Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Tesen - 18 augusti 2009 18:54

.. åkte jag till jobbet, precis som vanligt. Kommer förbi rondellen i Bergsåker o hux flux börjar bilen pipa o blinka åt mig!!

Tvärnitar när jag inser att det e oljelampan som lyser! Stannar bilen o kollar oljan (vilket e lite svårt när man precis kört bilen) konstaterar att det e lite olja.

Tur att jag e som jag e. Öppnar skuffen o tittar i min lilla nödlåda (= lådan där jag har allt till bilen, typ glycol, startkablar, vatten, spolarvätska, ojla o en extra woundebaum), hittar oljan o fyller på.. Inget konstigt med tänker jag, tills jag kommer på att jag har fyllt på 1 liter olja på ca 2 månader. Låter inte riktigt som det ska!! Måste väl ta o lämna in Fiona på en liten spa-behandling framöver kanske!!


Kommer hem (utan missöden) o kommer på att vi har tvättstugan. Blir sur o tvär o svär ljudligt i mitt huvud. Håller iaf tyst om min ilska till tvättstugan o då säger min sambo, nästa som hon läst mina tankar,

- Kan vi inte tvätta imorrn istället??,

Jag jublar ljudligt i mitt huvud o svarar lite nonchalant

-Kan vi väl.

Haha. Man ska aldrig låta nån annan veta vad man tänker.. Haha. Japp, jag e lite störd!!


Nu e det dax för soffliggning med lite Medium. Kanske att jag skulle ha ätit nått oxå, börjar bli lite hungrig! Måste ju vara noga o ha kvar semesterkilona, det är ju tydligen sämre tider nu!! Haha..


Puss o Kram

Ovido - Quiz & Flashcards