Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Låt mig dö en liten stund!!!

Av Tesen - 4 februari 2011 12:50


"Vår kropp har en fantastisk förmåga att återhämta sig. Du kommer att bli förvånad över hur din kropp börjar läka bara några minuter efter att du slutat röka.

Hos många rökare sjunker den förhöjda pulsen och blodtrycket inom 20 minuter efter att de slutat – oavsett hur många cigaretter de tidigare rökt.

Den allra första rökfria dagen brukar syrehalterna i blodet
gå tillbaka till de normala. Inom ett par veckor kommer du att märka hur mycket bättre du mår. Lungorna fungerar effektivare och blodflödet i kroppen förbättras.

Med tiden löper du mindre risk att drabbas av de allvarliga
hälsoproblem där rökning utgör den huvudsakliga riskfaktorn. Att sluta röka kan verkligen göra en fantastisk skillnad.

KROPPEN ÅTERHÄMTAR SIG SNABBT
Här är de hälsofördelar du kan förvänta dig att märka redan från första stund när du har slutat röka.

DAG 1
20 minuter:
Blodtryck och puls återgår till normala värden. Du kan
redan mäta din förbättrade kondition!
12 timmar:
Halterna av nikotin och kolmonoxid i blodet halveras,
dina syrehalter återgår till normala.
24 timmar:
Kolmonoxiden försvinner ur kroppen. Efter ett enda dygn
andas du lättare.

Må bättre dag efter dag, år efter år

REDAN FRÅN FÖRSTA DAGEN DU SLUTAR RÖKA KOMMER DU ATT MÅ BÄTTRE DE FÖRSTA VECKORNA

48 timmar:
Det finns inget nikotin kvar i kroppen. Du får bättre luktoch
smaksinne – du kan njuta mer av maten.
72 timmar:
Dina luftvägar slappnar av så att du kan andas lättare.

NÅGRA MÅNADER
2–12 veckor:
Din blodcirkulation börjar förbättras. Du mår bättre och
orkar göra mycket mer.
3–9 månader:
Din lungfunktion ökar med 10 % och du märker att både
hostan och den väsande andningen börjar avta. Du mår
bättre och känner dig starkare.

NÅGRA ÅR
1 år:

Risken för hjärtsjukdom minskar till hälften av risken
för en rökare. Du kan halvera dina risker för att få en
hjärtattack på bara ett år.
10 år:
Risken för lungcancer minskar till hälften av risken för
en rökare. Det tar längre tid – men fördelarna är väl
värda att vänta på!
15 år:
Risken för hjärtsjukdom är nu densamma som för en
person som aldrig har rökt.
Att sluta röka kan göra skillnaden mellan att hålla sig vid
liv – och att leva!"


Och egentligen, vem fan bryr sig!!!!????

 
 
erica

erica

4 februari 2011 13:00

kämpa på fast de är jäkligt....du klarar det här!!

http://ericaargarden.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tesen - 27 januari 2016 10:40


.. tåget?

Av Tesen - 22 augusti 2012 08:37

Jag har flyttat! Den nya bloggen finns HÄR! Välkomna dit istället     ...

Av Tesen - 23 juni 2012 15:54


Nykter, städad midsommar. Bäbis på väg!! Jag kan inte annant än älska mitt liv        Puss o Kram ...

Av Tesen - 29 februari 2012 18:41

Det har tagit stopp! Helt stopp! Känner mig inte det minsta skrivsugen. Inte för att det inte händer nått, utan mest för att det tagit stopp! Konstigt! Första gången på över 3 år som det blev så här.. Tokigt! Får väl vila lite då kanske...På återseen...

Av Tesen - 26 februari 2012 12:30


Har kommit på mitt eget lilla sätt för och överleva kvällarna med Melodifestivalen!! Jag gör helt sonika så att jag faller tillbaka ca 25 år i tiden, skriver min egen röstningslista och sen sätter jag poäng för fulla muggar!! Igår hade vi mamma med o...

Skapa flashcards