det är frågorna för dagen. Iaf känner jag inte igen mig med stora krokodiltårar som rinner ner för mina kinder. Det är nästan så illa att jag måste byta pymme, för den e alldeles blöt.. Haha.


Dagen i övrigt har varit jobbig. Känner mig inte riktigt i skick för nått. Känns som det e nån bacill som har intagit min kropp. Fast iofs så har det känts så i väldigt många månader nu. Kanske det e dax o bli sjuk nu. Så jag får bort skiten en gång för alla! Fast jag kan ju inte bli sjuk nu, har alldeles för mycket o göra. När är det en bra tid o bli sjuk?? På semestern, när man har tid?? Fast det e långt kvar dit... Lite föör långt!!


Nä nu ska jag gå o gråta klart o byta pymme o lägga mig o sova. Många planer för morgondagen. Jobb o mysfest hos mamma! Sen blir det ordentlig tjejfest på lördag, så ni förstår varför jag inte kan bli sjuk!! Kommer nog vara "sjuk" iaf på söndag... Haha


Puss o Kram



Av Tesen - 28 januari 2009 22:13

Inte på livet, inte på nån, inte på jobbet utan helt enkelt trött som tusan! Riktigt skönt trött! Ska bli så skönt o få krypa ner i sängen o bara få sova.

Det har varit en låång hård dag i dag..

Tack o godnatt!!


Puss o Kram

Av Tesen - 28 januari 2009 06:15

Ikväll blir det teater! Bara o kliva in i rollen som en anka. Skönt att man får leva ut sina inre fantasier ibland. Haha

Jag kan meddela att biljetterna till våran pjäs BAKGÅRDEN NÄSTA släpps idag, så alla som vill se den, hasa er i väg o köp biljetter!!!


Sen har nog dagen inget mer att komma med, mer än en riktig skön nattsömn får jag hoppas...


Puss o Kram

Av Tesen - 26 januari 2009 17:15

Hela dagen har varit bra o helt okej..

Sen kommer jag hem o allt bara försvinner. Känner mig jättearg o skitförbannad! Har inget o vara arg eller irriterad för men ändå är det så! Varför?? Jag blir så trött på mig själv. Det känns som jag kommer att explodera snart.. Det är precis som det är nått som ligger o pyr o bara väntar på droppen som ska få bägaren o rinna över!!! Hur kan man hejda det då?? Hur kan man göra nått åt det??

Jag vill bara skrika!!!!!


Jävla skitdag!!!

Av Tesen - 25 januari 2009 10:37

Skönt o vakna utan ångest. Vet dock inte om jag e nykter än, så den kanske kommer. Än så länge verkade det vara ett bra beslut att vara nykter några veckor..


Ack så rolig o trevlig kvällen va igår. En riktig myskväll. Mia, Anna o Karolina satt här hemma o myste på med en pizza lite skumpa. Ulrika kom, förvånansvärt, förbi lite senare på kvällen. Nykter o körandes. Runt 23 åkte vi in till Aveny, där vi dansade som tusan, även jag!! O jag har ingen träningsvärk idag.. Konstigt! Lite synd bara att folk försvinner när man e ute. Fast Anna o Mia är ju småråtter som inte kan vara still! Haha. O det vet man ju, så det va ju ingen överrasking direkt!!


Tandvärken försvann tillfälligt igår kväll, kan det ha med alkoholen o göra??!! Kände mig lite oövervinnerlig ettt tag igår, kan ha med alkoholen o göra??!! Haha.


Idag blir det en tripp in till apteket o köpa Cordosyl, för självlagning av den onda tanden!! Vägra gå till tandläkern. Dom e farliga, dyra o dom göra bara ont!! Har nu fått ett säkert tips om självmedicinering. Lika bra o prova! Man ska alltid ha tandläkern som ett sista alternativ.

Sen blir det bara soffläge med nNubers om nu Sälen kan slita sig från all jävla sport som e på tv:n.. Väldigt irriterande!!


Puss o Kram

Av Tesen - 24 januari 2009 15:15

Ont i tanden o hål i benet!! Hur ska jag överleva kvällen??

Man kanske bara ska ta en rejäl sup o hoppas på det bästa. Hur man nu kan supa bort en visdomstand o ett hål i benet?? Fast iofs så har jag då ett mål för kvällen..

Känner mig inte riktigt laddad än. Har teatrat i ca 5 timmar, så jag e lite slut i bollen. Ska prova o vila en liten stund. sen blir det till o tejpa benet o hoppa in i duschen o göra sig vacker. Så gott det går iaf!

Det kommer nog gå till sig med både humör, tänder, hål o trötthet bara jag får vila lite..


Nu e det bara o hoppas att jag klarar mig utan ångest imorrn!! Återkommer med resultat imorrn om jag vaknar! Haha. Jag vet hur det brukar bli när vi arbetskamrater kommer ihop oss utan barn.. Brukar sluta i väldigt trötta söndagar!! Haha


Puss o Kram

Skapa flashcards